Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Educaţie incluzivă pentru toţi elevii noştriˮ

Proiect Erasmus+ la Liceul Tehnologic „Unireaˮ Ştei

„Educaţie incluzivă pentru toţi elevii noştriˮ

Pentru Liceul Tehnologic ,,Unirea" Ştei, anul 2022 a fost un an propice dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin mobilităţi în scopul învăţării în cadrul programului Erasmus+, Acţiunea Cheie 1, domeniul Educaţie şcolară.

Proiectul „Educaţie incluzivă pentru toţi elevii noştriˮ a fost finanţat de Comisia Europenă prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale - ANPCDEFP, număr de referinţă 2021-1-RO01-KA122-SCH-000019039.
      Bugetul proiectului este de 28500 euro şi se desfăşoară în perioada octombrie 2021 - noiembrie 2022. Proiectul s-a adresat unui număr de 13 profesori ai liceului şi a cuprins două mobilităţi transnaţionale: două grupuri de profesori au beneficiat de cursuri de formare în Turcia şi Spania. Prima mobilitate s-a desfăşurat la Istanbul University Cerrahpaşa din Istanbul, Turcia, la cursul Inclusive Education. Cea de-a doua mobilitate s-a desfăşurat în Barcelona, Spania, la cursul Boost your creativity and prevent early school leaving: steps for integration and intercultural education, furnizat de New Horizons Malta. Ambele cursuri au vizat îmbunătăţirea competenţelor profesorilor cu privire la accesul elevilor cu mai puţine oportunităţi la educaţie formală şi nonformală, abilitare şi includere în şcoală şi societate.
     Gruie Ioan Adrian, director: „În ultimii ani, liceul nostru a derulat proiecte finanţate de Uniunea Europeană prin Erasmus+, ca mijloc de îmbunătăţire a calităţii educaţiei pe care o oferim. Vedem în aceste proiecte o modalitate de inovare, de adaptare a procesului educaţional la realităţile contemporane şi în acelaşi timp un sprijin important în creşterea prestigiului liceului nostru la nivelul comunităţii locale. Rezultatele proiectelor Erasmus+ derulate deja în şcoala noastră s-au materializat, dincolo de formarea sau îmbunătăţirea unor competenţe pentru elevii care au participat la mobilităţi, în îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale acestora şi în eficientizarea actului educaţional la profesorii implicaţi în mobilităţiˮ.
      Activităţile de formare din cadrul acestui proiect au urmărit îmbunătățirea procesului de incluziune a elevilor şcolii ce provin din medii vulnerabile şi a celor cu cerinţe educative speciale. Profesorii participanţi la cursurile de formare au dobândit noi strategii, metode şi instrumente de predare şi evaluare diferenţiată, pe care le aplică în procesul instructiv - educativ; de asemenea şi-au îmbunătăţit competenţele de comunicare şi de limbă engleză, competenţele digitale, sociale şi civice, competenţele de sensibilizare şi exprimare culturală.
     Prin acest proiect, liceul a reuşit şi consolidarea şi extinderea reţelei de parteneri internaţionali cu opt noi instituţii de educaţie şi formare din state membre ale Uniunii Europene și țări terțe asociate programului Erasmus+, pentru o cooperare suplimentară în domeniul educaţiei şcolare, în scopul dezvoltării dimensiunii europene a școlii. Astfel, începând cu luna noiembrie, 2022, Liceul Tehnologic „Unireaˮ Ştei participă ca partener alături de Diethnes Panepistimio Ellados (International Hellenic University) din Grecia, Avrupa Yenilikçi Toplum Derneği din Turcia, Global Education Center B.V. din Olanda, în proiectul de cooperare Erasmus+ „Gamification is the Tool for new Learningˮ nr. 2022-1-CZ01-KA220-SCH-000086775, coordonator Gymnazium Havlickuv Brod din Cehia.
Diana Panda

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 12:49:33 Ora standard a Europei de Est