Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Atelier de educație socială, emoțională și etică - SEE Learning

Educăm minți și inimi

Atelier de educație socială, emoțională și etică - SEE Learning

În zilele de 14 și 15 octombrie 2022, în cadrul Colegiului Național ,,Octavian Goga" din Marghita, s-a desfășurat atelierul de educație socială, emoțională și etică - SEE Learning - „Educăm minți și inimi", devenind prima instituție publică de învățământ din România care a oferit oportunitatea formării cadrelor didactice în această arie educațională inovativă.

Andreea Alexandrescu și Marius Luca au desfășurat activitatea de formare, în calitate de facilitatori SEE Learning din cadrul Fundației Verita, acreditați de Universitatea Emory (SUA). Fundația Verita este principalul coordonator agreat de Universitatea Emory pentru a implementa curriculum-ul SEE Learning în școlile publice din România, acolo unde există deschidere și înțelegere asupra utilității introducerii învățării sociale, emoționale și etice în educația copiilor și tinerilor.
La eveniment au participat 46 de profesori și specialiști în educație, atât de la Colegiul Național „Octavian Goga" din Marghita, cât și din alte școli din județele Bihor, Sălaj și Satu Mare. În cadrul atelierului au fost explorate cele mai relevante concepte și practici ale programului de educație socială, emoțională și etică - SEE Learning, cum sunt: crearea unei clase bazate pe compasiune, clădirea rezilienței, dezvoltarea atenției și a conștientizării de sine, gestionarea emoțiilor, compasiune pentru sine și ceilalți, gândire sistemică, dar și metode concrete de implementare la clasă.
Programul de învățare socială, emoțională și etică intitulat SEE Learning, este unul dintre cele mai inovatoare și complexe instrumente educaționale dezvoltate la nivel mondial, care oferă profesorilor instrumentele de care au nevoie pentru a stimula dezvoltarea inteligenței emoționale, sociale și etice pentru elevi și pentru ei înșiși. Acest program pune la dispoziția educatorilor un curriculum în etape de dezvoltare constând din lecții ușor de implementat, cadrul conceptual utilizat pentru a proiecta curriculum-ul și resurse pentru pregătirea și dezvoltarea educatorului. SEE Learning formează elevilor competențe durabile care să le dea posibilitatea de a se implica etic ca parte a unei comunități globale și oferă educatorilor instrumentele pentru a sprijini bunăstarea elevilor. Programul are la bază o structură care își datorează existența unui număr de pionieri în materie, oameni de știință, cercetători și cadre didactice, care au explorat, într-o manieră creativă și plină de considerație, educația ca mijloc de maximizare a dezvoltării și înfloririi generațiilor prezente și viitoare. Această structură este fundamentată pe activitatea din cadrul comunității de învățare socială și emoțională SEL, în cadrul căreia s-a observat că abilitățile interpersonale, cultivarea reglării emoționale pozitive și compasiunea față de sine și față de alții au condus atât la o îmbunătățire a pregătirii școlare, cât și la o ameliorare a stării de bine individuale în etapele critice ale dezvoltării din perioada copilăriei.
Relația de prietenie dintre Colegiul Național ,,Octavian Goga" și  SEE Learning a început în această vară, când două cadre didactice ale școlii, Loredana Braia și Cristina Dutkaș au participat la Atelierele Școlii de Vară SEE Learning, susținute online de către Fundația Verita prin cei doi facilitatori, Andreea Alexandrescu și Marius Luca. Convinse de beneficiile pe care implementarea acestui program le-ar aduce elevilor și cadrelor didactice, doamnele profesoare au inițiat crearea unui grup SEE Learning la nivelul instituției, cu sprijinul echipei manageriale. Peste 30 de cadre didactice au parcurs modulele cursului SEE 101, disponibil gratuit și în limba română, pe platforma internațională SEE Learning. Interesul și deschiderea profesorilor din școală i-au adus la Marghita pe facilitatorii Fundației Verita, cu scopul susținerii acestui atelier, care a dat posibilitatea participării și altor cadre didactice interesate din localități și județe învecinate.
Atelierul a fost un real succes, mulțumită, în primul rând, lui Marius Luca și Andreei Alexandrescu, care, cu o deosebită măiestrie, ne-au deschis mințile și ne-au încălzit inimile. Toți cei prezenți s-au întors acasă cu o bună înțelegere a programului și încrezători în abilitățile lor de a implementa SEE Learning în clasele și școlile la care predau.
Ziua de sâmbătă, 15 octombrie, a fost una specială și pentru faptul că toți participanții la  atelierul ,,Educăm minți și inimi", au fost rugați de către organizatori și au acceptat să poarte un element vestimentar de culoare roz. De ce roz? Se știe că nuanțele, culorile sunt stimuli puternici care reflectă starea noastră emoțională și o influențează. Culoarea roz simbolizează compasiunea - o emoție de bază în SEE Learning - grija și dragostea. Este o culoare care inspiră emoții calde și reconfortante, atenuând furia, abandonarea, neglijența. În psihologia culorilor, rozul este un semn de speranță.
Sâmbătă însă, rozul a avut și alte conotații. Se știe că luna octombrie este dedicată, la nivel mondial, conștientizării și prevenției cancerului mamar. În semn de solidaritate și compasiune față de femeile, copiii, familiile sau prietenii care trec printr-o asemenea experiență, cadrele didactice ale colegiului au considerat simplu și binevenit să se alăture acestui demers, în felul lor. Clădirea școlii este luminată în culoarea roz și, atât dascălii, cât și elevii care au simțit asemenea, poartă o broșă cu binecunoscuta panglică roz, pe un fond de un albastru blând, pe tot parcursul lunii, broșă pe care au numit-o ,,mărțișor de toamnă". Broșele s-au confecționat în școală cu ajutorul mamelor din clasele la care doamnele profesoare  Cristina Adriana Dutkaș și Meda Vlaicu sunt diriginte. Din dorința de a se alătura, eleve din clasele a XII-a au ales să-și confecționeze și ele simbolul.
Astfel, cu un efort minim, dar cu multă compasiune, reușim să ne alăturăm și să le susținem sufletește pe cele care trăiesc o asemenea experiență. Oarecum, ideile, intențiile și proiectele noastre se întrepătrund, spre starea de bine a noastră și a comunității.
Coordonatori program SEE Learning:
Loredana Braia și Cristina Dutkaș
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Atelier de educație socială, emoțională și etică - SEE Learning.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:11:46 Ora standard a Europei de Est