Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”

Parteneriat strategic european

Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”

 Perioada 14-18 noiembrie 2022 a înregistrat o serie de evenimente din cadrul proiectului european Erasmus+,,Increase VET quality and attractiveness through 3D printing and robotics for a better insertion to labor market", care s-au încadrat în activitățile C2-„Short term joint staff training event" și C4-„ Blended mobility for VET learners".

Proiectul este un Parteneriat Strategic european în care sunt implicate șase școli cu profil tehnic-mecatronică: Liceul „Don Orione" Oradea, România (coordonator); I.T.I.S. Leonardo Da Vinci, Parma, Italia; EPRALIMA - Escola Profissional do Alto Lima, Arcos de Valdevez, Portugalia; IMS Private School, Limassol, Cipru; Panevėžys training centre, Panevėžys, Lituania; Istanbul/Arnavutkoy - Ibrahim Ozaydin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia.
Un număr de aproape 60 de participanți din țările partenere au luat parte la cursuri de inițiere și testare a noului curriculum în domeniul roboticii și imprimării 3D, care reprezintă ,,produsul intelectual" obținut în urma celor doi ani de conlucrare. În baza protocolului de colaborare cu Universitatea din Oradea, Facultatea de inginerie managerială și tehnologică (relație coordonată de conf.univ.dr. ing. Ovidiu Moldovan) și cu firmele de profil din parcul industrial din Oradea (SC Valiant TMS RO SRL și NIDEC Corporation), coordonatorul proiectului a pregătit activități provocatoare atât pentru profesori cât și pentru elevi.
          Sub îndrumarea mentorilor de la Universitatea din Oradea, profesorii de la nivelul preuniversitar participanți în proiect au făcut schimb de experiență pe tema roboticii și imprimării 3D. În același timp, cu prilejul vizitelor la cele două firme de profil menționate, elevii din țările participante au putut să înțeleagă beneficiile de care se bucură elevii orionini în cadrul practicii de specialitate. Elevilor invitați li s-a prezentat programul CATIA (computer-aided three-dimensional interactive application).
Schimbul de know-how a fost completat de concursul „RoboDon", aflat la prima ediție, fiind totodată primele inițiative de acest gen la nivel preuniversitar. Zece echipe formate din elevi ai Liceului „Don Orione" au concurat pentru premii, miercuri, 16 noiembrie, la proba „Linefollower" cu roboții construiți de ei în activitățile extrașcolare, coordonate de prof. Bianca Șimon și prof. Liliana Lobonțiu. Câștigătorii concursului RoboDon 2022, Ediția I sunt: Locul I, echipa FOLLBOT+, clasa a XI-a B, Bogdan Avram, Rareș Less, Ionuț Vidican. Locul II, echipa ROBODOCI, clasa a XI-a B, Patrick Bodnar, Nicolas Dumea, Casian Țicărat. Locul III, echipa ROBOHIO, Luca Ene, clasa a VI-B, Darius Corba clasa a IX-a B, Alex Vlăduț clasa a X-a B. Activitatea a culminat cu prezentările roboților construiți de partenerii din proiect.
Atât concursul, cât și celelalte activități din proiectul Erasmus care au adus laolaltă profesori, elevi și firmele de profil din Oradea, au determinat dezbateri și schimburi de idei, care se vor reflecta în colaborările și proiectele viitoare. Concursul orionin a reprezentat un model de bune practici pentru țările participante la proiect, în scopul diseminării roboticii în rândul tinerilor. Oaspeții din țările partenere au avut prilejul să intre în contact și cu cultura românească, prin muzică, dans și voie bună, idee susținută de Comisia Europeană prin programul Erasmus+. Momentul artistic s-a derulat la inițiativa dnei prof.univ.dr. Ligia Burtă.
La închiderea evenimentului, directorul Liceului „Don Orione", prof. Alexandru Stoica, a concluzionat întreaga activitate în câteva idei esențiale: „Proiectul a fost un succes, datorită partenerilor noștri din Oradea (Universitatea din Oradea, Firmele - Valiant, NIDEC, Reinert și Faist) și din Europa, dar mai ales echipei de proiect de la Liceul Don Orione, coordonată excelent de dna profesor Anca Gabor. Doresc să menționez totodată implicarea celor două colege - prof. Bianca Șimon și prof. Liliana Lobonțiu - de la Centrul de Excelență în Mecatronică, al Liceului Don Orione".
Prof. drd. Alexandru Stoica
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:18:37 Ora standard a Europei de Est