Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevi ca agenți ai schimbării în comunitate

De la proiectul Erasmus Școala ca motor al schimbării în comunitate... la

Elevi ca agenți ai schimbării în comunitate

Liceul „Don Orione", prin intermediul proiectului Erasmus+ Școala ca motor al schimbării în comunitate, a avut menirea în ultimii doi ani școlari să formeze o echipă de elevi ca agenți ai schimbării în comunitate (Agents of change for Oradea).

Pentru organizațiile nonguvernamentale de profil este ușor să derulezi activități în comunitate, pentru că aceasta le este menirea, obiectivul central. Pe când mobilizarea elevilor în a deveni membri activi în comunitate, prin intermediul statutului școlar fără a afecta procesul instructiv-educativ, este extrem de dificilă. Această mobilizare necesită mult efort, timp și energie, creativitate și o doză foarte mare de voință și motivație, în primul rând din partea cadrelor didactice, pentru ca apoi aceștia să îi inspire pe elev,  susține domnul director, prof. Alexandru Stoica.
            Liceul „Don Orione" celebrează această reușită, vineri, 11 noiembrie 2022, printr-un șir de acțiuni inedite în intervalul orar 10.30 - 13.00, derulate pe platoul din spatele Teatrului Regina Maria până la Filarmonica de Stat Oradea. Evenimentul debutează cu organizarea a trei ateliere de dezvoltare pentru elevii claselor a VIII-a. Workshop-urile vor fi susținute de către echipa agents of change, momente în care elevii devin formatori pentru colegii lor orionini sub coordonarea doamnelor profesoare Moga Teodora, Halász Lavinia și Oprean Flavia. Aceste ateliere reprezintă de fapt un traseu de inițiere a 50 de elevi orionini în skill-urile specifice unui agent al schimbării, cum ar fi: creativitatea, motivația, gândirea critică, spiritul de observație sau munca în echipă.
            Traseul de inițiere a elevilor în a deveni agenți ai schimbării în comunitate va continua cu o acțiune inedită în rândul elevilor și anume un TED talk în care chiar aceștia sunt protagoniștii. Așadar, traseul de inițiere se încheie pe frumoasa scenă a Filarmonicii de stat Oradea, unde, începând cu ora 12.00, echipa agents of change va INSPIRA peste 200 de elevi din școlile orădene partenere liceului nostru, spune psihologul școlar Ioana Drugaș (coordonator proiect).
            ~Inspire!~ sudents' TED talk este un eveniment care așază elevul în lumina reflectoarelor. Pe lângă discursurile pregătite de Lupșa Sofia, Marian Mihai și Baba Ștefan (toți trei elevi orionini), vor fi punctate rezultatele obținute în urma celor două misiuni derulate de echipa agents of change și anume: (1.) „Personalitatea locurilor care ne înconjoară", acțiune de igienizare, înfrumusețare și însuflețire a două spații publice (Piața Devei și Parcul 1 Decembrie), și (2). Campania „Reacții!" care a inclus un set de activități și ateliere de lucru cu menirea de a educa atitudinea adolescenților în situații de criză/stres major (cum ar fi: în caz de hărțuire stradală și bullying; când o persoană își pierde conștiința sau se îneacă, are fracturi, arsuri; dar și în caz de situații colective precum cutremurul sau fenomenul de panică în masă).
            Acestea sunt motivele de sărbătoare în familia orionină, celebrare la care sunt așteptați să participe aproximativ 300 de invitați și colaboratori.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:21 Ora standard a Europei de Est