Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Înscrie-te și poți primi o investiție de 50.000 euro pentru startup-ul tău!

Bright Labs Incubator a deschis o nouă sesiune de înregistrări

Înscrie-te și poți primi o investiție de 50.000 euro pentru startup-ul tău!

Ecosistemul de startup-uri de tehnologie din Oradea a avut parte de o dezvoltare puternică în ultimii doi ani. O contribuție majoră o are și programul Bright Labs Incubator al Make IT in Oradea, care tocmai a deschis înscrierile pentru a 3-a ediție.

Toți pasionații de tehnologie și antreprenoriat sunt invitați să se înscrie cu ideea lor de startup de tehnologie în programul Bright Labs Incubator, pentru a primi suportul și cunoștințele necesare lansării unui produs în piață în doar 6 luni și pentru a face parte din următoarea generație de fondatori. 
 Un program unic sprijinit de Primăria Municipiului Oradea 
 Make IT in Oradea lansează a treia ediție a programului de incubare pentru startup-uri de tehnologie, Bright Labs Incubator, proiectat să ofere suport fondatorilor ambițioși din sud-estul Europei pentru a-și crește ideea într-un startup de tehnologie în doar 6 luni. 
Bright Labs Incubator oferă:
  • cunoștințe validate de startup-uri cu renume;
  • relații de mentorare din partea unor antreprenori de succes și experți din diverse domenii din întreaga lume;
  • spațiu dedicat de coworking;
  • premii și finanțare;
  • beneficiul suportului unei comunități active de antreprenori în tehnologie, pasionați și mereu dispuși să ajute.
„Unicitatea programului este dată de modul în care se pliază pe nevoile fondatorilor de startup-uri din regiunea noastră, fiind adresat în mod special startup-urilor de tehnologie care nu au încă o validare a produsului lor în piață.", menționează David Achim, director executiv la Make IT in Oradea. 
 Cuprinde trei etape care se desfășoară în format hybrid
 Structura programului cuprinde trei etape: etapa de preselecție, etapa de validare și etapa de incubare. 
 Etapa de preselecție constă în interviuri directe cu toate ideile înscrise pentru a analiza potențialul, echipa, piața și inovarea pe care le promit ideile. Rămâne deschisă până în martie 2023, iar în final maxim 25 de idei vor fi selectate pentru a trece mai departe.
Etapa de validare durează două luni și se concentrează pe validarea problemei existente în piață. 10 idei vor fi selectate pentru pasul următor.
Etapa de incubare este cea mai cuprinzătoare, se întinde pe o perioadă de 4 luni, care se va încheia prin evenimentul Bright Labs Incubator Demo Day. Startup-urile care vor ajunge să susțină prezentarea finală în cadrul evenimentului, devin eligibile pentru o finanțare de până la 50.000 de euro.
 Bright Labs Incubator se desfășoară în format hybrid, atât online, cât și în persoană în Oradea, iar participarea este complet gratuită. 
 Cum te înscrii în Bright Labs Incubator
 Pentru a-ți pregăti ideea și prezentarea cât mai bine, în primul rând, participi la Startup Crashcourse, un webinar gratuit de două ore unde vei învăța ce înseamnă și cum se validează ideea, cum să analizezi corect piața căreia te adresezi și tehnici de prezentare. Pe lângă acestea, vei avea parte de feedback și mentorare și te vei alătura unei comunități de fondatori pasionați. 
 „Dacă ai identificat o problemă și crezi că ai soluția potrivită, fie că ești profesionist în orice domeniu, nu doar cel al tehnologiei sau student, acest program te va ajuta să o validezi până la punctul lansării ei în piață. Nu e nevoie să ai o firmă înființată, sau o echipă. De asemenea, dacă deja lucrezi la un produs, dar simți că ai nevoie de suport pentru a-l dezvolta mai departe, workshop-urile și mentorii programului îți vor da un nou avânt.",  adaugă David Achim, director executiv la Make IT in Oradea. 
Prima sesiune a Startup Crashcourse-ului va avea loc în 23 ianuarie, începând cu ora 17:00 și se desfășoară online pe platforma ZOOM. Locurile sunt limitate, dar vei fi pus pe lista de așteptare pentru a participa la următoarea sesiune. 
 Pentru mai multe informații și înscriere, accesează: https://www.makeitinoradea.ro/startup-crashcourse
 Rezultatele primelor ediții
În urma celor peste 400 de ore de mentorare din edițiile 2021 și 2022, 18 startup-uri au fost deja formate și crescute de programul Bright Labs Incubator. 3 startup-uri au primit finanțări în valoare totală de 115.000 de euro, altele fiind în proces de discuție pentru obținerea unei finanțări în acest an. 
 Despre Make IT in Oradea
"Make IT in Oradea" este o organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea și ADLO SA, împreună cu membrii locali Smartware, Paymo, Mobiversal, Helion, RO et CO International, și partenerul național Orange România. Scopul organizației este de a crește ecosistemul local de IT. Inițiativa este construită pe trei direcții:
-   Dezvoltarea abilităților antreprenoriale și consolidarea comunității de startup-uri
-   Finanțări și facilități fiscale pentru companii de IT
-   Păstrarea și atragerea talentelor prin acordarea de burse pentru elevi și studenți, și integrarea lor în comunitatea locală de startup-uri.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:39 Ora standard a Europei de Est