Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Două proiecte, de digitalizare şi sustenabilitate, prezentate de doamna prorector Anca Dodescu

Din maratonul proiectelor de la Universitatea din Oradea

Două proiecte, de digitalizare şi sustenabilitate, prezentate de doamna prorector Anca Dodescu

În conferința de presă de joi (22 decembrie 2022), susținută de rectorul Universității din Oradea, domnul prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, la care au participat cei doi prorectori, Anca Dodescu și Gabriel Bendea, plus șapte manageri de proiect, s-a prezentat un bilanț al realizărilor pe 2022, dar și o pulsare a ceea ce se vrea în 2023, măcar în ceea ce privește acreditările, unde Universitatea din Oradea se simte confortabil, ca să nu spunem excelent: ,,Cred că din acest an, suntem universitatea cu cele mai multe domenii acreditate la nivel național", spunea domnul rector Constantin Bungău.

Doamna prorector Anca Dodescu s-a referit la două proiecte majore. Primul proiect, accesat în cadrul P.N.R.R., în valoare de 30.275.536,76 lei, a fost implementat în septembrie 2022 și se va derula până la sfârșitul anului 2025; acesta are ca obiectiv general Transformarea digitală profundă a Universității din Oradea, prin asigurarea echipamentelor digitale în scop didactic și de cercetare; îmbunătățirea competențelor digitale avansate ale studenților și personalului didactic și de cercetare; actualizarea programelor de studiu și îmbunătățirea conținuturilor educaționale adaptate profesiilor digitale ale viitorului și crearea unei infrastructuri de cercetare, dezvoltare, inovare pentru abordarea tehnologiilor digitale avansate. 15.886 de studenți ai Universității din Oradea vor avea acces la instruire pentru utilizarea resurselor digitale, 908 cadre didactice și de cercetare (adică întreg personalul) vor avea acces la tutoriale pentru utilizarea instrumentelor software în contextul digitalizării...
Cel de-al doilea proiect va debuta la 1 ianuarie 2023; este un proiect pe patru ani și reprezintă o alianță universitară europeană, cu scopul de a contribui la sustenabilitatea universităților respective din toate punctele de vedere (creștere economică responsabilă, societate incluzivă, educație incluzivă și care protejează mediul, a subliniat doamna prorector.
Alianța EU Green de universități europene din care face parte și Universitatea din Oradea, este una din cele patru alianțe câștigătoare (dintr-un total de peste 40 de alianțe). Din alianța EU Green, fac parte nouă universități: o universitate din Spania (universitatea coordonatoare), și câte una din: Franța, Italia, Portugalia, Suedia, Germania, Islanda, Polonia și România (reprezentată de Universitatea din Oradea). Proiectul este finanțat cu 14,4 milioane de euro, din care universității orădene îi revin 1,5 milioane de euro. Obiectivul general al proiectului este să construiască o alianță a universităților europene pentru sustenabilitate, cu trei obiective specific...
Despre învățământul dual la nivel academic, se vorbește, dar se așteaptă metodologiile clare de aplicare
,,Ne pliem pe noua legislație care prevede învățământ dual implementat la nivel de studii universitare. Avem un parteneriat foarte bun cu Primăria Oradea și Consiliul Județean, dar și cu liceele cu profil tehnologic, cu companiile care se vor alătura acestui campus pentru învățământ dual...
Ne pliem pe noile reglementări, pentru că este o reglementare nouă, dar care nu are încă metodologii clare de aplicare. Lucrurile acestea trebuie rezolvate la nivel de metodologii specifice, cum ar fi ARACIS-ul și după aceea le putem implementa în cadrul universității noastre", ne-a explicat domnul rector.
Despre acest proiect ne-a vorbit și domnul prorector Gabriel Bendea, pomenind și noțiunea de consorțiu, dar, în concluzie, se așteaptă normele, reglementările metodologice de aplicare.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:37 Ora standard a Europei de Est