Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Propunere de curriculum pentru Robotică la Liceul „Don Orione”

În cadrul Conferinței de diseminarea a rezultatelor proiectului Erasmus+

Propunere de curriculum pentru Robotică la Liceul „Don Orione”

În perioada 2020-2022, Liceul „Don Orione" a coordonat proiectul Erasmus+ Creșterea calității și a atractivității învățământului profesional prin robotică și imprimare 3D pentru o mai bună inserție pe piața muncii / Increase VET quality and attractiveness through 3D printing and robotics for a better insertion to labor market.

Proiectul a fost un Parteneriat Strategic european în care au fost implicate șase școli cu profil tehnic-mecatronic: Liceul „Don Orione" Oradea, România (coordonator), I.T.I.S. Leonardo Da Vinci, Parma, Italia, EPRALIMA - Escola Profissional do Alto Lima, Arcos de Valdevez, Portugalia, IMS Private School, Limassol, Cipru, Panevėžys training centre, Panevėžys, Lituania, Istanbul/Arnavutkoy - Ibrahim Ozaydin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia. 
Parteneriatul european a avut ca obiectiv principal facilitarea pregătirii profesionale a elevilor în domeniul roboticii și imprimării 3D, pentru o mai bună inserție pe piața muncii, principalele rezultate fiind cele trei produse intelectuale: Curriculum pentru Robotică și imprimare 3D, Ghid metodologic pentru Robotică și printare 3D și Pachet suport pentru imprimare 3D (Toolkit).
Aceste materiale au fost prezentate în cadrul Conferinței de diseminare a proiectului, eveniment desfășurat în noua Aulă a Liceului „Don Orione", în fața unui auditoriu numeros format din reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Universității din Oradea, Facultatea de Inginerie managerială și Tehnologică, reprezentanți ai firmelor de profil din parcul industrial din Oradea (SC VALIANT TMS RO SRL, NIDEC Corporation, REINERT KUNSTSTOFFTECHNIK SRL, PLEXUS, FAIST MEKATRONIC), directori de școli gimnaziale și licee din Oradea, profesori din învățământul tehnic, elevi interesați de domeniul tehnic.
Conf. univ. dr. ing. Ovidiu Moldovan a prezentat cele trei produse: „Acest curriculumul
[Curriculum pentru Robotică și imprimare 3D] dezvoltat în cadrul proiectului își propune să fie un instrument util în predarea roboticii și a cunoștințelor tehnice în acest domeniu, pentru o gamă largă de elevi, din diverse domenii de studiu. Structura curriculumului este construită astfel încât să permită o abordare individuală a predării în funcție de grupa de vârstă și de nivelul de cunoștințe vizat la sfârșitul cursului. Materialul include toate subiectele necesare pentru predarea roboticii, de la cunoștințe de bază despre robotică, piesele mecanice, electronică, senzori, microcontrolere și programarea acestora, cât și imprimare 3D.
Ghidul Metodologic pentru construcția de roboți a fost elaborat ca un instrument european de predare și formare, practic și gata de utilizare pentru sprijinirea construcției de roboți și vine ca o completare la Programa pentru disciplina opțională «Robotică și imprimare 3D». Pentru profesorii care predau Informatică și TIC, rolul acestui ghid este motivațional și stimulativ în vederea extinderii cunoștințelor acestora în domeniul ingineriei și al științelor, crescând în felul acesta gradul de conștientizare a rolului jucat de robotică în educația STEM.
Pe de altă parte, Ghidul suport pentru robotică și mecatronică vine în ajutorul implementării disciplinei opționale de robotică prin abordarea elementelor practice ale disciplinei.
Ghidul conține elemente introductive de utilizare a aplicațiilor de modelare 3D, respectiv de realizare a imprimării 3D". Toate materialele sunt disponibile pentru toți cei interesați pe pagina proiectului, https://www.robotics4vet.com/ro/produse-intelectuale/
            Agenda evenimentului a continuat cu o dezbatere privind oportunitatea introducerii unui astfel de opțional în liceele, moment urmat de o demonstrație de imprimare 3D și roboți linefolower, sub forma unor workshop-uri.
La închiderea evenimentului, directorul Liceului „Don Orione", prof. Alexandru Stoica, a concluzionat întreaga activitate în câteva idei esențiale: „Proiectul a fost un succes, impactul acestuia la nivelul școlii noastre este major, iar transformările pe care le previzionăm la nivel național pentru specializarea mecatronică vor fi esențiale. Mecatronica este mediu pentru educație smart, învățare organizațională și dezvoltare sustenabilă. Acestea sunt realitățile pe care trebuie să le cunoaștem cu toții: profesori, elevi, studenți, părinți, comunitate etc".
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Propunere de curriculum pentru Robotică la Liceul „Don Orione”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:16 Ora standard a Europei de Est