Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitate în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

La Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus

Activitate în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar

La Școala Gimnazială Nr.1 Hidișelu de Sus, director profesor Moza Elena Daniela, s-a desfășurat, în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar, prima activitate de prevenire și combatere a violenței și a bullying-ului, coordonată de profesor Călinescu Anca Haidi.

Scopul activității a fost unul complex: stimularea gradului de conștientizare a intimidării în mediul școlar; identificarea celor mai obișnuite cazuri de intimidare; recunoașterea diferitelor forme de manifestare a intimidării; identificarea persoanelor care sunt implicate în procesul de bullying: hărțuitorul, victima, spectatorul sau spectatorii; prevenirea bullying-ului.
Printre obiective s-au numărat: Creșterea fenomenului de cunoaștere a bullying-ului în școală; încurajarea dezvoltării relațiilor pozitive între elevi și construirea unui climat favorabil în clasa de elevi; îmbunătățirea strategiilor pentru o intervenție eficientă; oferirea unor alternative de petrecere a timpului liber; reducerea fenomenului ,,bullying" și a altor forme de violență față de copii, de a crea un climat de conviețuire și de a face ca școlile și alte servicii pentru copii să fie locuri mai sigure și mai fericite pentru toți copiii noștri. La activitate au participat elevii claselor V-VIII și câțiva părinți ai acestora.
Pentru început, coordonați de profesor, elevii au participat la un experiment comun: profesorul a invitat elevii să imite în același ritm cu el câte o bătaie cu fiecare picior și una cu palmele. După câteva repetiții, elevii au constatat că au reușit să dea naștere la același ritm susținut de ei. Ideea experimentului a fost ca în final elevii să realizeze faptul că respectând indicațiile, regulile și ideea de proiect realizat în echipă, lucrurile pot conduce spre un rezultat extraordinar.
Au urmat dezbateri deschise cu privire la subiectul întâlnirii (definiția violenței și a bullying-ului, tipuri de bullying, tipuri de agresiune, impactul bullying-ului asupra persoanei, indicatori/semne de avertizare bullying, soluții de a gestiona realitățile cu care se întâlnesc tinerii).
Dorindu-se sensibilizarea și participarea activă a  elevilor, aceștia din urmă au fost implicați într-un alt experiment: pe o planșă a fost desenat un copil, iar în jurul lui toate direcțiile din care poate fi privit ca victimă a bullying-ului: culoarea părului/tunsoare, ochi, urechi, haine, gândire, exprimare, apartenență etnică, culoare a pielii, părinți. Participanții la activitate au fost invitați să spună pe rând câte ceva care să-l încadreze în această categorie de victimă. Toate cele menționate de copii au  fost șterse de pe planșă, (ochii, nasul, gura, părul...hainele) rămânând din copil doar ,,o umbră". La final, a fost  dezvăluit chipul și numele copilului ,,victimă". Peste chipul lui a fost așezată icoana Mântuitorului, moment care a creat o emoție puternică în toți cei prezenți. Profesorul a explicat faptul că în spatele fiecărei persoane trebuie să-L descopere pe Fiul lui Dumnezeu. În acest fel, elevii se vor gândi de mai multe ori atunci când vor fi pe punctul de a descalifica o ființă.
Un alt moment al întâlnirii a fost participarea la atelierul Crăciunului: pe coli de hârtie colorate au fost desenate globuri, iar în interiorul acestora, elevii au fost invitați să scrie: cuvinte și atitudini frumoase care pot preîntâmpina situații de agresiune: educație, credință, toleranță, empatie, emoție, conștientizare, iubire, blândețe, stimă de sine, încredere în sine, valorizarea propriei persoane, valorizarea altora, gestionare corectă a propriilor emoții, pace, libertate, respect, considerație, sprijin, onestitate, amabilitate. Toate aceste globuri au împodobit bradul școlii. Totodată, aceste cuvinte/ atitudini frumoase, vor constitui un set de reguli de conduită.
În continuare, elevii au participat la o tombolă a primei activități PNRAS: au fost dăruite, după alegerea elevilor: un calendar, o pungă  cu dulciuri, două ornamente pentru Crăciun, o pereche de mănuși, cinci cărți de colinde, restul elevilor fiind serviți cu bomboane.
Considerăm că prin participarea la discuții libere, de conștientizare, precum și la ateliere de muncă în echipă, oferim elevilor alternative de gestionare a timpului propriu, de descoperire a propriei persoane și a celorlalți colegi, de valorizare a propriei persoane și a celor din jur.
În finalul activității, cei prezenți au interpretat un colind în comun în așteptarea Nașterii Domnului Iisus Hristos.
Prof. Călinescu Anca Haidi
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Activitate în cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:44:51 Ora standard a Europei de Est