Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Națională

O mică filă de istorie scrisă la Școala Gimnazială Nr. 11

Ziua Națională

Un titlu într-o carte de istorie, o istorie altfel, o povestire a scriitoarei Doina Ruști, în volumul Mică istorie a unui secol mare, coordonat de Monica Onojescu, apărut la Editura Arthur, în octombrie 2018. ,,Dacă nu ne regăsim în istoria mare, cu siguranță ne vom regăsi în istoriile mici, care-i sunt afluenți. Mai ales când aceste istorii se deapănă din perspectiva și/sau pe înțelesul unui copil..." (Florin Bican).

 Ziua Națională - o mică filă de istorie scrisă la Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea, pentru a marca Ziua României, de 1 Decembrie. O inițiativă plină de entuziasm a dnei prof. de muzică, Copil Daniela, care a organizat în curtea școlii un flashmob, cu toți copiii din ciclul primar și gimnazial, eveniment filmat cu o dronă, urmat de un scurt program artistic. Imaginile vorbesc de la sine; copiii au primit astfel o lecție de patriotism și și-au exprimat bucuria, cântând alături de soliștii pregătiți de doamna profesoară. Așa cum se cuvine unui astfel de moment, s-a intonat imnul,  urmat de melodiile: „Transilvanie frumoasă", interpretată de Raluca Popa din clasa a VII-a D, „Acasă-i România",  interpretată de Lorena Ghib din aceeași clasă  și  „Noi suntem români", interpretată de un grup vocal. Momentul a fost încheiat cu colinde, care ne încălzesc întotdeauna sufletul, în apropierea sărbătorilor de Crăciun. Grupul vocal coordonat de dna prof. Copil, a onorat cu prezența și Cercul de lectură, coordonat de prof. Șaitoș Alina, prof. Checicheiș Sanda și bibliotecar Lup Mariana, a cărui activitate s-a înscris în acest demers de sensibilizare și promovare a valorilor culturale și spirituale românești. Pe notele unui cântec patriotic, i-am salutat pe colegii de peste Prut, (prezenți online) un grup de elevi din Chișinău, coordonați de prof. Diana Ciocanu, de la Liceul Teoretic Mihai Viteazul. Prezentarea unor fragmente din povestirea Ziua Națională, verificarea lecturii printr-un joc interactiv, Lecturino, ne-au animat și ne-au unit virtual, amintindu-ne că putem fi împreună în multe feluri...
Sensibilizarea prin artă, a fost punctată de creațiile artistice - desene, realizate de elevi în cadrul Cercului de desen, coordonat de prof. Galutz Carmen. Motivele tradiționale românești, mesajul unirii, patriotismul, în sensul lui cel mai sincer, au fost surprinse de copiii talentați la pictură.
Felicitări tuturor celor implicați, copii și profesori ai școlii, care au contribuit la derularea evenimentului!
La mulți ani, România! La mulți ani, Școala 11!
prof. Checicheiș Sanda, consilier educativ
prof. Lup Mariana, bibliotecar
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Ziua Națională.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:46:39 Ora standard a Europei de Est