Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea (INTEGR_UO)”

Finalizare proiect

„Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea (INTEGR_UO)”

Universitatea din Oradea, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea proiectului cu titlul „Integrarea practicilor de transparență și echitate în strategiile de calitate educațională la nivelul Universității din Oradea (INTEGR_UO)" - CNFIS-FDI-2022-0100, proiect finanţat din Fondul de Dezvoltare Instituţională al Ministerul Educației, destinat universităţilor de stat. Finanțarea a fost obținută pe baza unei competiții naționale organizată de către CNFIS (Consiliul Național de Finanțare a Învățământului Superior).

Scopul proiectului a vizat implementarea unor mecanisme ce duc la creșterea capacității instituționale prin acțiuni de digitalizare a proceselor de monitorizare a abandonului studiilor, a proceselor de incluziune a tuturor categoriile ce compun comunitatea academică, dar și prin acțiuni ce conduc la perfecționarea comunicării profesionale pentru susținerea echității de gen și a transparenței decizionale în procesul educațional și administrativ la toate nivelurile instituționale. Totodată, s-a urmărit crearea și implementarea de pârghii decizionale la nivelul Universității din Oradea. Obiectivele proiectului au fost realizate integral pe parcursul implementării.
Operaționalizarea obiectivelor Universității din Oradea, prevăzute în Strategia și Planul EG 2022-2025 vizând direct integrarea dimensiunii de gen în activitatea administrativă și didactică, s-a realizat prin elaborarea și editarea Ghidului de comunicare deontologică, incluzivă și interculturală.
Implementarea unui sistem de monitorizare a studenților cu risc de abandon al studiilor s-a realizat prin dezvoltarea unui modul digital de generare de statistici la nivelul platformelor de lucru ale secretariatelor. De asemenea, s-a elaborat un regulament care va sta la baza deciziilor instituționale de optimizare a proceselor de prevenire a abandonului, a acțiunilor de incluziune și transparență decizională.
Un alt obiectiv al proiectului a vizat modernizarea spațiilor și a logisticii pentru susținerea calității activității didactice. Acest obiectiv s-a materializat prin digitalizarea și înnoirea dotărilor în două laboratoare destinate comunicării profesionale și învățării limbilor străine etc.
Prin organizarea de ateliere cu activități de perfecționare și popularizare a rezultatelor proiectului a fost vizată creșterea gradului de informare a comunității academice cu referire la etica și deontologia profesională în raport cu principiile de incluziune, egalitate de gen, precum și la metodele de prevenire a abandonului studiilor la toate nivelurile de formare. Astfel, au fost organizate ateliere destinate cadrelor didactice (în data de 6.12.2022), studenților (în data de 8.12.2022); seminarii pentru personalul suport în relația cu studenții (în data de 5.12.2022).
Perioada de implementare a proiectului: mai - decembrie 2022.
Bugetul proiectului: 266.000 lei (finanţare UEFISCDI) + 39.696 lei cofinanţare Universitatea din Oradea. Total buget proiect: 305.696 lei.
Prof. Veronica Buciuman

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:53 Ora standard a Europei de Est