Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,19 zile de activism - Prevenirea abuzului și violenței asupra copiilor și tinerilor”

Flashmob în cadrul proiectului național

,,19 zile de activism - Prevenirea abuzului și violenței asupra copiilor și tinerilor”

În data de 7 noiembrie 2022, a avut loc o activitate inedită de prevenție a discriminării persoanelor bolnave, încununată cu succes cu un flashmob la Școala Gimnazială Nr.11, structura ,,Ion Bogdan".

Activitatea, realizată cu elevii clasei a 6-a F, face parte din proiectul național ,,19 zile de activism - Prevenirea abuzului și violenței asupra copiilor și tinerilor". Scopul acestei activități a fost dezvoltarea empatiei, a toleranței, a altruismului și a egalității de șanse față de oamenii aflați în suferință. Prin această campanie ne-am propus ca obiective: cultivarea unor valori morale sănătoase și a spiritului civic, pe care să le transmitem mai departe generațiilor viitoare.
Așadar activitatea a pornit cu un brainstorming, prin intermediul căruia elevii au căutat răspunsuri din experiența personală la întrebarea Ce înseamnă cuvântul discriminare? Cuprinși de un amalgam de trăiri și emoții, copiii au vizionat trei filme educative de scurtmetraj: ,,Lecție de viață", ,,Ciocolata neagră" și „Broscuța surdă"(sursa, Youtube) despre altruism, iubirea de sine și iubirea aproapelui, despre toleranță și spiritul de echipă. Pe marginea secvențelor vizionate, am dezbătut cu copiii morala fiecărei povestiri, evidențiindu-le ca fiind practici și exemple bune de urmat în viață. Copiii au manifestat o deosebită toleranță și empatie față de oamenii suferinzi de diferite handicapuri severe. Ei au putut să experimenteze viața unui nevăzător, bazându-se doar pe simțul tactil și olfactiv printr-un joc de rol intitulat ,,În lumea nevăzătorilor".
Nerăbdători să-și etaleze și talentul artistic, elevii organizați pe echipe au realizat niște afișe creative, încărcate cu mesaje și îndemnuri, menite să capteze atenția asupra problematicii discriminării oamenilor cu dizabilități. În spiritul civic al altruismului, copiii au dorit să îi îndemne și pe semenii lor la toleranță și respect, prin flyere realizate de ei înșiși. Prin urmare aceștia au distribuit flyere cu mesaje motivaționale elevilor și profesorilor Școlii Gimnaziale Nr.11 - structura „Ion Bogdan".
Acest flashmob s-a bucurat de un real succes în rândul copiilor și de aprecierea cadrelor didactice pentru inițiativa frumoasă. Munca și efortul depus de copii, presărate cu multă bunăvoie au fost răsplătite cu dulciuri.
Prof. Palyi Eva
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,19 zile de activism - Prevenirea abuzului și violenței asupra copiilor și tinerilor”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:48:29 Ora standard a Europei de Est