Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Să mâncăm responsabil!”

Activitate de promovare a alimentației sănătoase

„Să mâncăm responsabil!”

În data de 17.11.2022, a avut loc la Școală Gimnazială Nr. 11, Oradea o activitate de promovare a alimentației sănătoase și de prevenție a malnutriției în rândul școlarilor. Tema „Prevenirea malnutriției" face parte din Proiectul Național „19 zile de activism - Prevenirea abuzului și violenţei asupra copiilor".

Scopul acestei activități, inițiate de prof. Palyi Eva, a fost tragerea unui semnal de alarmă, în privința consecințelor nefaste ale malnutriției asupra sănătății și promovarea unui stil de viață echilibrat, în rândul tinerilor. Prin această activitate, am căutat prilejul de a oferi elevilor clasei a VI-a C: un bagaj de cunoștințe elementare în materie de nutriție/ malnutriție de către un cadru medical specializat; să încurajăm copiii să abordeze un stil de viață sănătos și să-i responsabilizăm pe elevii școlii în vederea unui consum regulat de legume și fructe.
Pentru a susține cu argumente solide și prin noțiuni medicale de bază, problematica alimentației sănătoase și implicit consecințele malnutriției (obezitate, anorexie, bulimie, așa-numitele boli ale secolului XXI), am invitat-o pe doamna Ioana Haiduc, asistenta școlii noastre, la această activitate. Aceasta a ținut copiilor o prelegere interactivă, utilizând un material PowerPoint cu caracter formativ și informativ, despre alimentația sănătoasă și malnutriție. S-au purtat discuții libere cu copiii despre obiceiurile lor alimentare; despre importanța mișcării și a exercițiului fizic; despre echilibru în alimentație (consum regulat de legume și fructe, bogate în vitamine și fibre); despre orarul meselor luate, cantitatea de alimente necesare și importanța consumului de apă pentru organism. Copiii au fost foarte receptivi și implicați în expunerea ideilor și a gândurilor și împărtășirea experienței lor personale.
         Doamna bibliotecar Lup Mariana a venit, de asemenea, în sprijinul acestei activități, invitându-i pe copii să consulte varietatea de cărți și enciclopedii despre alimentația sănătoasă, existente în dotarea bibliotecii.
Elevii clasei a VI-a C, costumați în „mesagerii alimentației sănătoase", coordonați de prof. Palyi Eva, au inițiat un flashmob în rândul elevilor, al cadrelor didactice și al personalului auxiliar al școlii. Dintr-un coș bogat umplut de roadele toamnei (mere, pere, prune, nuci și struguri), elevii au împărțit colegilor și personalului școlii fructe, îndemnându-i la o alimentație echilibrată și benefică pentru sănătate.                        
Activitatea s-a bucurat de un real succes, dovadă fiind dorința copiilor de comunicare pe această temă.
prof. Palyi Eva
bibliotecar Lup Mariana
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Să mâncăm responsabil”!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:32:31 Ora standard a Europei de Est