Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Sărbători de iarnă în Europa”

,,Colinde, colinde/ E vremea colindelor”

,,Sărbători de iarnă în Europa”

Se apropie Crăciunul cu pași repezi. Se apropie sărbătoarea iubirii, a bucuriei, a speranței, o sărbătoare care reunește familia, aducând binecuvântare în case, făcându-ne mai buni, unii cu alții, mai înțelegători; ne deschide sufletele pentru a dărui și pentru a-i face pe alții fericiți.

Crăciunul înseamnă și multe colinde, iar elevii claselor pregătitoare E, I A și a III-a B de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea au pornit colinda împreună cu părinții și doamnele învățătoare Anamaria Horga, Aurelia Susan și Maria Duma.       
       Cu câteva zile în urmă au realizat felicitări de Crăciun, pe care le-au trimis copiilor din țările partenere în proiectul Erasmus+ ,,COLORS". Spre bucuria noastră, cei mici din Suedia au răspuns urărilor noastre, trimițându-ne felicitări confecționate de ei. Alături de acestea am primit și mesaje de Anul Nou, scrise și rostite în limba fiecărei țări: GOTT  NYTT  AR! - Suedia, YENI YILINIZ KUTLU OLSUN! - Turcia, KALI CHRONIA! - Grecia, FELIZ ANIO NUEVO! - Spania, SREENA NOVA GODINA! - Serbia
         Vineri, 16 decembrie 2022, îmbrăcați corespunzător și cu responsabilitatea asumată de ajutoare veritabile ale Moșului, elevii au participat la activitatea ,,Sărbători de iarnă în Europa", prilej de bucurie pentru cei mici, dar și pentru cei mari. Cu mari emoții s-au adunat în sălile de clasă, unde au confecționat împreună cu părinții podoabe pentru pomul de Crăciun, precum și alte ornamente specifice acestei sărbători, având astfel ocazia de a lucra împreună atât elevi, cât și părinți din cele trei clase, realizând lucrări reușite, și rămânând și cu amintiri frumoase. Fiecare învățătoare a coordonat activitatea în două săli de clasă unde elevii din cele trei clase s-au întrecut în creativitate și originalitate, realizând opere, care mai de care: elevii doamnei prof. Anamaria Horga: ghirlande, brăduleți și un șemineu; clasa doamnei prof. Aurelia Susan: coronițe și aranjamente pentru masa de Crăciun, iar ajutoarele Moșului din clasa doamnei prof. Maria Duma: coronițe și felicitări de Crăciun.
     Pe parcursul întregii activități, pe coridoarele școlii și în sălile de clasă, au răsunat colindele străbune. Părinții au retrăit, pentru câteva minute, momente dragi din copilărie. Atmosfera de sărbătoare și emoțiile trăite s-au citit pe fețele tuturor.
      Spre finalul activității, părintele Emilian Susan, de la Biserica Sf. Treime-Pogorârea Sf. Duh din Oradea, ne-a pus la suflet sărbătoarea Crăciunului, subliniind rolul și importanța acestui Praznic în viața familiei, iar d-na prof. Irina Dem a pregătit un buchet de colinde, alături de părinți, copii și cadre didactice, aducând spiritul Crăciunului în sufletele noastre.
Prof. Anamaria Horga & prof. Aurelia Susan
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: ,,Sărbători de iarnă în Europa”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:54 Ora standard a Europei de Est