Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Șapte proiecte de dezvoltare instituțională la Universitatea din Oradea

De la societatea antreprenorială studențească... la bursierii Erasmus

Șapte proiecte de dezvoltare instituțională la Universitatea din Oradea

Așa după cum am scris, în conferința de presă de joi (22 decembrie 2022), rectorul Universității din Oradea, domnul prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău și-a propus să puncteze realizările importante ale instituției pe care o conduce, pe 2022, după reluarea activității, din luna martie, la final de pandemie; iar cu participarea prorectorilor și a coordonatorilor de proiecte, să ne prezinte proiectele importante implementate și derulate la nivelul instituției, mai cu seamă, proiectele pentru dezvoltarea instituțională.

Doamna conf. univ. dr. Pop Delia a coordonat proiectul de dezvoltare instituțională axat pe societatea antreprenorială studențească, cu un buget de 138.000 de lei. A fost construită o bază de date pentru o activitate mai bună de mentorat și sponsorizări, s-au desfășurat workshopuri orientate pe antreprenoriat, precum și un atelier de antreprenoriat, s-au făcut vizite la firme de antreprenoriat, a fost demarat un concurs de idei și planuri de afaceri, precum și un forum studențesc pentru studenții antreprenori.
Cu un buget aproape dublu, de circa 300.000 de lei, doamna conf. univ. dr. Bandici Livia a coordonat proiectul Dezvoltarea capacității de cercetare și inovare multidisciplinară, utilizând tehnologii emergente.
Decanul Facultății de Litere, doamna Veronica Buciuman, a ajuns director de proiect pe axa 5, pentru Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea; s-a urmărit astfel îmbunătățirea calității activităților didactice, inclusiv a respectării deontologiei și eticii academice. În acest sens, au fost organizate seminarii și workshopuri de instruire și informare; dintre obiectivele mari au fost amintite: monitorizarea riscului de abandon al studiilor și elaborarea unui ghid de comunicare profesională, incluzivă și interculturală.
Pe domeniul 3 de protecție a mediului s-a derulat un proiect ce privește grădinile botanice universitare și stațiunile didactice, similare bazelor didactice, după cum ne-a precizat doamna manager Aurelia Ioana Cheregi; cu un buget de 310.919 lei, a fost implementat un proiect pentru Asigurarea sustenabilității și dezvoltării activității în cadrul stațiunii de cercetare pomicolă; astfel au fost modernizate trei săli, precum și baza de practică de la Gurahonț în cadrul Parcului dendrologic Gurahonț.
Doamna decan Karla Barth a coordonat un proiect de corelare a ofertei educaționale cu cererea pieței muncii, consiliere și orientare în carieră, fiind urmărite obiective precum: inserția studenților pe piața muncii, îmbunătățirea modului în care se corelează datele referitoare la absolvenți cu îmbunătățirea planurilor de învățământ; îmbunătățirea relației cu mediul public și privat; Pentru realizarea acestor obiective a fost organizat un târg de mentorat și trei workshopuri pe teme de voluntariat, de asemenea, s-a reușit renovarea a două săli pentru activități extracurriculare și nonformale. Directorul Departamentului de Psihologie, Marius Drugaș, a coordonat un proiect de acces la educație prin îmbunătățirea serviciilor de consiliere educațională. În activitatea de consiliere educațională au fost cuprinși 450 de elevi din județul Bihor, din licee, atât din mediul rural, cât și din Ștei; iar cu studenții s-au desfășurat două tipuri de activități, pentru identificarea cazurilor cu risc de abandon universitar, inclusiv pentru studenții netradiționali (care au familie, copii și lucrează). În cadrul proiectului au fost renovate atât sălile de seminarii, cât și holurile, iar în 25-26 noiembrie, a fost organizată cea de-a VIII-a ediție a Conferinței naționale a psihologilor școlari.
Despre proiectul finanțat cu 200.000 de lei pe axa 2 pentru Dezvoltarea capacității de cercetare, inovare și a vizibilității internaționale a Universității din Oradea ne-a vorbit Sorin Buhaș. Proiectul s-a adresat cu precădere cadrelor didactice și studenților implicați în mobilitățile internaționale Erasmus. Două obiective mari și late au fost urmărite în acest sens: crearea unor echipe mixte de profesori pentru realizarea obiectivelor de cercetare avansată și internaționalizarea instituției, prin participare la târguri internaționale pentru atragerea de studenți străini la programele de studii ale Universității din Oradea; realizarea unui curs de limbă engleză și a unor evenimente dedicate bursierilor Erasmus, care studiază la Universitatea din Oradea.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:04 Ora standard a Europei de Est