Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Final de proiect, la Liceul de Artă din Oradea

Poussan - aprilie 2009

Final de proiect, la Liceul de Artă din Oradea

Am ajuns la sfârșitul proiectului M.E.D.I.A., derulat în școala noastră, Liceul de Artă din Oradea. Ultima reuniune de proiect a avut loc la Poussan, în Franța, la începutul lunii aprilie.

 Din partea liceului, au participat cinci profesori (Anca  Maghiar, Adrian Bordeianu, Salomeea Velea, Stela Micula și Ligia Cristea). Cei zece elevi au fost selectați din diferite clase: Gabriela Bugle (din clasa a V-a A), Elena Zorila (a VI-a B), Luca Roșca (a VII-a A), Mihaela Popa, Delia Marian,  Rareș Pașc – Șerban și Ștefan Zorila (toți patru din a IX-a A), Brigitta Csordas (a X-a A), Flavia Daroczi (a XI-a B) și Jean Piloiu (a XII-a A).
 Am hotărât ca ultima activitate, la care participau și elevi, să se desfășoare sub forma unui concurs de emisiuni (un fel de platou televizat), pentru a se putea înscrie în tematica proiectului.
 Fiecare școală și-a conceput într-un mod original emisiunea. Noi, profitând de faptul că suntem o școală cu profil artistic, am conceput o emisiune muzicală.
 Astfel, în timp ce Delia Marian și Flavia Daroczi prezentau liceul prin știrile redactate de elevi, în limba franceză (și mulțumim astfel, prezenței din umbră pe tot parcursul proiectului, a doamnei profesoare de limba franceză Lucia Vereș), pe fundal, erau proiectate creațiile plastice ale elevilor noștri (într-un montaj foto-video, realizat de Rareș Pașc - Șerban). Am ales împreună cu doamnele directoare, prof. Doina Marcu și prof. Irina Iurea, câteva momente muzicale (era cam greu, pentru că liceul nostru se mândrește cu foarte mulți elevi deosebit de talentați). Spectacolul a fost deschis  de Mihaela Popa, cu o piesă de muzică populară, care a trezit în cei prezenți dorința de a ține ritmul pe tot parcursul interpretării. Apoi, Gabriela Bugle a interpretat o piesă de muzică pop din repertoriul internațional. Cu toate că era mezina echipei noastre, a reușit să antreneze toată lumea, în special elevii prezenți (atât la spectacol, cât și la repetiții).  Un moment inedit a realizat Jean Piloiu, care a interpretat o piesă la chitară, compusă în prima zi de repetiții. A urmat momentul final al spectacolului, cel realizat de profesoara Stela Micula, un recital la vioară, susținut alături de elevii săi (Elena și Ștefan Zorila, Luca Roșca, Brigitta Csordas).
 Asistența tehnică a fost asigurată de Rareș Pașc - Șerban, iar violoniștii noștri au fost acompaniați la pian de dl prof. Adrian Bordeianu.
 Fiind ultima școală prezentă în spectacol, după cele din Burela, Lamporecchio, Larciano și Poussan, am fost rugați să acompaniem la vioară și pian imnul Europei.
Astfel s-a desfășurat ultima reuniune de proiect. Așa am reușit să facem cunoscut numele liceului nostru, și al României, în Europa. Să arătăm partenerilor noștri valoarea elevilor români, iar la sfârșit, am fost felicitați de toți cei prezenți la spectacol (oficialități locale, profesori și părinți).
  Sincer vorbind, când au fost admirați și laudați elevii noștri, am simțit cu adevărat mândria de a fi român. (Ligia CRISTEA)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:42 Ora standard a Europei de Est