Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lectura, dincolo de curriculum

Proiectul ,,Înțelegerea lumii prin lectură”

Lectura, dincolo de curriculum

Luni, 7 noiembrie 2022, s-a desfășurat la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu", lansarea oficială a proiectului educativ județean cu participare națională ,,Înțelegerea lumii prin lectură".

La această primă activitate de deschidere, care a avut loc în Sala de festivități a colegiului, au fost prezenți elevii clasele a IX-a B și a X-a C și profesorii Ioan Cadar, Laura Ardelean și Ramona Tătar, dar și invitați ai instituțiilor partenere: prof. dr. Alin-Serafim Ștefănuț, director al CCD Bihor, doamna profesor Diana Popa, alături de câțiva elevi de la Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" și doamna profesor Elena Luca, împreună cu elevii unei clase de-a IX-a de la Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr".
Doamna profesor Monica Dumitraș, coordonatoarea acestui proiect, le-a vorbit invitaților prezenți despre importanța derulării unor activități extrașcolare care să reîmprietenească elevii cu lectura și despre nobila misiune a profesorului de limba și literatura română de a forma cititori consecvenți. Pe lângă textele literare, cele nonliterare, multimodale și de graniță relevă o multitudine de aspecte ale vieții, iar lectura ar trebui să devină o formă de înțelegere a lumii.
       A fost prezentată, apoi, echipa de proiect din cadrul școlii, alcătuită din: Ioan Cadar, Laura Ardelean, Patricia Bodea, Ramona Tătar și Daniela Sopota, dar și partenerii din mai multe instituții și școli din Bihor și din țară, care vor sprijini și derula activitățile propuse în calendarul proiectului.  Astfel, vor fi alături de Colegiul Național ,,Mihai Eminescu": Inspectoratul Școlar Judeţean Bihor, reprezentat de Horea-Florian Abrudan, inspector școlar general, Casa Corpului Didactic Bihor, prin directorul acestei instituții, Alin-Serafim Ștefănuț, Biblioteca Județeană ,,Gheorghe Șincai" Bihor, manager Ancuța-Florina Șchiop, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, sub coordonarea doamnei profesor Diana Popa, Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" Oradea, prin Elena Luca, Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea, Mihaela Fildan, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Andreea Pădurean, Liceul Sanitar ,,Vasile Voiculescu" Oradea - Adina Cozma-Cărăbaș, Școala Gimnazială Nr. 11 Oradea, Alina-Loredana Șaitoș, Școala Gimnazială Nr. 16 Oradea, Anamaria Dorina Ursan, Școala Gimnazială Sânnicolau Român - Patricia Demeter, Școala Gimnazială ,,Szent Istvan" Sâniob - Ioana Lupaș, Liceul Teoretic ,,Dr. Mihai Ciucă", Săveni, jud Botoșani, prin doamnele profesoare Felicia Năpîrcă, Mihaela Drăsleucă și, nu în ultimul rând, Colegiul Economic ,,Transilvania", Târgu Mureș, județul Mureș, coordonator Gabriela Voșloban.
        Din partea instituțiilor partenere, prof. dr. Alin-Serafim Ștefănuț a evidențiat dimensiunea formativă a lecturii și pericolul limitării la textele impuse de programele școlare. Le-a vorbit elevilor despre povestirea lui Gabriel Garcia Márquez, Un domn foarte bătrân cu niște aripi enorme, și despre studiul Scriitori uitați, apărut în România literară, încuranjându-i să profite de oportunitățile oferite de activitățile ce se vor derula în cadrul acestui proiect.
Apoi, doamna Monica Dumitraș a prezentat grupul-țintă al proiectului, sunt elevii din clasele V- XII din școlile partenere, estimându-se că la activitățile care se vor desfășura vor fi implicați aproximativ 600 de elevi din mediul rural și urban. Scopul acestui proiect urmărește: cultivarea interesului pentru lectură și a plăcerii de a citi, formarea unui tânăr cu o cultură comunicațională și literară de bază, capabil să înțeleagă lumea din jurul său, să comunice și să interacționeze cu semenii sau dezvoltarea unor parteneriate, în vederea unui veritabil schimb de experiență. Dintre obiective, doamna Dumitraș a amintit câteva: promovarea lecturii ca formă de cunoaștere, încurajarea exprimării libere a impresiilor şi sentimentelor generate de lectură, formarea unor valori culturale și morale prin lectură, cultivarea încrederii în propriile abilități de comunicare, reducerea absenteismului din mediul urban și rural, dar și creșterea motivației școlare, diminuarea analfabetismului funcțional și utilizarea unor metode didactice inovative.
S-a prezentat calendarul activităților, care oferă o gamă diversificată de teme, profesorii și elevii având libertate absolută în alegerea textelor pe care să le citească și despre care să discute: La drum cu o carte - noiembrie 2022; Identitate națională - decembrie 2022; Cunoașterea de sine - februarie 2023; Călătorie prin natură, anotimpuri și locuri - martie 2023; Concursul Călătorie în lumea cuvintelor - aprilie 2023; Donează o carte - mai 2023; Festivitatea de încheiere - iunie 2023.
Pentru finalul activității de lansare a proiectului, doamna profesor Dumitraș, elevii și ceilalți profesori prezenți au avut voie să utilizeze telefoanele mobile pentru a răspunde împreună la întrebarea: Ce înseamnă lectura pentru tine? A fost folosită aplicația Multimeter, răspunsurile tuturor formând o imagine complexă a beneficiilor lecturii. Ca ultim moment al activității, elevii din cele trei școli au făcut recomandări de lectură colegilor, scriind pe foi de flipchart denumirea unor cărți care le-au schimbat modul de a gândi și a de înțelege lumea.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Lectura, dincolo de curriculum.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:31:28 Ora standard a Europei de Est