Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”

Un an bogat în proiecte la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea

Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”

Nici nu ne-am dat seama când proiectul ,,Digital PER_SEN" a intrat în al doilea an de implementare.

Cei care au participat la activitățile noastre identifică proiectul prin sigla sa și prin acest acronim, dar conform formularului de aplicație vorbim despre proiectul Erasmus+ KA220-SCH-Cooperation partnership în school education ,,Digital Public Educational Resources for Special Educational Needs students", finanțat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP în perioada noiembrie 2021-octombrie 2023.
Scopul acestui proiect este de a reduce efectele negative înregistrate în rândul elevilor cu CES, familiilor și profesorilor acestora ca urmare a perioadei școlii online prin intermediul unui parteneriat european, între opt școli și organizații cu competențe în IT și educație: Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea - România (școală specială) - coordonatorul parteneriatului; Zespol SzkolnoRewalidacyjny Szkola Zycia w Rybniku, Rybnik - Poland Śląskie (școală specială); Primary School IV Murska Sobota, Murska Sobota - Slovenia (școală specială); Vocational Special Education High School of Athens, Athens - Greece (școală specială vocațională); Zubeyde Hanim Ilkokulu, Istanbul - Turkey (școală integratoare); Agrupamento de Escolas de Vilela, Paredes - Portugal (școală integratoare); Eurospeak Limited, Dublin - Ireland  (organizație cu competențe în IT și educație); Asociación de Graduados e Ingenieros Técnicos de Telecomunicación de Extremadura, Badajos - Spain  (organizație cu competențe în IT și educație).
Rezultatele proiectului, în curs de realizare, vor fi:
1. Biblioteca virtuală conținând minimum 72 de materiale digitale adaptate pentru elevii cu CES, atât pentru activități fizice și on-line: scurte filmulețe, povești virtuale, aplicații, PPT-uri, care să poată fi traduse în toate limbile partenere, structurată pe: șase domenii de intervenție: dezvoltare cognitivă; limbaj și comunicare; dezvoltare psihomotrică (motricitate fină, grosieră, formă, culoare, lateralitate, orientare spațio-temporală); stimulare senzorială; aptitudini de bază (a mânca, a se îmbrăca, a se spăla etc); dezvoltare socio-emoțională și trei niveluri de vârstă: primar (până la 10/12 ani); gimnazial (peste la 10/12 ani) și vocațional.
2. Ghidul practic ,,Cum să creezi o resursă digitală?"
Realizarea și promovarea acestora este posibilă prin implementarea unor acțiuni bine structurate:
I. Planul internațional de activități: patru vizite de proiect (TMP) și patru activități de învățare (LTTa)
Pe parcursul anului 2022, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au participat la patru dintre aceste activități: La vizita de proiect din Caceres, Spania în luna martie 2022 - doi participanți (Pantazi Teodora, Kiss Ramona); La activitatea de învățare: Workshop-ul international ,,Dezvoltarea materialelor digitale" din Rybnik, Polonia în luna mai 2022 - cinci participanți (Pantazi Teodora, Calamar Daniela, Birău Florica, Poszet Camelia, Ficuț Silvia); La activitatea de învățare: Workshop-ul international ,,Dezvoltarea materialelor digitale" din Istanbul,Turcia în luna septembrie 2022 - cinci participanți (Pantazi Teodora, Cardoș Alina, Bondar Ramona, Gorgan Lavinia, Ban Gabriela); La vizita de proiect din Dublin, Irlanda în luna octombrie 2022 - doi participanți (Pantazi Teodora, Ilisie Carmen); Pentru anul 2023 sunt planificate două vizite de proiect, în Turcia (aprilie 2023) și România (octombrie 2023) și două activități de învățare, în Slovenia (martie 2023) și Grecia (mai 2023).
II. Planul național de activități, implementat de către fiecare partener: Workshopuri locale pentru specialiștii din instituție pentru a-și dezvolta competențele IT necesare pentru a crea și adapta materialele digitale; Crearea materialelor digitale de către grupul țintă de specialiști și postarea acestora pe pagina web a proiectului; Activități de pilotarea materialelor digitale la clasă de către beneficiarii direcți ai proiectului - alți profesori din școală și elevii lor; Workshopuri locale de adaptare a materialelor pilotate realizate de grupul țintă, cu sprijinul beneficiarilor direcți; Workshopuri locale cu echipa de proiect și grupul țintă pentru a lucră împreună la ghid; Forumuri de discuții pentru profesori și părinți - grup de suport; Conferința Maraton Digital PER_SEN.
Până în acest moment, în urma participării la cele două workshopuri internaționale și la patru workshopuri locale, cadrele didactice din școală au realizat un număr de 16 materiale digitale, care sunt pilotate, testate la clasă de către toți profesorii interesați, respectiv în curs de adaptare și traducere în toate limbile proiectului. Toate observațiile pe parcurs se vor constitui în ghidul practic. La activitatea de învățare din Slovenia, materialele tuturor partenerilor vor fi puse împreună în biblioteca virtuală, iar la activitatea de învățare din Grecia, ghidul va prinde formă.
O activitate importantă de diseminare a primelor rezultate ale acestui proiect a fost workshopul ,,Resurse educative digitale pentru elevii cu CES", susținut de patru cadre didactice membre în echipa de proiect (Pantazi Teodora, Ilisie Carmen, Calamar Daniela, Cardoș Alina) în cadrul Conferinței Naționale a Psihologilor Școlari, în luna noiembrie 2022, unde au fost prezentate atât materialele digitale realizate cât și modalități de realizare a acestora.
Proiectul se va finaliza cu Conferința Maraton Digital PER_SEN, planificată pentru luna octombrie 2023 cu ocazia vizitei de proiect din România, la care vor participa toți partenerii internaționali și locali, dar și reprezentanți ai comunității profesionale, interesați de acest subiect.
De asemenea, cadrele didactice de la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea au fost implicate activ în anul care a trecut și în implementarea unui alt proiect Erasmus+ KA220 ,,Teach me to help!", coordonat de Asociația CES - Colaborăm Educăm Sprijinim, în care școala este partener local. Școala a găzduit fizic activitatea de învățare internațională, care a avut loc în Oradea, furnizând prin intermediul a patru cadre didactice un curs de formare participanților. Ulterior, cinci cadre didactice ale școlii au participat la activitatea de formare organizată în cadrul proiectului în Bulgaria, iar patru cadre didactice la cea din Polonia.
Ambele proiecte sunt coordonate la nivel European de d-na prof. psihopedagog Teodora Pantazi, director al Centrului Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea și membru fondator/director executiv al Asociației CES.
Prof. Teodora Pantazi,
coordonator de proiect
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Proiectul Erasmus+ ,,Digital PER_SEN”.

Trimite email
sâmbătă, 5 aprilie 2025, 23:15:10 Ora de vară a Europei de Est