Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Învățăm de la antreprenorii de succes

În cadrul întâlnirilor C.C.O.C. ,,Agora”

Învățăm de la antreprenorii de succes

Într-o seară cu iz de sărbătoare, când Moș Nicolae cu toiagul magic ne privea din umbră, studenții economiști de la Universitatea ,,Agora", coordonați de doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, prorectorul Universității ,,Agora", s-au întâlnit cu antreprenori de succes din județul Bihor.

Antreprenorii prezenți au venit în fața studenților cu povestea lor de succes, cu îndemnuri precum: ,,se poate când ești pasionat", ,,ai găsit echipa, ești mai puternic". Domnul Gönczi József, managerul Asociaţiei pentru Promovarea Afacerilor în România, cu sediul în Oradea, este un pasionat de medicină și crede că antreprenoriatul este soluția pentru viitor, dar spune că viitorul antreprenor trebuie să se dedice 100% afacerii și să ia în calcul și riscul. A.P.A.R. este o organizaţie civilă, al cărei scop este să ajute (viitorii) antreprenori (din judeţul Bihor) să-şi crească competitivitatea şi să sporească cantitatea valorii adăugate produsă de aceştia. Managerul asociației este un om de echipă, te poţi baza pe sfaturile lui nu numai în probleme legate de domeniul afacerilor, poţi conta pe el şi atunci când ai nevoie de încurajare, de o idee sau perspectivă nouă, sau de un sfat de la un prieten. Întotdeauna e dispus să-i asculte şi să-i îndrume pe colegi în drumul lor spre dezvoltarea profesională şi personală prin atitudinea lui deschisă şi cuvintele de încurajare. Acest lucru s-a remarcat și în dialogul avut cu studenții, a răspuns răbdător la toate întrebările și le-a promis să se reîntoarcă la ,,Agora" unde a remarcat potențial și deschidere în direcția antreprenoriatului. Poate că aceasta este cheia în afacerile gestionate de domnul Gönczi József.
Succesul l-a cunoscut și familia Roman, Silviu și Diana, doi antreprenori care azi pot spune că nimic nu este imposibil, că atunci când există dorință și poate puțin ajutor, nimic nu stă în calea succesului. Domnul Silviu este un om plecat din bancă, experiența câștigată aici l-a ajutat azi să fie un antreprenor perseverent și de succes. Întâlnirea cu studenții a fost una deschisă, le-a povestit toate etapele parcurse până în prezent, nu a ascuns că uneori este dificil, dar important este să nu renunți, să găsești soluții. A precizat cu tărie că echipa de succes înseamnă ,,Silviu-Diana".
Prin vocea domnului Silviu, prezent la întâlnire, am aflat că fabrica sucurilor Rodas este situată în Chișlaz, județul Bihor, o localitate cu puțin peste 500 de suflete. Este o zona pitorească cu aspect de luncă și câmpie montană cu un potențial deosebit atât prin calitatea solului cât și prin bogățiile care se află în adâncuri: apele termale. Pentru ei, afacerea înseamnă ,,acasă", locul unde și-au redescoperit rădăcinile și unde trăiesc în armonie cu natura și darurile sale pline de gust și savoare.
Au adunat la un loc membri ai comunității, producători de fructe și legume, au adus tehnologie de ultimă generație și au început producția unor sucuri cu proprietăți deosebite și arome de poveste.
Am ascultat povești frumoase, studenții au trăit o altă experiență, au înțeles ce înseamnă începutul în antreprenoriat și posibilitatea de a cunoaște succesul.
Alături de doamna prorector, s-a aflat doamna prof. univ. dr. Manolescu Adriana care a felicitat atât antreprenorii, cât și studenții și a precizat că astfel de întâlniri sunt esențiale pentru a înțelege cum poți aplica ceea ce ai învățat în școală.
Decanul Facultății de Științe Economice, domnul conf. univ. dr. Butaci Casian și directorul C.C.O.C., doamna jurist dr. Rath Boșca Laura Dumitrana au încurajat studenții să participe la astfel de întâlniri și și-au arătat deschiderea pentru organizarea altor evenimente similare.
Gabriela Bologa & Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Învățăm de la antreprenorii de succes.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:34 Ora standard a Europei de Est