Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Călători de cincisprezece ani prin ,,Galaxia lecturii”

Cerchiștii Școlii Gimnaziale Nr. 11 Oradea

Călători de cincisprezece ani prin ,,Galaxia lecturii”

În cadrul proiectului educativ județean „Lectură și STEAM", cerchiștii Școlii Gimnaziale Nr.11 Oradea, călători prin Galaxia lecturii, au poposit să-l omagieze pe Mihai Eminescu - simbolul culturii naționale.

Proiectul a promovat lectura de plăcere prin transdisciplinaritate, incluziune școlară și își dorește în continuare formarea unui lector pentru toată viața. Motto-ul ,,Citesc, deci exist" a călăuzit de-a lungul anilor activitatea echipei de proiect: prof. Șaitoș Alina, prof. Checicheiș Sanda, prof. Onița Claudia, prof. Galutz Carmen, a subsemnatei, Lup Mariana, a colaboratorilor și a generațiilor de elevi, pasionați de lectură.
Întâlnirea din 18 ianuarie 2023 s-a ținut, ca de obicei, în sala de lectură a bibliotecii, cu participanți din clasele a V-a A, a V-a C, a VII-a B și a VII-a D. L-am întâmpinat cu toții pe Eminescu cu o Floare albastră pe mese și după trecerea în revistă a evenimentelor culturale ale lunii, am enumerat din activitatea copleșitoare a marelui poet și jurnalist al neamului, remarcabil prin profunzimea gândirii. Printre momentele lirice, amintim și interpretarea elevelor din clasa a V-a C: Băliban Bianca, Mierțan Patricia, Boghean Crina, Rad Daria, Beșuțiu Adina și Mihele Antonia, coordonate de prof. Copil Daniela care au cântat pe versuri eminesciene Pe lângă plopii fără soț". Cu toții am fost de acord că: Citindu-i opera, cinstim memoria poetului. Eminescu rămâne și imaginea simbol a zbuciumului pentru idealul unirii provinciilor istorice românești, care se aflau sub stăpânire străină.  Cerchiștii au mai aflat că poetul manifesta o prețuire aparte pentru Alexandru Ioan Cuza.
Elevilor li s-au prezentat evenimentele premergătoare momentului de la 24 ianuarie 1859, când a avut loc Unirea Principatelor Române sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza, cunoscută în istorie ca Mica Unire, apoi au aflat lucruri noi și despre reformele din timpul domniei lui Cuza. Tema unirii a fost  ilustrată plastic prin desenele realizate în cadrul cercului de pictură, sub  îndrumarea  prof. Galutz Carmen.
De ani de zile cerchiștii participă la numeroase concursuri și competiții, la care au câștigat premii care onorează activitatea echipei. Așa că am trecut la lecturarea creațiilor literare ale elevilor care vor participa la Concursul cultural-artistic regional ,,Lumea lui Caragiale - Ce lume, dom' le, ce lume!": Ardelean Daria Ștefania (a V-a A), Chirodea Anisia (a V-a A), Șomolan Maria (a V-a A), Torj Diana (a V-a A), Berinde Ilaria (a V-a A).  Bejan Matei (a VII-a D), Pantea Iasmina (a VII-a D) și Szarka Claudia (a VII-a D).    
În concluzie, activitatea desfășurată a adus alături mai multe domenii: literatură, educație plastică, educație muzicală și istorie, contribuind la îmbogățirea spirituală a fiecăruia, dar și la crearea unor amintiri de suflet.
Prof. Șaitoș Alina
Bibliotecar Lup Mariana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Călători de cincisprezece ani prin ,,Galaxia lecturii”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:04:12 Ora standard a Europei de Est