Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră

Pentru elevii clasei a III-a C, de la „Oltea Doamna”

Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră

Activitatea desfășurată, astăzi (miercuri, 20 mai 2009) , la Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, de către agenții-șefi adjuncți de poliție Gheorghe Bredău și Teodor Terec (din cadrul compartimentului Poliției de Proximitate) a fost una specială, prin intermediul unui joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră. Răsfățații polițiștilor au fost elevii clasei a III-a C, îndrumați de inst. Gabriela Codorean

 Șotiile  agentului DubluCLIC
 Elevii inst. Gabriela Codorean s-au putut considera deosebit de onorați să fie printre primii beneficiari ai jocurilor lansate pe piață pentru preșcolari și școlarii mici, avându-i drept protagoniști principali pe agenții PitiCLIC și DubluCLIC. E vorba de acele CD-uri cu jocuri interactive pe teme de circulație rutieră, produse multimedia destinate elevilor din învățământul preșcolar și primar - „PitiCLIC și DubluCLIC- circulație rutieră pentru cei mici”, un produs educațional nou, realizat de Infomedia Pro, în parteneriat cu M.E.C.I. și Direcția Generală de Poliție a municipiului București.
 „Programul vine în sprijinul cadrelor didactice, al părinților și oferă copiilor din învățământul preșcolar și primar un cadru atractiv de a învăța regulile de circulație. Programul se bazează pe transferul de informații într-un mod creativ și stimulator. Jocul îi învață pe copii cum să circule corect pe stradă și care sunt locurile potrivite pentru joacă. Prin joc, copilul își însușește într-un mod plăcut noțiuni de circulație rutieră,  făcând cunoștință cu agentul de circulație, ale cărui indicații trebuie să le respecte. Scopul programului este acela de a le forma unele deprinderi de comportare civilizată pe stradă, înțelegerea necesității respectării semnelor de circulație și a rolului polițistului în dirijarea circulației pe stradă”, după cum aveam să aflăm de la agent-șef adjunct Gheorghe Bredău.
 ABC-ul circulației
 Cu mâna pe mouse și cu ochii pe ecran, rând pe rând, fiecare elev s-a jucat pe „calculator”, ajutându-l pe agentul DubluCLIC să facă față situației din trafic. Dând clic și dublu clic, ei trebuiau să așeze pietonii din trafic pe trotuare, potrivit indicatoarelor rutiere, pe trecerea de pietoni ori la trecerea pe sub pasajele subterane, să așeze bicicliștii pe pistele pentru bicicliști, să întregească imaginile incomplete (adăugându-le jumătatea care lipsea), pentru a avea un indicator complet, iar alții trebuiau să aleagă și să plaseze pe banda corespunzătoare (verde) acele imagini în care copiii se jucau regulamentar pe spațiile de joacă destinate, iar pe cealaltă bandă, imaginile în care copiii erau surprinși în locuri nepermise...
Elevii s-au dovedit a fi deosebit de atrași de joc și de isteți, în situațiile-problemă în care au fost puși. Cazurile în care au acționat, absolut regulamentar, au reliefat cunoașterea semnificației indicatoarelor rutiere, dar și a legislației rutiere...
 Pe cât au fost de activi și inspirați în trafic, pe atât de curioși și incisivi s-au arătat la final, când i-au „bombardat” pe polițiști cu tot felul de întrebări, multe depășind „granița” circulației rutiere. Dându-se mare infractor, Paul chiar a dorit să vadă, pe „viu”, cum va fi imobilizat de polițiști.
 La activitatea cu pricina au asistat și o grupă de polițiste, din ultimul „val”, care au intrat în rândul polițiștilor de proximitate, provenind din cadrul polițiștilor de frontieră, care încet, dar sigur își strâng rândurile...
La finalul activității, polițiștii și elevii au ieșit în curte, unde atracția nr.1 a devenit mașina de poliție, care a fost „curtată” de fiecare elev, care a ținut să ajungă la volan sau pe bancheta din spate. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un joc educativ interactiv pe teme de circulație rutieră.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:12 Ora standard a Europei de Est