Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zi de sărbătoare la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

Cercul pedagogic al învăţătorilor din sector

Zi de sărbătoare la Colegiul Național ,,Teodor Neș” Salonta

La Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, ziua de 18 noiembrie 2022 a fost o zi de sărbătoare. Pe porțile larg deschise au intrat după mai bine de doi ani, aproximativ 80 de cadre didactice din învățământul primar, din acest sector.

Păsind pe covorul ruginiu, într-o zi cernită de toamnă târzie, cei care sunt chemați să tragă brazdă bună în ogorul neamului, au luminat cu privirile pline de bucurie, sala pregătită de sărbătoare. Privirile care urmăresc zi de zi, clipă de clipă fiecare neliniște a micilor noastre vlăstare, au arătat azi, cât de mult le-au lipsit aceste activități de socializare în cadrul cărora realizăm schimburi de experiență și învățăm să fim mai umani și mai solidari unii cu alții, ca și lucrători în același ogor și mai apoi, cu semenii noștri.
             Cu un astfel de îndemn și-au început discursul doamnele profesor metodist Borza Ioana și  lga Sanda, în deschiderea activităților din cadrul Cercului pedagogic al cadrelor didactice din învățământul primar, având ca temă: Abordarea procesului instructiv-educativ în contextul noilor provocări legate de adaptările curriculare la structura modulară.
Pentru realizarea obiectivelor propuse, doamna profesor Adela Ilie a prezentat un material teoretic cu privire la adaptarea curriculară la structura modulară, urmat de prezentarea unui model de planificare ancorat în programa școlară și particularizat la specificul clasei. Activitatea a continuat cu prezentarea unor frânturi din activitățile școlare și extracurriculare desfășurate cu colectivele de elevi pe care le coordonează, de către doamnele profesor Mirela Grecu și Claudia Cioară, secvențe în care a fost oglindită calitatea actului educativ. Cea de a treia parte a întâlnirii s-a desfășurat sub forma unor activități interactive, cu participanții la întâlnire. Doamna profesor Iga Sanda a prezentat Platforma Canva, instrument de design grafic, a arătat modul de lucru și apoi a cerut acestora să realizeze materiale diverse. Participanții au fost foarte încântați de informațiile transmise adresându-i mulțumiri. Aceleași mulțumiri au fost adresate întregului colectiv de cadre didactice pentru materialele pregătite, pentru cadrul festiv în care au fost găzduiți și pentru ospitalitate.
La final, doamna profesor metodist Iga Sanda a menționat faptul că reusita acestei activități se datorează întregului colectiv de cadre didactice din învățământul primar, doamnei director, profesor Galea Florentina care a deschis acest eveniment, aducând un elogiu muncii dascălilor, arătând ca ea însăși este fiica unui dascăl, lucru de care este foarte mândră, amintind cu emoție în glas numele mamei, domnului laborant profesor Butcă Cristian care ne-a fost alături pe toată perioada de pregătire a evenimentului ,dar și în timpul desfășurării acestuia și nu în ultimul rând părinților care au fost persoanele din spatele cortinei.
Prof. Iga Sanda Mariana

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 22:28:35 Ora standard a Europei de Est