Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul național cu participare europeană „Iosif Vulcan”

Luni, 25 mai, la Lic. Ped. „Iosif Vulcan” din Oradea

Simpozionul național cu participare europeană „Iosif Vulcan”

Luni, 25 mai 2009, la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea a debutat prima ediție a simpozionului național cu participare europeană „Iosif Vulcan”, cu tema „Rolul proiectelor educative extracurriculare în formarea elevului”. Evenimentul este organizat de Inspectoratul Școlar al județului Bihor, Casa Corpului Didactic Bihor și Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, cu ocazia împlinirii a 225 de ani de învățământ pedagogic bihorean.

 Lucrările simpozionului au fost deschise de prof. Simona Martin, directorul liceului, care a anunțat programul simpozionului și al „Zilelor școlii” și a salutat prezența la manifestare a noilor inspectori generali adjuncți ai I.S.J. Bihor, Gheorghe Troie și Nicolae Ungur și a reprezentantului Casei Corpului Didactic Bihor, profesor metodist Rodica Popa (cu toții, foști absolvenți ai liceului). În prezidiu au mai fost invitați conf. univ. dr. Corneliu Crăciun și lect. univ. dr. Florin Cioban, coordonatori științifici, și moderatori a două dintre cele trei secțiuni ale simpozionului.
 Coordonatorii primei ediții a simpozionului național sunt: directorul liceului, prof. Simona Martin, inspectorul  școlar de specialitate, inst. Violeta Taichiș, drd. Virginia Tiurbe, directorul C.C.D. Bihor, prof. Teodora Popa, inst. Georgeta Tifor, Maria Duma și Aurelia Susan (de la Lic. Ped. „Iosif  Vulcan”).
 „Rolul proiectelor educative extracurriculare în formarea elevului”
 Cele 75 de lucrări primite pe adresa organizatorilor simpozionului, au fost structurate pe cele trei secțiuni (28, 25 și 22 de lucrări).
 În deschiderea primei secțiuni, au fost invitați să-și prezinte lucrarea oaspeții din Ungaria (Gergelyne Felfoldi Zsuzsanna, de la Școala „Kinizsi Pal” din Debrețin). Au urmat: Ana Muscaș (de la Școala cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu” din Oradea, cu lucrarea „Zâmbete de copil”; Angela Nuță și Domnica Popa (de la Șc. nr. 11), cu proiectul național „Dincolo de curriculum”; Mariana Hirțe și Florica Torjoc (de la Șc. nr. 16), cu un proiect școlar S.N.A.C., intitulat „Împreună pentru o copilărie fericită”; Ioana Laura Cherechianu (de la Lic. Teologic Greco-Catolic) și Carla Ferician (de la Șc. „Octavian Goga”), cu proiectul „Vrem să fim olimpici! Mai toleranți, mai buni, mai sănătoși!”; Elena Viorica Brege și Florica Hera (de la Șc. „Andrei Mureșanu”), cu proiectul educațional „Împreună, vom reuși!”; Rodica Ilica și Emilia Negrean (de la Școala din Diosig), cu proiectul ecologic „Salvați planeta Pământ!”; Maria Duma și Angela Clonda (de la Lic. Ped. „I. Vulcan”), cu proiectul educațional „Și nouă ne pasă!”; Georgeta Tifor (de la Lic. Ped. „I Vulcan”), cu „Educația interculturală prin vers și cânt” – proiect de activitate extracurriculară; Aurelia Susan (de la Lic. Ped. „I. Vulcan”), cu proiectul „Copil-natură-viață”...
 Pe agenda primei secțiuni, au mai fost înscrise lucrările unor dascăli de la Școala „Nicolae Bălcescu” (Simona Mihalca și Stela Tăut), C.N. „Emanuil Gojdu” (Mădălina Tăut), Lic. Ped. „I. Vulcan” (Rodica Panti, Rodica Meza, Maria Donca, Liliana Maghiari, Elena Bălaj, Maria Dronca, Elena Șarba, Felicia Dima, Adriana Puie - Mircea Puie, Anca Marincean, Maria Constăngioară), Șc. nr. 11 (Dorina Brânzaș), Lic. Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea (Carmen-Teodora Gaje), Șc. „George Coșbuc” (Anca-Alina Bogdan și Maria Câmpean) Școala „Andrei Mureșanu” (Lavinia Sabău și Ioana Abrudan)...
 Trebuie să remarcăm faptul că multe dintre lucrările cuprinse în programul simpozionului au fost trimise din țară (de la Tecuci, Săcel, București, Mangalia, Mioveni, Slobozia, Medgidia, Baia Mare, Poarta Albă, Greaca, Orșova, Mierlău, Zalău, Dorohoi, Drăgănești, Deva, Oravița, Petroșani, Târgu Mureș, Dej, Satu Mare, Cluj-Napoca, Sibiu, Pitești...), dar și din județul Bihor (Ștei, Mădăras, Poieni, Valea Drăganului...).
 Astăzi – Concursul județean de chimie
 Astăzi (marți, 26 mai), în cadrul „Zilelor școlii”, se va desfășura Concursul județean de chimie, rezervat elevilor din clasele a VII-a, aflat la ediția a XIV-a (inițiat și organizat de prof. Rodica Crăciun).
 Mâine (27 mai), sunt programate patru manifestări: Ziua porților deschise, Universul fascinant al fizicii, Aniversarea poetului Kanyadi Sandor (la 80 de ani de la naștere) și „Planeta Albastră”.
 Joi (28 mai), Moment omagial – „Tradiție, actualitate, perspective”.
De luni până joi (inclusiv), catedra de educație fizică și sport a liceului a programat întreceri sportive, sub genericul „Cupa Liceului Pedagogic”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul național cu participare europeană „Iosif Vulcan”. 

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:29:25 Ora standard a Europei de Est