Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simple coincidențe și un traseu comun... „A la recherche du temps perdu”?

„Welcome to My Paradise”

Simple coincidențe și un traseu comun... „A la recherche du temps perdu”?

Văzând aseară cât de mulți prieteni are Lulu Cremeneanu, m-am întrebat dacă prietenii se fac sau se aleg...
Din 1994 până în 2004 ... sunt simple coincidențe sau un traseu comun... „În căutarea timpului pierdut”, la Crișana (tineret) și Radio „Sonvest”?

 Și una și alta. Pentru că atunci l-am cunoscut pe bunul meu prieten, de care nu ai cum să te desparți. El pleacă doar, și revine mereu, rămâne același, căci este statornic într-ale sale, atent, deschis și bun. De o bunătate care i se trage de la caracter. Are multe calități, și prieteni pe măsură. Pe unde trece, lasă-n urmă doar prieteni și prieteni(i). Așa i s-a întâmplat de când îl știu, iar aseară am avut certitudinea că l-am citit bine.
 „O sărbătoare de prieteni”
 Duminică, 24 mai 2009, o zi istorică pentru Lulu. De ce nu 23 august? De ce la hotel Maxim din Oradea și nu la o discotecă din Binș ori la „Samuil Vulcan” („cimitir al tinereții sale”)? Doar el știe cel mai bine. Nu-l judec, ci doar umblu la coincidențe.
 Prima sa carte -„Welcome to My Paradise”- este scrisă cu și pentru prieteni, din pure coincidențe fericite care i-au marcat viața și destinul. „O carte grozavă, cu un titlu deosebit de sugestiv” „care se citește cu sufletul la gură”, susțin cei care au lecturat-o. Eu o am, dar nu am parcurs-o încă, doar am frunzărit-o, aseară, la grădina de vară. Prefer să o iau (în mâini) seară de seară, ca pe un medicament administrat în doze mici, având-o pe noptieră și luând-o înainte de culcare pentru a rămâne mai mult timp în Paradisul său. Lulu a devenit scriitor, așa că am timp să-l lecturez, iar el nu se supără. Sunt de aceeași părere cu cei care aseară spuneau „Va pleca din nou în Paradis ca să-și recupereze inima”. Alții au apreciat faptul că „acel Paradis îl poartă cu el. O dovadă este această carte”. Mai apoi „Lulu Cremeneanu este un regizor”, ca să-l citez pe criticul de artă. „Welcome to My Paradise” „nu este o carte despre el, ci despre prieteni, despre alții. Nu am luat cartea ca să mă sprijin de ea”... Pentru că Ramona avea deja una în mâini („Frumusețea ca senzație fizică”), din care a citat: „Arta este să-ți ascunzi arta”.
 „Mă simt ca la ziua mea”
 A grăit, simplu, Lulu. Sunt eu scriitor? Am scris cartea ca și cititor...”
Încă o dată și încă o dată, Lulu a deschis cutia cu bomboane de ciocolată din care și-a servit prietenii... cu câte o carte. Mie mi-a scris: „Lui Ovidiu,
Primul om care m-a publicat în Oradea.
Îți mulțumesc.”
 Și eu îți mulțumesc, dragă prietene!
 Am participat aseară la o „sărbătoare de prieteni”, pentru care îți mulțumesc, dragă Lulule, și te felicit pentru lansarea în lumea oamenilor de litere. Despre carte o să mai vorbim! Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simple coincidențe și un traseu comun... „A la recherche du temps perdu”?

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:57 Ora standard a Europei de Est