Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Primiți colinda de Crăciun?

Proiectul ,,Valori, tradiții și obiceiuri - comori ale sufletului românesc”

Primiți colinda de Crăciun?

În prag de sărbătoare, elevii implicați în proiectul ,,Valori, tradiții și obiceiuri- comori ale sufletului românesc”, aflat la cea de-a treia ediție, au vestit Nașterea Domnului, prin colinde autentice, momente artistice, păstrând vie dragostea față de tradiție, obiceiuri, meșteșuguri tradiționale, portul și folclorul românesc.

Aceste elemente de cultură transmit valori și creează punți de legătură între generații. Nu numai între generații, ci și între școli, elevi, profesori. Astfel, în acest an școlar, proiectul, coordonat de doamna profesoară Bungău Angela, de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu", Oradea, a reunit 17 școli bihorene, dar și parteneri din peste 50 de școli din întreaga țară și din Republica Moldova.
Activitatea, organizată sub forma unei șezători populare, a debutat prin colinde care au adus bucurie în sufletele participanților, vestind Sărbătoarea Crăciunului, în timp ce la atelierele pregătite, elevii au confecționat obiecte decorative, cusute, împletite sau prin alte metode tradiționale.
Într-o societate  modernă, puțini sunt cei care se mai apleacă, se opresc asupra a aceea ce ne definește cu adevărat ca neam, asupra tradițiilor, obiceiurilor, simbolurilor tradiționale. Dintre aceștia fac parte elevi ai școlilor implicate, precum: Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" Oradea, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu" Oradea, Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Popoviciu" Beiuș, Școala Gimnazială ,,Dimitrie Cantemir" Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea, Școala Gimnazială Nr. 2 Bogei, Școala Gimnazială ,,Avram Iancu", Oradea, Școala Gimnazială ,,Aurel Pop" Oșorhei, Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia și Școala Gimnazială ,,Dacia", Oradea.
Șezătoarea populară, desfășurată la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia", Oradea a urmărit să trezească în fiecare participant, un imbold, în a păstra ceea ce a primit moștenire, zestrea străbună, prețuind-o și promovând-o mai departe. Se pare că dragostea de tradiție și neam își are rădăcinile la țară, că ,,veșnicia s-a născut la sat", după cum spunea și poetul Lucian Blaga, iar lucrurile sfinte se păstrează, pentru totdeauna, în suflet.
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Primiți colinda de Crăciun?

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:00:45 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...