Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mihai Eminescu - omul deplin al culturii românești

Cu drag de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" din Oradea

Mihai Eminescu - omul deplin al culturii românești

Ziua Culturii Naționale, celebrată odată cu aniversarea nașterii poetului național la 15 Ianuarie, a fost sărbătorită la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir" din Oradea, prin momentul artistic intitulat „MIHAI EMINESCU - omul deplin al culturii românești", susținut de elevii coordonați de doamna profesoară de educație muzicală Rodica Galea și doamna profesoară de limba și literatura română Diana Crișan.

În deschidere, doamna director Teodora Codău a ținut o alocuțiune, îndemnând copiii să îl descopere pe Mihai Eminescu cu fiecare ocazie, lectura operelor sale fiind un act de cultură prin care sufletele și mintea elevilor se poate sensibiliza și deschide spre noi orizonturi. Doamna director a recitat poezia lui Adrian Păunescu - „Dor de Eminescu".
Elevii din clasele a VI-a A și a VII-a A și B au recitat cu multă sensibilitate din creația ,,poetului nepereche", au cântat și au încântat sufletele colegilor și cadrelor didactice prezente cu versurile sale transpuse în muzică. Imaginarul liric eminescian a bucurat și privirile auditorilor, care au putut admira desenele realizate de copiii talentați, inspirați de versuri din „Lacul", „Somnoroase păsărele", „Sara pe deal", „Dorința", „Călin (file din poveste)" sau chiar „Luceafărul" și îndrumați de doamna profesoară de educație plastică Gabriela Sim. Îmbinând arta cuvântului cu arta plastică, elevii au expus portrete ale lui Eminescu, realizate prin diverse modalități: colaj, caligrame, grafică etc. Interdisciplinaritatea s-a realizat și prin recitarea poeziei „Replici", în limba română și în limbile străine care se studiază în școală, limba germană și limba engleză, copiii fiind coordonați de doamnele profesoare de limba germană Brigitta Drugaș și de limba engleză Andra Barbu, iar în limba maternă maghiară de doamna director adjunct profesor Bálint Beáta Livia, multiculturalitatea fiind o dovadă a caracterului modern al acestei unități școlare. De asemenea, au fost implicați în activitățile dedicate poetului național și copii cu cerințe educative speciale, care au dovedit multă sensibilitate artistică.
Opera lui Mihai Eminescu este mereu actuală, preocuparea profesorilor fiind de a menține treaz interesul copiilor pentru lectura și re-lectura creațiilor sale literare. La finalul programului artistic, elevul David Micula din clasa a IV-a B a stârnit admirația cadrelor didactice și a colegilor mai mari, recitând poemul „Luceafărul" și primind multe aplauze, pe deplin meritate.
Activitatea dedicată culturii naționale și aniversării nașterii poetului Mihai Eminescu i-a îmbogățit cultural și sufletește pe toți cei prezenți, a adus cuvântul românesc, în realizarea sa artistică deplină, pe buzele tuturor.
Prof. Crișan Diana Laura

Plecăciune!
Minunată operă eminesciană aţi scris şi aţi trăit, dragi copii şi dascăli vrednici, de ziua Poetului nostru drag!
Sinceritatea şi iubirea voastră ne copleşesc şi ne fac să ne ridicăm pălăria!
(OviDan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:36:24 Ora standard a Europei de Est