Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătorim 1 Decembrie

Proiectul educativ județean ,,Întâlnirea cu trecutul”, ediția a VI-a

Sărbătorim 1 Decembrie

Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea a desfășurat în data de 28.11.2022, la Muzeul Țării Crișurilor Oradea, activitatea educativă ,,Sărbătorim 1 Decembrie", în cadrul proiectului educativ județean ,,Întâlnirea cu trecutul", ediția a VI-a.

Activitatea educativă este deopotrivă și o activitate de suflet datorită numărului mare de participanți, peste 150 de persoane, fiecare purtând în inimă dragostea față de țară, dragostea față de neamul românesc, dragoste pe care au primit-o ca pe o comoară de la moșii și strămoșii noștri, de la bunicii și părinții noștri dragi, dragoste pe care avem datoria sfântă să o transmitem mai departe copiilor noștri și generațiilor care urmează.
Dintre partenerii participanți ai proiectului amintim: Liceul ,,Don Orione,, Oradea, Asociația Prețuirea Armoniei, Fundația Creștină Elim, Marghita, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Popești - clase integrate Marghita, Liceul Tehnologic Nr. 1 Popești, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea, Liceul de Arte Oradea, Asociația CES Oradea, Palatul Copiilor  Oradea, Școala Gimnazială "Oltea Doamna", Grădinița Nr 1 Tărian, Liceul Teologic Penticostal ,,Betel" Oradea, Școala Gimnazială ,,Nicolae Bălcescu" Oradea.
Au participat la activitate și reprezentanți ai instituțiilor: Universitatea de Stat Oradea - DPPD, prof. univ. dr. Orțan Florica, ISJ- CCD, ISJ- inspector proiecte prof. Negruțiu Florin,  ISJ-inspector de specialitate prof. Erdeli Elena, CCD-dir. prof. dr. Ștefănuț Alin, CJRAE Bihor - dir. psiholog dr. Mang Cristina, Palatul Copiilor Oradea- dir. prof. Marcu Marius Constantin, CSEI Nr.1 Oradea - dir. prof. Pantazi Teodora, CSEI Orizont Oradea - școala coordonatoare a proiectului - dir. prof.  Șipoș Lăcrimioara și dir. adj. prof. dr. Marușca Angela.
Întâlnirea a fost deschisă cu intonarea Imnului României, moment realizat de partenerii de la Liceul de Arte și Palatul Copiilor Oradea.
Apoi a fost prezentată semnificația zilei de 1 Decembrie de către muzeograf dr. Cristian Culiciu, reprezentant al Muzeului Țării Crișurilor Oradea, gazda evenimentului.
Au urmat câteva momente artistice realizate de instituțiile partenere, Liceul Don Orione Oradea, reprezentat de Anastasia Ianc, Liceul de Arte Oradea prin elevele: Alb Alexia Nicole, Oprea Andreea Maria și Zbârcea Dalia Maria coordonate de prof. Aurica Bonțu, Liceul Tehnologic Nr. 1 Popești prin elevii: Albu Vlad și Oțelac David, coordonați de prof. Maghiar Lucian și prof. Mitrana Cristina, precum și de Palatul Copiilor Oradea prin dir.prof. Marcu Marius Constantin, prof. Bochiș Liviu, prof. Dobrea Marius, prof. Vălean Vlad.
A fost prezentat portul popular românesc din zonele Beiuș, Aleșd și Valea Bistrei de către elevii de la Liceul de Arte și Liceul Tehnologic Nr. 1 Popești.
      Participanții au admirat expoziția cu obiecte tradiționale românești confecționate manual de beneficiarii proiectului și au vizitat secţiunea de etnografie a Muzeului Țării Crișurilor Oradea, însoțiți de ghidul muzeului.
prof. Haioș Temena,
coordonator proiect
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Sărbătorim 1 Decembrie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:24 Ora standard a Europei de Est