Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zi de sărbătoare pentru L.T.B. ,,Emanuel”

Ziua școlii - 32 de ani de har și binecuvântări

Zi de sărbătoare pentru L.T.B. ,,Emanuel”

Și în acest an școlar, comisia de promovare a imaginii școlii a organizat activități menite să marcheze atât Ziua școlii - 32 de ani de har și binecuvântări, cât și Ziua Națională a României, 1 decembrie - 104 ani de la Marea Unire din 1918. Manifestările s-au înscris într-un proiect local intitulat „Europa văzută prin ochii elevilor", aflat la a doua ediție.

Prin activităţile propuse organizatorii au urmărit să trezească interesul elevilor pentru cercetarea unor momente şi personalităţi care au creat România Mare și Europa Unită, adevărate exemple de moralitate, tenacitate, caracter şi civism, demne de urmat. Totodată, descoperirea valorilor naţionale care ne individualizează în cadrul familiei europene, îi ajută pe elevi să se integreze mai ușor în marea familie europeană.
Ca și profesori creștini, avem misiunea de a modela caractere în acord cu standardele morale ale lui Dumnezeu, să oferim elevilor noștri o educaţie creştină din perspectivă evanghelică, dar şi o pregătire ştiinţifică în conformitate cu standardele învăţământului preuniversitar din această ţară. Am ales să marcăm Ziua școlii printr-o acțiune caritabilă, urmând astfel învățăturile biblice. În acest sens, elevii claselor primare s-au mobilizat, cu ajutorul părinților și sub îndrumarea învățătorilor lor, organizând un târg cu produse tradiționale dulci și sărate, dar și o multitudine de obiecte handmade. Toți banii strânși în urma acestei actiuni vor fi donați famiilor de ucrainieni refugiați în Oradea, dar și altor persoane aflate în dificultate. De asemenea, d-na prof. Faur Tabita a organizat o expoziție de lucrări realizate de elevii de gimnaziu și liceu, având ca sursă de inspirație motivele decorative tradiționale românești dar și elementele de patrimoniu național imobil și mobil. În cadrul expoziției a putut fi admirată o colecție de ii desenate și decorate în tehnică mixtă, farfurii și linguri de lemn decorate cu motive de inspirație folclorică, o colecție de vederi lucrate în tehnică grafică reprezentând clădiri aparținând patrimoniului național dar și patrimoniului mondial UNESCO din România și o serie de desene realizate de elevii claselor a V-a cu tema "România văzută prin ochi de copil".  Elevii clasei a XI-a B au susținut în fața colegilor o prezentare despre un obiectiv architectural cu valoare de patrimoniu din țara noastră având ca scop promovarea siturilor arhitecturale cu potential turistic.
Arta populară românească e o sursă nesecată de inspirație, de frumos, fapt pentru care am încercat să reaprindem pasiunea pentru tradiție și folclor, sărbătorind ziua școlii și ziua națională îmbrăcați în ie. Elevii care au ales să poarte ia și portul popular au fost scutiți de purtarea uniformei școlare. A fost o reală delectare să ne admirăm elevii și colegii pe coridoarele școlii și în clase  purtând frumoasele straie încărcate de tradiție și valoare. Cei mai mândri de ținutele lor au fost elevii din ciclul primar care au realizat adevărate defilări de grup în pauze pentru a admira și pentru a li se putea admira vestimentația, nesfiindu-se să facă remărci și dezbateri pro și contra la adresa straielor preferate.
Pentru a marca și mai solemn Ziua de 1 Decembrie, catedra de istorie-geografie a avut un invitat special, pe domnul lector universitar dr. Radu Romînașu, care a avut o prelegere de suflet pentru mai multe clase de gimnaziu și liceu în cadrul căreia a accentuat ideea că au existat mai multe momente istorice care au fost pietre de temelie în împlinirea idealului național la 1 decembrie 1918, amintind astfel de: acțiunea lui Tudor Vladimirescu de la 1821, Revoluția Pașoptistã, participarea României la războiul ruso-turc din 1877-1878, iar încununarea acestor acțiuni a fost participarea României la Primul Rãzboi Mondial încheiat cu întregirea naționalã. De asemenea, elevii au fost îndemnati prin vocea profesorului Radu Romînașu că istoria nu trebuie învățată din obligație, ci din respect și de dragul sacrificiilor făcute de către înaintași. Cu această ocazie, în deschiderea manifestării, d-nul prof. Florin Iștoc i-a îndemnat pe elevi să fie mândri că sunt români, să prețuiască jertfa înaintașilor noștri pentru ca noi să fim, în prezent, o națiune liberă și unită, într-un stat independent, iar d-na prof. Adriana Silaghi a prezentat un scurt istoric al zilei de 1 decembrie 1918.
      În final, dorim să mulțumim din suflet tuturor celor care s-au implicat, într-un fel sau altul, în desfășurarea cu succes a acestor activități.
Dumnezeu să binecuvinteze pe mai departe L.T.B.E. Oradea!
Dumnezeu să binecuvinteze România!
Prof. Iștoc Ramona, Faur Tabita, Moțoc Mariana, Silaghi Adriana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Zi de sărbătoare pentru L.T.B. ,,Emanuel”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:27:42 Ora standard a Europei de Est