Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”

Un an bogat în proiecte la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea

Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”

Nici nu ne-am dat seama când proiectul ,,Digital PER_SEN" a intrat în al doilea an de implementare.

Cei care au participat la activitățile noastre identifică proiectul prin sigla sa și prin acest acronim, dar conform formularului de aplicație vorbim despre proiectul Erasmus+ KA220-SCH-Cooperation partnership în school education ,,Digital Public Educational Resources for Special Educational Needs students", finanțat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP în perioada noiembrie 2021-octombrie 2023.
Scopul acestui proiect este de a reduce efectele negative înregistrate în rândul elevilor cu CES, familiilor și profesorilor acestora ca urmare a perioadei școlii online prin intermediul unui parteneriat european, între opt școli și organizații cu competențe în IT și educație: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea - România (școală specială) - coordonatorul parteneriatului; Zespol SzkolnoRewalidacyjny Szkola Zycia w Rybniku, Rybnik - Poland Śląskie (școală specială); Primary School IV Murska Sobota, Murska Sobota - Slovenia (școală specială); Vocational Special Education High School of Athens, Athens - Greece (școală specială vocațională); Zubeyde Hanim Ilkokulu, Istanbul - Turkey (școală integratoare); Agrupamento de Escolas de Vilela, Paredes - Portugal (școală integratoare); Eurospeak Limited, Dublin - Ireland  (organizație cu competențe în IT și educație); Asociación de Graduados e Ingenieros Técnicos de Telecomunicación de Extremadura, Badajos - Spain  (organizație cu competențe în IT și educație).
Rezultatele proiectului, în curs de realizare, vor fi:
1. Biblioteca virtuală conținând minimum 72 de materiale digitale adaptate pentru elevii cu CES, atât pentru activități fizice și on-line: scurte filmulețe, povești virtuale, aplicații, PPT-uri, care să poată fi traduse în toate limbile partenere, structurată pe: șase domenii de intervenție: dezvoltare cognitivă; limbaj și comunicare; dezvoltare psihomotrică (motricitate fină, grosieră, formă, culoare, lateralitate, orientare spațio-temporală); stimulare senzorială; aptitudini de bază (a mânca, a se îmbrăca, a se spăla etc); dezvoltare socio-emoțională și trei niveluri de vârstă: primar (până la 10/12 ani); gimnazial (peste la 10/12 ani) și vocațional.
2. Ghidul practic ,,Cum să creezi o resursă digitală?"
Realizarea și promovarea acestora este posibilă prin implementarea unor acțiuni bine structurate:
I. Planul internațional de activități: patru vizite de proiect (TMP) și patru activități de învățare (LTTa)
Pe parcursul anului 2022, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au participat la patru dintre aceste activități: La vizita de proiect din Caceres, Spania în luna martie 2022 - doi participanți (Pantazi Teodora, Kiss Ramona); La activitatea de învățare: Workshop-ul international ,,Dezvoltarea materialelor digitale" din Rybnik, Polonia în luna mai 2022 - cinci participanți (Pantazi Teodora, Calamar Daniela, Birău Florica, Poszet Camelia, Ficuț Silvia); La activitatea de învățare: Workshop-ul international ,,Dezvoltarea materialelor digitale" din Istanbul,Turcia în luna septembrie 2022 - cinci participanți (Pantazi Teodora, Cardoș Alina, Bondar Ramona, Gorgan Lavinia, Ban Gabriela); La vizita de proiect din Dublin, Irlanda în luna octombrie 2022 - doi participanți (Pantazi Teodora, Ilisie Carmen); Pentru anul 2023 sunt planificate două vizite de proiect, în Turcia (aprilie 2023) și România (octombrie 2023) și două activități de învățare, în Slovenia (martie 2023) și Grecia (mai 2023).
II. Planul național de activități, implementat de către fiecare partener: Workshopuri locale pentru specialiștii din instituție pentru a-și dezvolta competențele IT necesare pentru a crea și adapta materialele digitale; Crearea materialelor digitale de către grupul țintă de specialiști și postarea acestora pe pagina web a proiectului; Activități de pilotarea materialelor digitale la clasă de către beneficiarii direcți ai proiectului - alți profesori din școală și elevii lor; Workshopuri locale de adaptare a materialelor pilotate realizate de grupul țintă, cu sprijinul beneficiarilor direcți; Workshopuri locale cu echipa de proiect și grupul țintă pentru a lucră împreună la ghid; Forumuri de discuții pentru profesori și părinți - grup de suport; Conferința Maraton Digital PER_SEN.
Până în acest moment, în urma participării la cele două workshopuri internaționale și la patru workshopuri locale, cadrele didactice din școală au realizat un număr de 16 materiale digitale, care sunt pilotate, testate la clasă de către toți profesorii interesați, respectiv în curs de adaptare și traducere în toate limbile proiectului. Toate observațiile pe parcurs se vor constitui în ghidul practic. La activitatea de învățare din Slovenia, materialele tuturor partenerilor vor fi puse împreună în biblioteca virtuală, iar la activitatea de învățare din Grecia, ghidul va prinde formă.
O activitate importantă de diseminare a primelor rezultate ale acestui proiect a fost workshopul ,,Resurse educative digitale pentru elevii cu CES", susținut de patru cadre didactice membre în echipa de proiect (Pantazi Teodora, Ilisie Carmen, Calamar Daniela, Cardoș Alina) în cadrul Conferinței Naționale a Psihologilor Școlari, în luna noiembrie 2022, unde au fost prezentate atât materialele digitale realizate cât și modalități de realizare a acestora.
Proiectul se va finaliza cu Conferința Maraton Digital PER_SEN, planificată pentru luna octombrie 2023 cu ocazia vizitei de proiect din România, la care vor participa toți partenerii internaționali și locali, dar și reprezentanți ai comunității profesionale, interesați de acest subiect.
De asemenea, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au fost implicate activ în anul care a trecut și în implementarea unui alt proiect Erasmus+ KA220 ,,Teach me to help!", coordonat de Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim, în care școala este partener local. Școala a găzduit fizic activitatea de învățare internațională, care a avut loc în Oradea, furnizând prin intermediul a patru cadre didactice un curs de formare participanților. Ulterior, cinci cadre didactice ale școlii au participat la activitatea de formare organizată în cadrul proiectului în Bulgaria, iar patru cadre didactice la cea din Polonia.
Ambele proiecte sunt coordonate la nivel European de d-na prof. psihopedagog Teodora Pantazi, director al Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și membru fondator/director executiv al Asociației CES.
Prof. Teodora Pantazi,
coordonator de proiect
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 03:02:47 Ora standard a Europei de Est