Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Apel de proiecte pentru dotarea cu echipamente și mobilier a școlilor

În cadrul videoconferinței lunare cu primarii bihoreni,

Apel de proiecte pentru dotarea cu echipamente și mobilier a școlilor

Prefectul Dumitru Țiplea a prezentat miercuri, 18 ianuarie 2023, în cadrul videoconferinței lunare cu primarii bihoreni, un apel de proiecte pentru dotarea cu echipamente și mobilier a școlilor de la nivelul județului Bihor. Alături de edilii bihoreni, la ședință au participat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Horea Abrudan, precum și directorii de școli de la nivelul județului.

Apelul ,,Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe" a fost lansat de către Ministerul Educației și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
La nivel național apelul vizează două obiective:
1. Digitalizarea școlilor prin: dotarea laboratoarelor de informatică cu noi resurse tehnologice digitale, asigurarea sălilor de clasă cu echipamente și resurse tehnologice digitale
dotarea cu laboratoare informatice și cu ateliere de practică digitale specifice domeniului de calificare (simulatoare etc.) a unităților de învățământ profesional și tehnic, a unităților de învățământ profesional și tehnic (cu excepția celor cu profil agricol).
2. Îmbunătățirea infrastructurii educaționale prin: dotarea cu mobilier a sălilor de clasă  pentru toate nivelurile de învățământ, de la preșcolar la liceu, a spațiilor sportive din palatele copiilor și cluburi, cluburi sportive, dotarea cu materiale și echipamente didactice a laboratoarelor și cabinetelor școlare, echiparea cu ateliere de practică în funcție de specializare și de nevoile concrete a unităților de învățământ profesional și tehnic.
Bugetul alocat la nivel național este de cca 1 miliard de euro.
Prefectul a prezentat o radiografie a nevoilor unităților de învățământ din Bihor, din care reiese faptul la nivelul județului pot beneficia de acest proiect 3.253 de săli de clasă care în ultimii 5 ani nu au fost modernizate, precum și 57 de laboratoare de fizică, 52 de laboratoare de chimie, 61 de laboratoare de biologie și 240 de cabinete școlare care în ultimii 10 ani nu au primit dotări și echipamente moderne.
,,În primul rând, doresc să felicit directorii unităților de învățământ pentru că gestionează cel mai important patrimoniu pe care îl avem, copiii noștri. Astăzi avem o mare oportunitate, aceea de a schimba împreună infrastructura sistemului de învățământ din Bihor. Putem atinge acest obiectiv prin buna comunicare între primării și școli, pentru absorbția masivă a fondurilor, județul Bihor având deja tradiție în acest sens. Mă voi asigura că toate instituțiile cu atribuții vă vor oferi sprijin și voi interveni oriunde apar blocaje pentru a avansa în acest demers", a declarat prefectul Dumitru Țiplea.   
Inspectorul școlar general Horea Abrudan a solicitat celor prezenți implicare maximă în atragerea fondurilor și a adresat mulțumiri prefectului Dumitru Țiplea pentru sprijinul constant oferit Inspectoratului Școlar Județean.  
Solicitanți eligibili în cadrul prezentului apel sunt:
- toate tipurile de unități administrativ-teritoriale (comune, orașe, municipii și județe);
- instituțiile de învățământ superior de stat care au înființate în cadrul lor unități de învățământ preuniversitar;
- statele majore ale categoriilor de forțe/comandamente de armă, care au înființate în cadrul lor unități de învățământ preuniversitar.
Beneficiari reali ai fondurilor sunt:
- unități de învățământ preuniversitar publice acreditate;
- unități conexe: palate ale copiilor, cluburi școlare, cluburi sportive, centre județene de asistență psihopedagogică.
Depunerea proiectelor se realizează exclusiv on-line până la data limită 19.03.2023, prin platforma electronică dedicată PNRR https://proiecte.pnrr.gov.ro/  
Potențialii beneficiari ai apelului pot adresa întrebări legate de depunerea cererilor de finanțare la adresa de e-mail: consultare.pnrr@edu.gov.ro.
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:45 Ora standard a Europei de Est