Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„În lumea poveștilor”

„Să citim pentru mileniul III”

„În lumea poveștilor”

La Grădinița nr. 44 – „Rază de soare” din Oradea, proiectul național „Să citim pentru mileniul III” se derulează de la prima ediție „Să citim pentru anul 2000”, după cum aveam să aflăm de la directorul unității, prof. Mariana Vereș.

 Astăzi (marți, 26 mai 2009), preșcolarii din grupa mare (îndrumați de inst. Cristina Popa și ed. Dorina Copăcean) și elevii clasei a III-a B de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” (îndrumați de înv. Mariana Negruț) au desfășurat o activitate integrată, cu tema „În lumea poveștilor”, acțiune de evaluare a proiectului național „Să citim pentru mileniul III”.
 „În argumentarea și îmbrățișarea proiectul național, am pornit de la îndemnul pe care ni-l adresează Octavian Goga: „Cinstiți cartea cu cinstea ce se cuvine Evangheliei.
 De la marginea vieții noastre trudite, lăsați moștenire nepoților această cinste și ei vă vor binecuvânta mai târziu unde hodiniți”, a ținut să sublinieze prof. Mariana Vereș.
 La activitate, au onorat cu prezența educatoare (și directori) de la patru grădinițe orădene: Mariana Jurcău –coordonator de proiect și directorul Grădiniței nr. 49, Mariana Nan – directorul Grădiniței nr. 52, ed. Gabriela Dume, de la Grădinița nr. 27 – „Voinicelul” și ed. Mariana Balaj, de la Grădinița nr. 30, precum și doi reprezentanți ai școlii partenere, prof. Gheorghina Bîrlădeanu - directorul Școlii cu clasele I-VIII „Avram Iancu” și psihologul școlii, Iulia Criste.
 Activitate pe ateliere
 Elevii (mulți dintre ei au plecat la școală de la această grădiniță) și preșcolarii au acționat cot la cot în cadrul a patru ateliere de lucru: unii aveau de construit castele, asemeni celor pe care ei le-au descoperit în povești, alții au reconstituit secvențe (scenete) din povești cu ajutorul pieselor unui puzzle, la o altă masă, în cadrul atelierului de artă, se desenau, se colorau ori se pictau scenete din povești, iar la atelierul-bibliotecă, se creau tablouri -„poster”, prin tehnica alăturării (colajului) unor personaje și obiecte comune din poveștile cunoscute.
 Povestea prințului fericit
 În momentul următor, preșcolarii au devenit artiști, reunind pe scenă personaje din „poveștile copilăriei mele” (Albă-ca-Zăpada, cei șapte pitici, lupul și Scufița-Roșie...), privite dintr-o altă perspectivă. În replică, școlarii, reprezentați de patru soliști (Geanina Lencar, Diana Ardelean, Andreea Barat și Daria Igaș) le-au spus Povestea prințului fericit, îndemnând auditoriul să îndrăgească și să nu uite poveștile copilăriei.
 După momentul artistic, școlarii și preșcolarii și-au reluat locul la măsuțe pentru o nouă activitate pe ateliere, având însă de îndeplinit aceeași sarcină, cu toții – decorarea măștilor pentru carnaval, cu paiete, perle și perluțe, figuri geometrice și mărgele.
 Activitatea s-a sfârșit în chip fericit: cu toții fiind răsplătiți cu diplome și dulciuri, iar măștile au rămas să le poarte fiecare la carnavalul său. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  „În lumea poveștilor”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:00:38 Ora standard a Europei de Est