Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Milioane de profesori și studenți din 149 de țări sărbătoresc Ziua Acțiunii Climatice

Astăzi, 3 noiembrie,

Milioane de profesori și studenți din 149 de țări sărbătoresc Ziua Acțiunii Climatice

Azi, 3 noiembrie 2022, 3,4 milioane de profesori și studenți din 149 de țări sărbătoresc Ziua Acțiunii Climatice, evenimentul culminant al Proiectului de Acțiune Climatică, un program al Take Action Global (TAG), o organizație lider de educație pentru acțiunea climatică.

Cel de-al șaselea an al Proiectului Climate Action a fost susținut de partenerii LEGO, Organizația Ziua Pământului, Fondul Mondial pentru Natură și Programul ONU pentru Mediu. Site: https://www.climate-action.info.
Elevii Liceului Teh. ,,Constantin Brâncuși" și ai Liceului Internațional ,,Agora" se alătură colegilor din toată lumea pentru a sărbători Ziua Acțiunii Climatice. Pe parcursul derulării celei de-a șasea ediții, elevii celor două școli au răspuns provocărilor din fiecare săptămână, astfel am aflat care sunt cauzele schimbărilor climatice, ce soluții ar fi pentru a minimiza efectele acestora, au participat la acțiuni de ecologizare ori au plantat copaci. De asemenea, au folosit aplicația Earth Project pentru a-și monitoriza amprenta de carbon asupra mediului. La lecțiile de la clasă au aflat despre capabilitățile proiectului  Copernicus al Agenției Spațiale Europene care monitorizează sănătatea Pământului folosind cei șase sateliți Sentinel sau despre teoria Gaia care spune că Pământul este viu și așa ar trebui să-l păstrăm. Grija pentru planeta nostră elevii au manifestat-o și prin intermediul unor desene, prezentări diverse, idei pentru a păstra planeta curată sau pentru reciclarea deșeurilor.
„Ceva se întâmplă atunci când oameni din locații diferite și experiențe de viață diferite se unesc pentru a crea schimbare", a spus co-fondatorul TAG, dr. Jennifer Williams, ,,Când studenții se alătură acțiunilor locale și globale și devin uniți într-un efort de a-și asuma o problemă la fel de mare precum criza climatică, ei încep să înțeleagă cum în această lume ne potrivim cu toții".
Programul de șase săptămâni, care a crescut în dimensiune și amploare în fiecare an, reunește mii de școli din întreaga lume pentru a examina schimbările climatice și alfabetizarea în materie de mediu. Elevii progresează prin activități săptămânale care explorează cauzele, efectele și soluțiile. Sălile de clasă se angajează în schimburi virtuale de la clasă la clasă în care lucrează cu studenți din alte țări, deoarece iau în considerare implicațiile atât locale, cât și globale. În ultima săptămână, profesorii și studenții se vor alătura partenerilor de proiect.   Ziua acțiunii climatice va fi o sărbătoare online globală, în timp ce își împărtășesc învățarea, acțiunile și chiar invențiile cu lideri mondiali, oameni de știință și cercetători de top în domeniul climei și tineri activiști internaționali. Școlile și sălile de clasă primesc recunoaștere pentru eforturile lor cu un certificat.
Proiectul este gratuit și deschis tuturor sălilor de clasă PreK-12, iar planurile de curriculum și lecții sunt disponibile în 16 limbi. Noua aplicație Earth Project îi ajută pe studenți să-și urmărească eforturile, arătând cantitățile de carbon evitate care reflectă efectele educației climatice.
„Educația pentru acțiunea climatică are un rol important în abordarea schimbărilor climatice la scară globală. Îi informează pe elevi, elimină anxietatea climatică și aduce abilități importante într-o clasă, inclusiv empatie, creativitate și rezolvare de probleme", a spus Koen Timmers, co-fondatorul TAG.
,,La îndemnul doamnei profesoare de geografie, am participat la o acțiune de plantare de copaci în comuna unde locuiesc. Am plantat câteva zeci de puieți de nuc, dar am uitat să fac o fotografie după ce am terminat . Eram oboist, dar fericit în același timp si... am uitat", Sebastian S., elev, clasa 9 LTCB .
Despre Take Action Global
Take Action Global (TAG) este o organizație nonprofit de vârf dedicată educației privind acțiunea climatică pentru educatori și studenți K-12. În ultimii șase ani, TAG a deservit peste 3,4 milioane de studenți și educatori din 149 de țări prin Proiectul Climate Action și Climate Action Day. TAG a stabilit parteneriate cu experți internaționali și lideri mondiali, inclusiv ONU, WWF, NASA, LEGO, Cartoon Network și Institutul Jane Goodall și 20 de ministere ale educației. TAG este coautor al petiției de alfabetizare climatică de Ziua Pământului 2022 cu Organizația pentru Ziua Pământului și Fridays for the Future. https://www.takeactionglobal.org/
Vedeti activitățile brâncușienilor și ale agoriștilor în prezentarea de mai jos
https://padlet.com/mnistorbh/rpltcko2y6yxcdsm
,,Să participe la acțiuni care diminuează impactul schimbărilor climatice asupra mediului alături de colegi din toată lumea, să afle că aceste probleme (secetele, incendiile, inundațiile, etc ) sunt probleme cu care se confruntă comunități din întreaga lume i-au motivat pe elevii orădeni să fie din nou parte a acestui proiect global . Iar eu am fost mândră să le fiu îndrumător". 
Monica Nistor,
profesor Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuși"/
Liceul Internațional ,,Agora" Oradea

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:39:42 Ora standard a Europei de Est