Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Oradea - locul al II-lea la Conferința de Turism Cultural European

Ceremonia de decernare a premiilor E.C.T.N.

Oradea - locul al II-lea la Conferința de Turism Cultural European

Ceremonia de decernare a premiilor E.C.T.N. (European Cultural Tourism Network AISBL) a avut loc anul acesta la Krk, Croația, în 20 octombrie.

Cea de-a 15-a Conferință de Turism Cultural European a avut ca tematică „Relansarea turismului european prin patrimoniu cultural și digitalizare" și a poziționat Oradea pe locul al II-lea la categoria „Digitalizarea în turismul cultural sustenabil, către destinații inteligente".
Decernarea premiilor se realizează încă din 2014 de către E.C.T.N. în jurul unor teme anuale, în beneficiul destinațiilor, comunităților, asociațiilor, întreprinderilor, cetățenilor și vizitatorilor. Turismul cultural este sectorul cu cea mai rapidă creștere a turismului european și contribuie atât la sustenabilitatea și competitivitatea turismului din Uniunea Europeană, precum și la viitorul durabil al patrimoniului cultural, al siturilor de patrimoniu și al comunităților locale. 
Ediția din 2022 a avut cinci categorii la care destinațiile puteau aplica prezentarea proiectelor realizate în ultimii trei ani de activitate: cooperare între muzee și situri de patrimoniu cultural; patrimoniul medieval și arheologic; digitalizarea în turismul cultural sustenabil, către destinații inteligente; produse turistice tematice transnaționale și promovarea patrimoniului european pentru tinerii vizitatori și călători.
Juriul premiilor a fost format din experți din mai multe țări europene, numiți de E.C.T.N., Europa Nostra, Comisia Europeană de Turism, NECSTouR (Network of European Regions for Competitive and Sustainable Tourism), Asociația Europeană a Arheologilor (EAA), Interpret Europe - European Association for Heritage Interpretation.
La categoria „Digitalizarea în turismul cultural sustenabil, către destinații inteligente" locul I a fost acordat destinației Bornholm, o insulă din Marea Baltică în largul coastei de Sud a Suediei, locul al II-lea a revenit Oradiei, iar pe locul al III-lea s-a aflat destinația Ljubljana, Slovenia și Ciprul.
Aceste premii sporesc vizibilitatea orașului ca destinație turistică, creează o platformă pentru schimbul de experiență și promovează crearea de rețele între destinații. Suntem bucuroși că proiectul „Oradea cu drag", campania de gratuități care a luat naștere în perioada pandemiei în 2020 și realizată 100% digital, contribuie la protecția și promovarea patrimoniului cultural, la extinderea perioadei de ședere pentru turiști, precum și la creșterea conștientizării culturii și patrimoniului în rândul vizitatorilor și comunității", afirmă directorul general Visit Oradea, Alexandru Chira.
 Alături de Oradea au mai fost nominalizate destinații turistice ca: Bellezza, Italia; Regiunea Smiltene, Letonia; Mělnicko-Kokořínsko, Republica Cehă sau Regiunea Kvarner, Croația.
Mai multe detalii despre proiectele finaliste: https://www.culturaltourism-network.eu/results-2022.html

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:52 Ora standard a Europei de Est