Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Conducerea International School of Oradea, în schimb de experiență la Copenhaga

În vizită la International School of Hellerup

Conducerea International School of Oradea, în schimb de experiență la Copenhaga

Toamna aceasta, reprezentanții conducerii de la International School of Oradea nu și-au luat vacanță, ci au întreprins un schimb de experiență în Copenhaga, Danemarca, la International School of Hellerup, al cărei liceu a obținut cel mai înalt punctaj DP (International Baccalaureate Diploma Programme Ba) din Danemarca.

,,Am dorit să vedem cum se face învățământul axat pe elev și sprijinul educațional și emoțional care se acordă elevilor individual, într-o școală model, cu peste 600 de elevi", a declarat Ahmet Dundar, directorul ISO.
 ,,De asemenea, am observat care este impactul modelului de educație individuală asupra evaluării, raportării, feedback-ului, legătura cu învățarea diferențiată și colaborarea dintre personalul școlii și familie. Ne-am bucurat să vedem că ISO urmează deja aceleași strategii educaționale".
Inspirați de prolificul scriitor Andersen
Asemeni arhicunoscutului autor danez de povești, Hans Christian Andersen, al cărui oraș l-au vizitat, profesorii de la ISO sunt preocupați de noile idei ale învățământului de elită al momentului, de găsirea și folosirea celor mai performante mijloace și metode de predare-învățare-evaluare. Cadrele didactice din Oradea au vizitat școala daneză, au asistat la mai multe lecții de la grădiniță, nivel primar, gimnazial și liceal, au purtat discuții cu conducerea departamentelor școlii, cu elevii și cu profesorii.
,,Am purtat discuții și despre planul de dezvoltare managerial al școlii și cum se monitorizează acesta, cum se adună și prelucrează datele", a spus Carmen Ungur, director învățământ preșcolar al ISO.
Alături de reprezentanți ISO, în cadrul acestui schimb de experiență au participat și cadre didactice de la Liceul Internațional de Informatică București, o altă școală Lumina-Fehmi Çakar - managerul ICHB și Abdi Senol - coordonator educațional la ICHB.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 09:18:55 Ora standard a Europei de Est