Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reducerea abandonului şcolar timpuriu al elevilor din școala noastră

În 7 dec., la Școala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca, diseminare proiect Erasmus+

Reducerea abandonului şcolar timpuriu al elevilor din școala noastră

Miercuri, 7 decembrie 2022, la Școala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca, a avut loc diseminarea proiectului european Erasmus+ „Reducerea Abandonului Școlar Timpuriu al Elevilor din școala noastră", cu număr de referință 2020-1-RO01-KA101-078632.

Proiectul a fost finanțat de Comisia Europeană prin Agenția  Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - ANPCDEFP, în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea-cheie 1: Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, Educația Școlară (SCH).
Partenerii noștri în acest proiect au fost: Carob Institute Germania, Esmovia Training and Mobility Spania și Zübeyde Hanim Ortaokulu din Turcia. 
            Proiectul a vizat îmbunătățirea metodelor și tehnicilor cadrelor didactice de predare incluzivă, centrate pe elev și a modalităților de comunicare cu elevii și părinții acestora în vederea atingerii obiectivului principal al acestui proiect și anume: reducerea abandonului școlar timpuriu al elevilor din școala noastră.
Alte obiective ale acestui proiect sunt: 1.Reducerea gradului de abandon școlar al elevilor din învățământul preșcolar, primar și gimnazial cu un procent de 3%  2.Creșterea numărului de elevi care termină ciclul gimnazial  3.Îmbunătățirea nivelului competențelor profesionale ale profesorilor din școala noastră 4.Creșterea motivației de a învăța în rândul elevilor  5.Aprofundarea tehnicilor de predare, tehnici inovative și centrate pe elev, a metodelor incluzive și folosirea lor la clasa.
            Activitățile din timpul mobilităților proiectului, dar și exemple de practici aplicate la clasă au fost prezentate de participanții din cadrul proiectului în cadrul mesei rotunde desfășurate la Școala Gimnazială Nr. 1 Husasău de Tinca cu ocazia diseminării proiectului unde au fost invitați directori și cadre didactice de la școlile gimnaziale din sectorul Tinca cât și cadre didactice din școala noastră.
Rezultatele acestui proiect sunt: *Profesorii şcolii participanţi la mobilităţi şi-au dezvoltat competenţe profesionale cu privire la abordarea educaţiei incluzive, care sunt şi vor fi orientate către asigurarea accesului la educaţie şi a egalităţii de şanse a elevilor proveniţi din toate categoriile sociale, prin crearea unui mediu şcolar incluziv, non-discriminatoriu *Profesorii participanţi la cursurile de formare au achiziţionat strategii, metode şi instrumente de predare şi evaluare diferenţiată la limba engleză, pe care le aplică în procesul instructiv - educativ *Profesorii participanţi la mobilităţi şi-au îmbunătăţit compeţentele de comunicare în limba engleză, competenţele digitale, sociale şi civice, competenţele de sensibilizare şi exprimare culturală.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Reducerea abandonului şcolar timpuriu al elevilor din școala noastră.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:37:38 Ora standard a Europei de Est