Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”

Parteneriat strategic european

Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”

 Perioada 14-18 noiembrie 2022 a înregistrat o serie de evenimente din cadrul proiectului european Erasmus+,,Increase VET quality and attractiveness through 3D printing and robotics for a better insertion to labor market", care s-au încadrat în activitățile C2-„Short term joint staff training event" și C4-„ Blended mobility for VET learners".

Proiectul este un Parteneriat Strategic european în care sunt implicate șase școli cu profil tehnic-mecatronică: Liceul „Don Orione" Oradea, România (coordonator); I.T.I.S. Leonardo Da Vinci, Parma, Italia; EPRALIMA - Escola Profissional do Alto Lima, Arcos de Valdevez, Portugalia; IMS Private School, Limassol, Cipru; Panevėžys training centre, Panevėžys, Lituania; Istanbul/Arnavutkoy - Ibrahim Ozaydin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Istanbul, Turcia.
Un număr de aproape 60 de participanți din țările partenere au luat parte la cursuri de inițiere și testare a noului curriculum în domeniul roboticii și imprimării 3D, care reprezintă ,,produsul intelectual" obținut în urma celor doi ani de conlucrare. În baza protocolului de colaborare cu Universitatea din Oradea, Facultatea de inginerie managerială și tehnologică (relație coordonată de conf.univ.dr. ing. Ovidiu Moldovan) și cu firmele de profil din parcul industrial din Oradea (SC Valiant TMS RO SRL și NIDEC Corporation), coordonatorul proiectului a pregătit activități provocatoare atât pentru profesori cât și pentru elevi.
          Sub îndrumarea mentorilor de la Universitatea din Oradea, profesorii de la nivelul preuniversitar participanți în proiect au făcut schimb de experiență pe tema roboticii și imprimării 3D. În același timp, cu prilejul vizitelor la cele două firme de profil menționate, elevii din țările participante au putut să înțeleagă beneficiile de care se bucură elevii orionini în cadrul practicii de specialitate. Elevilor invitați li s-a prezentat programul CATIA (computer-aided three-dimensional interactive application).
Schimbul de know-how a fost completat de concursul „RoboDon", aflat la prima ediție, fiind totodată primele inițiative de acest gen la nivel preuniversitar. Zece echipe formate din elevi ai Liceului „Don Orione" au concurat pentru premii, miercuri, 16 noiembrie, la proba „Linefollower" cu roboții construiți de ei în activitățile extrașcolare, coordonate de prof. Bianca Șimon și prof. Liliana Lobonțiu. Câștigătorii concursului RoboDon 2022, Ediția I sunt: Locul I, echipa FOLLBOT+, clasa a XI-a B, Bogdan Avram, Rareș Less, Ionuț Vidican. Locul II, echipa ROBODOCI, clasa a XI-a B, Patrick Bodnar, Nicolas Dumea, Casian Țicărat. Locul III, echipa ROBOHIO, Luca Ene, clasa a VI-B, Darius Corba clasa a IX-a B, Alex Vlăduț clasa a X-a B. Activitatea a culminat cu prezentările roboților construiți de partenerii din proiect.
Atât concursul, cât și celelalte activități din proiectul Erasmus care au adus laolaltă profesori, elevi și firmele de profil din Oradea, au determinat dezbateri și schimburi de idei, care se vor reflecta în colaborările și proiectele viitoare. Concursul orionin a reprezentat un model de bune practici pentru țările participante la proiect, în scopul diseminării roboticii în rândul tinerilor. Oaspeții din țările partenere au avut prilejul să intre în contact și cu cultura românească, prin muzică, dans și voie bună, idee susținută de Comisia Europeană prin programul Erasmus+. Momentul artistic s-a derulat la inițiativa dnei prof.univ.dr. Ligia Burtă.
La închiderea evenimentului, directorul Liceului „Don Orione", prof. Alexandru Stoica, a concluzionat întreaga activitate în câteva idei esențiale: „Proiectul a fost un succes, datorită partenerilor noștri din Oradea (Universitatea din Oradea, Firmele - Valiant, NIDEC, Reinert și Faist) și din Europa, dar mai ales echipei de proiect de la Liceul Don Orione, coordonată excelent de dna profesor Anca Gabor. Doresc să menționez totodată implicarea celor două colege - prof. Bianca Șimon și prof. Liliana Lobonțiu - de la Centrul de Excelență în Mecatronică, al Liceului Don Orione".
Prof. drd. Alexandru Stoica
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Roboții și imprimarea 3D „vedetele” proiectului Liceului „Don Orione”.

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:53:16 Ora standard a Europei de Est