Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Soluții pentru a avea resursa proprie de energie electrică și derularea de proiecte pentru dezvoltarea instituțională

Criza economică și creșterea continuă a prețurilor și costurilor au determinat conducerea Universității din Oradea să găsească

Soluții pentru a avea resursa proprie de energie electrică și derularea de proiecte pentru dezvoltarea instituțională

În conferința de presă de joi (22 decembrie 2022), rectorul Universității din Oradea, domnul prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău și-a propus să puncteze realizările importante ale instituției pe care o conduce, pe 2022, după reluarea activității, din luna martie, la final de pandemie; iar cu participarea prorectorilor și a coordonatorilor de proiecte, să ne prezinte proiectele importante implementate și derulate la nivelul instituției, mai cu seamă, cele șase proiecte pentru dezvoltarea instituțională, dar și propuneri pentru 2023.

Dacă pandemia a forțat mâna instituțiilor în asigurarea infrastructurii digitale, războiul din Ucraina și criza economică pe care a declanșat-o au determinat instabilitate prin creșterea prețurilor și a costurilor. De aici, preocupări sporite la nivelul conducerii Universității pentru a asigura nivelul trei de resurse de energie, pe lângă cele geotermale ,,pentru a avea resursa proprie de energie electrică. Deja am montat 60 de kilowați panouri fotovoltaice; urmează ca până în luna februarie să mai montăm încă cel puțin 250 de kilowați panouri fotovoltaice pe clădirile eligibile din campusul universitar și în 2023 și pe alte clădiri pe care le are universitatea în oraș (pe Magheru și Delavrancea); clădirea de la Medicină nu este un obiectiv eligibil fiind o clădire de patrimoniu; probabil va intra într-o reabilitare majoră; acolo nu vom face această investiție, a precizat domnul rector Constantin Bungău.
Despre învățământul dual la nivel academic, se vorbește, dar se așteaptă metodologiile clare de aplicare
,,Ne pliem pe noua legislație care prevede învățământ dual implementat la nivel de studii universitare. Avem un parteneriat foarte bun cu Primăria Oradea și Consiliul Județean, dar și cu liceele cu profil tehnologic, cu companiile care se vor alătura acestui campus pentru învățământ dual...
Ne pliem pe noile reglementări, pentru că este o reglementare nouă, dar care nu are încă metodologii clare de aplicare. Lucrurile acestea trebuie rezolvate la nivel de metodologii specifice, cum ar fi ARACIS-ul și după aceea le putem implementa în cadrul universității noastre", ne-a explicat domnul rector.
Pe partea de internaționalizare, trebuie să dezvoltăm foarte mult și agresiv această componentă
... ,, pentru că avem nevoie de un statut recunoscut ca universitate puternică, europeană, pentru a atrage cât mai mulți studenți din afara țării. De aceea trebuie să avem programe puternice în limba engleză, la licență, la master, la doctorat toate sunt eligibile".
Universitatea din Oradea a reușit să aplice și să câștige un proiect mare EU GREEN care se va derula de la 1 ianuarie 2023, timp de patru ani, în cadrul unei alianțe de universități europene din care face parte și Universitatea din Oradea, dar nu aceasta înseamnă internaționalizare, după cum avea să sublinieze domnul rector, ,, pentru că aplicăm continuu pentru cele două componente majore cu finanțare pentru Erasmus (...), mobilități în interiorul Europei și mobilități în afara Europei. În acest sens, am atras cea mai mare sumă la nivel național, un milion de euro din cele opt pe care România le-a pus la dispoziție pe această axă"!
În continuare, coordonatorii celor șase proiecte pentru dezvoltarea instituțională au prezentat denumirea proiectului, bugetul pe care l-au avut la dispoziție și rezultatele proiectului...
La finalul conferinței, domnul rector Constantin Bungău ne-a oferit o surpriză muzicală video, un colind interpretat de studenții Departamentului de Muzică de la Facultatea de Arte, dirijați de doamna lector univ. dr. Carmen Rus, colind pe care și noi vi-l oferim în dar, tot video, pe pagina de EDUCAȚIE Facebook OviDan.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:13 Ora standard a Europei de Est