Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cerc pedagogic la disciplinele economice

Vineri, 18 noiembrie

Cerc pedagogic la disciplinele economice

Organizat de Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent László" din Oradea - catedra de discipline economice -, cercul pedagogic pentru profesorii economiști care predau la unitățile de învățământ din Oradea s-a desfășurat vineri, 18.11.2022, într-un cadru nonformal, respectiv în Palatul Episcopal Romano-Catolic.

O zi a „Porților deschise" pentru profesorii economiști, în care ne-am bucurat de ospitalitatea gazdelor noastre și am experimentat conceptul „3D" al Palatului, prezentat de Excelența Sa Böcskei László, episcop diacezan: valorizarea trecutului prin prezentarea tezaurului episcopiei și vizitarea sălilor de expoziție permanentă de artă ecleziastică ale Palatului Episcopal; deschidere față de nevoile cotidiene ale comunității sprijinind antreprenoriatul prin funcționarea spațiului de coworking și ateliere amenajate în centrul „FIX" amplasat în pivnițele palatului; construirea unor punți pentru viitor prin susținerea activităților educaționale găzduind cercul pedagogic în centrul de perfecționare și sala de conferințe amenajat și dotat conform celor mai înalte standarde la etajul doi al palatului.
La începutul programului, cadrele didactice au participat la un atelier de lucru organizat în colaborare cu Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România (APAR). Lőrincz Anna Community&Event Manager al APAR a prezentat primul și unicul spațiu coworking și makerspace din Oradea și regiunea Nord-Vest, localizat la subsolul Palatului Episcopal Romano-Catolic din Oradea pe o suprafață de 700 m2. Profesorii au avut ocazia să cunoască conceptul de  ,,makerspace" și să descopere oportunitățile  oferite tinerilor antreprenori de către centrul FIX în materie de spații de lucru tip coworking, spații de studio pentru cei care preferă lucrul individual, acces la echipamente și unelte pentru prelucrarea lemnului, metalului, textilelor, gravare și tăiere laser, mașină de frezat CNC, imprimare de mari dimensiuni și 3D.
Deschiderea festivă a avut loc în sala de conferințe a palatului. Excelența Sa Böcskei László, episcop diacezan și-a exprimat bucuria de a găzdui acest eveniment al profesorilor de discipline economice, mulțumindu-le pentru efortul depus zilnic în educarea tinerelor generații. Despre  cercul pedagogic, ca modalitate eficientă de formare a profesorilor, a vorbit doamna profesor Simona-Violeta Ardelean, coordonatorul cercului pedagogic. Doamna profesor Konrád Erzsébet Katalin, în calitate de director al Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László", a subliniat importanța acestor tipuri de întâlniri profesionale, care după doi ani de zile s-au putut organiza din nou fizic.
            În continuare, au fost prezentate lucrări cu privire la tematica generală a cercului pedagogic „Abordarea procesului instructiv-educativ în contextul noilor provocări legate de adaptările curriculare la structura modulară". Prof. Kele Tünde-Ilona a vorbit despre ,,Locul și rolul metodelor și instrumentelor digitale în formarea profesională a generației Z", aducând în centrul atenției caracteristicile elevilor de azi, numiți ca ,,Generația Z" - nativi digitali, ale căror nevoi și așteptări diferă de generațiile anterioare. Doamna profesoară a precizat că pentru a reuși captarea și menținerea atenției acestor elevi, trebuie utilizate metode și instrumente noi, digitale, ușor de personalizat. Totodată a conturat și caracteristicile pieței muncii care se va deschide în fața tinerilor de azi, concluzionând: ,,cheia succesului lor constă în dobândirea unor competențe practice și transferabile și nicidecum în memorarea seacă a unor definiții, date, concepte". Ca răspuns la necesitatea dezvoltării competențelor cerute de piața muncii, doamna profesoară Kor Erika a prezentat exemple de bune practici cu privire la întocmirea CDL-lor aducând în prim plan predarea disciplinei Business english. Prof. Albert Andrea a prezentat ,,Proiectele Erasmus+ ca instrumente de creștere a calității educației și motivare a elevilor", aducând ca exemple de bune practici proiectele derulate de Liceul Teologic Romano-Catolic „Szent László" din Oradea. A vorbit despre proiectul cu titlul Consolidarea competențelor antreprenoriale prin cooperare online în Bazinul Carpatic, derulat în parteneriat cu școli din Ungaria și Slovacia, încheiat cu un concurs internațional și schimb de experiență organizat la școala parteneră din Ungaria în municipiul Szolnok. A prezentat și cel mai recent proiect Erasmus+ cu titlul Include - parteneriat multinațional al firmelor de exercițiu, care va avea ca finalitate un Ghid practic de implementare a metodei firmei de exercițiu.
            Ca o sintetizare a noutăților cu privire la proiectele internaționale, doamna prof. Ardelean Simona-Violeta, inspector școlar pentru proiecte, a prezentat oportunități de învățare/formare în cadrul Programului Erasmus + pentru VET.
            Cercul pedagogic s-a încheiat cu o activitate de tip „job shadowing" în cadrul căreia cadrele didactice au avut ocazia de a cunoaște meseria de ghid turistic religios, o specializare nouă în oferta școlară a Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László". În cadrul acestei activități, profesorii ghidați de Erdei Géczi Anita au vizitat sălile de expoziție permanentă de artă eclesiastică ale Platului Episcopal.
             A fost o experiență deosebită de învățare colegială, pentru profesorii de discipline economice, obținută printr-un schimb real de idei și practici didactice.
Prof. ec. Simona-Violeta Ardelean,
coordonator cerc pedagogic - Discipline economice
Prof. Kele Tünde-Ilona,
Liceului Teologic Romano-Catolic „Szent László"
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Cerc pedagogic la disciplinele economice.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:34 Ora standard a Europei de Est