Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,ABC pentru mămici și tătici”, la prima întâlnire din acest an școlar

Şcoala părinţilor la D.A.S.O.

,,ABC pentru mămici și tătici”, la prima întâlnire din acest an școlar

În continuarea programului „Şcoala părinţilor", inițiat în urmă cu opt ani de către Direcția de Asistență Socială, dar care a fost suspendat pe perioada pandemiei, D.A.S.O. a inițiat un nou program pentru părinții copiilor care frecventează cele 15 creșe din Oradea, respectiv „ABC pentru mămici şi tătici".

Prin acest program instituția noastră va organiza periodic întâlniri tematice cu părinții, la care va invita medici, nutriționiști, psihologi, asistenți medicali, educatori și alți specialiști din domeniul educației parentale și antepreșcolare, pentru a dezbate probleme de actualitate cu care se confruntă părinții și copiii.
Astfel, la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea a avut loc, joi, 17 noiembrie 2022, prima întâlnire din cadrul programului, întâlnire la care invitat a fost  medicul specialist pediatru Paula Marian, as. univ. dr și doctor în științe medicale, care le-a vorbit celor aproximativ 50 de părinți despre răcelile specifice sezonului rece, modul în care acestea pot fi tratate și limitate odată cu intrarea copiilor în colectivitate, despre alimentația sănătoasă la copii și modul în care putem crește imunitatea lor.
             D-na Anca Grama, directorul executiv al Direcției de Asistență Socială Oradea, în deschiderea evenimentului, a precizat:
,,Într-o perioadă în care mulţi părinţi se confruntă cu episoade de îmbolnăviri ale copiilor, specifice sezonului rece, ne-am gândit să venim în sprijinul părinților cu informații și soluții din partea specialiștilor, menite să ne ajute să depășim cu bine virozele din sezonul rece. Părinții își lasă în grija noastră cele mai de preț comori, copiii lor, de aceea am gândit acest program menit să vină în sprijinul mămicilor și tăticilor care se confruntă cu o serie de provocări, iar rolul nostru să fie unul proactiv în sensul de a-i sprijini să susțină dezvoltarea propriilor copii, indiferent că vorbim despre educație, sănătate, alimentație sănătoasă, relația părinte-copil. Mă bucur că foarte mulți părinți au răspuns invitației noastre și încă mulți s-au arătat doritori să participe și la următoarele întâlniri. Ne dorim să avem o comunicare bună în permanență cu aceștia, să ținem aproape de părinți și să găsim cele mai bune metode pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor. Vă așteptăm să veniți înspre noi cu sugestii privind temele pe care doriți să le abordăm împreună cu specialiștii din diferite domenii, astfel încât cooperarea dintre părinți și creșă să asigure copiilor un mediu echilibrat și securizant!".
În cadrul programului, care a fost de tip interactiv, părinții au aflat informații despre „Infecțiile în colectivitate. Cauze și măsuri de prevenție", particularităţile sistemului imunitar, simptomatologia infecţiilor respiratorii, conştientizarea de către părinţi a importanţei izolării copilului la domiciliu la primele semne de boală, de ce se îmbolnăvesc copiii când intră în colectivitate și cât de des este normal să răcească, alte afecțiuni frecvente în colectivitățile de copii, cum putem evita îmbolnăvirile în colectivitate, tratament la domiciliu, au adresat întrebări și au primit răspunsuri de la medicul specialist.
Programul „ABC pentru mămici şi tătici" se adresează în special părinţilor care au copii cu vârsta între 10 luni şi 3 ani, care frecventează creşa şi care vor să înţeleagă mai bine nevoile copiilor mici şi rolul fundamental al comunicării dintre copii şi părinţi.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:19:32 Ora standard a Europei de Est