Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Fondul Științescu, ediția a V-a

Fundația Comunitară Oradea lansează

Fondul Științescu, ediția a V-a

Fondul Științescu este unul dintre programele educaționale ale Fundației prin care știința devine mai atractivă pentru copiii și tinerii cu vârsta cuprinsă între 6 și 19 ani. Prin Științescu sunt finanțate și implementate proiecte educaționale în mod aplicat și din domeniul STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică).

Ce presupune ediția a V-a Fondul Științescu?
Fundația Comunitară Oradea a lansat ediția a V-a, pentru care suntem în căutarea unor oameni cu idei bune în domeniul științei, dornici să le implementeze. Cei care se identifică astfel trebuie să gândească o serie de activități prin care să trezească interesul copiilor față de științe și să le dezvolte gândirea critică. Robotică, printare 3D, anatomie sau astronomie, toate pot fi explicate pe înțelesul copiilor dacă știința devine accesibilă, aplicată prin activități extrașcolare și descoperită interdisciplinar. Mentorii Științescu pot fi profesori, învățători sau studenți, indivizi sau echipe, muzeografi sau pur și simplu, oameni care pot dezvolta proiecte de știință pentru mediul rural și/sau urban din județul Bihor. Fundația Comunitară Oradea urmărește finanțarea acelor proiecte care dezvoltă abilitățile cât mai multor generații de copii, dar care ies din tiparele obișnuite de predare și prin care este scoasă în evidență partea practică a științei.
Valoarea fondurilor destinate finanțării proiectelor câștigătoare a celei de-a V-a ediții a programului este de 95.000 de lei. Valoarea unei finanțări poate fi de cel mult 12.000 de lei. Decizia cu privire la suma acordată fiecărui proiect va fi luată pe baza necesității relevate de bugetul aplicanților.
Cei care vor să înscrie un proiect pentru a obține o finanțare prin Fondul Științescu trebuie să consulte ghidul aplicantului și să completeze formularele de aplicare din pagina programului: https://oradea.stiintescu.ro/detalii-inscriere/ și ulterior să le transmită la adresa: teodora@fundatiacomunitaraoradea.ro
Proiectele pot fi înscrise până la data de 19 ianuarie 2023, ora 23.59.
Până la această dată, echipa Fundației Comunitare Oradea organizează sesiuni de consultare prin care răspunde la nelămuririle și curiozitățile potențialilor aplicanți. Programările pentru consultări se pot face aici.
Fondul Științescu este susținut de Federația Fundațiile Comunitare din România în parteneriat cu Romanian-American Foundation și companiile locale Cylex, Decitex Oradea, Golde Oradea, Plexus, Sema Express, Accesa, VPK Packaging Salonta, ADLO, Vulcri, Madrugada, Holcim, Grafitec.
Fondul Științescu urmărește formarea copiilor de mâine și încurajarea dezvoltării potențialului pe care aceștia îl au.
Beatrice Bungo,
manager de comunicare

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:22 Ora standard a Europei de Est