Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Activitățile extracurriculare... la Grădinița „Holcim” din Aleșd

Proiect educațional cu parteneri din Galați

Activitățile extracurriculare... la Grădinița „Holcim” din Aleșd

Grădinița „Holcim” din Aleșd (județul Bihor) și Grădinița „Elena Doamna” din Galați au pus de un proiect educațional pe doi ani, prima întâlnire de proiect desfășurându-se în aceste zile (de joi până duminică, 14 - 17 mai 2009) la Aleșd.


 Joi, au avut loc activități de prezentare a unității și de cunoaștere reciprocă.
 „Modalități de abordare a noului curriculum”
 Vineri, ziua activităților extracurriculare s-a deschis cu o activitate demonstrativă, intitulată „Pe urmele năzdrăvanilor din povești”, urmată de un program artistic „Grație, armonie și mișcare”, după care, dascălii s-au adunat la o masă rotundă, cu tema „Modalități de abordare a noului curriculum”. Potrivit agendei, sâmbătă dimineața, au fost fixate două vizite, una la Grădinița nr. 27, iar cealaltă la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială din Oradea. După-amiază, a fost programată o excursie la Peștera Urșilor de la Chișcău, Băile Felix și Băile 1 Mai. La întâlnirea de duminică, partenerii urmează să tragă concluziile și să fixeze obiectivele viitoarei întâlniri, care va avea loc, la Galați, în 2010.
 „Pe urmele năzdrăvanilor din povești”
 Vineri, copiii și educatoarele Grădiniței „Holcim” din Aleșd și-au dat examenul în fața partenerilor de proiect, a invitaților, părinților și reprezentanților presei, printr-o activitate complexă, ingenioasă și originală, care a evidențiat imaginație, creativitate, mobilitate și gândire, spirit de echipă, devotament și perseverență din partea tuturor competitorilor. Fiecare din cele patru echipaje concurente avea în frunte câte un personaj de basm (Albă-ca-Zăpada, Frumoasa din Pădurea Adormită, Ileana Cosânzeana sau Zâna Zânelor), dar tot ei, cei cinci copii, aveau de înfăptuit o multitudine de sarcini (să bată mingea timp de zece secunde pentru a obține cheia, să treacă puntea tot câte doi cărând un săculeț cu nisip spre a avea salată din grădina ursului, evoluție la inelele de gimnastică pentru a obține apă vie, completarea unui puzzle pentru a  ajunge la acvariu și la peștele de aur, aruncare la țintă pentru a răpune cerbul și a intra în posesia diamantului), urmând un traseu prestabilit, iar la final, cu toate comorile obținute să încerce să-l înduplece (să-l învingă) pe căpcăun și să salveze prințesa sechestrată de acesta în turnul castelului.
 Probele au fost totale, iar copiii, extraordinari. De pe margine, colegii îi încurajau frenetic, iar la final, prințesa Ioana a fost eliberată din turnul castelului. Traseul aplicativ pe care l-au urmat cele patru echipe pentru a trece cele cinci probe i-au solicitat pe copii din toate punctele de vedere, evidențiind o seamă de calități, priceperi și deprinderi, solicitându-i fizic, dar și psihic pe fiecare. Ei însă au fost priviți și tratați ca o echipă care putea câștiga doar prin dăruirea fiecărui membru în parte.
 Admirabile s-au dovedit a fi tactica, strategia și organizarea, iar în final, reușita acțiunii prin învingerea răului și victoria binelui...
 Cu o asemenea activitate reușită („de capă și spadă”), colectivul Grădiniței „Holcim” din Aleșd a intrat în „istorie”, fiind cotat cu nota maximă, atât de partenerii de proiect, cât și de distinșii invitați și toți privitorii...
 Gazdele (Florica Vesa-director, și educatoarele: Emilia Domjan, Ioana Gherlea, Jozsa Judit, Marioara Madar, Valeria Pășcui, Delia Pipa, Dorina Pușcău, Maria Roșu, Maria Simai și Ancuța Tunduc) au fost onorate să-i aibă alături pe primarul orașului Aleșd, dl Zeno Þipțer, inspectorul de specialitate al I.S.J. Bihor, Voichița Vancu, directorii grădinițelor 27 , 44  și Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă din Oradea (Cornelia Borhidi, Mariana Vereș, Rodica Lezeu și prof. Maria Ivănescu), directorul Grădiniței cu Program Normal din Aleșd, Emilia Blaga, conducerea Colegiului Tehnic „Alexandru Roman” din localitate (director - Liliana Antonescu, director adjunct - Tatiana Moț), prof. Bujor Cuc și Nicu Răcuciu, iar din partea partenerilor de proiect de la Grădinița „Elena Doamna” din Galați, director – Oana Enache, însoțită de inspectorul de specialitate al Inspectoratului Școlar al județului Galați, Ana Secrieru, și educatoarele grădiniței: Ionica Hîncu, Aurica Negoiță, Claudia Duca, Larisa Pleșa, Aura Trandafir și Margareta Slabu; Ilinca Tiron, directorul Grădiniței nr. 7 – „Cristal” din Galați; Valentina Popa și Maria Roșu – educatoare ale Grădiniței nr. 14 – „Albă-ca-Zăpada” din Tecuci.
 „Grație, armonie și mișcare”
 La fel de grozavi s-au dovedit a fi și în cazul programului artistic, protagoniștii (artiștii și educatoarele) celor șase momente: corul grupei mijlocii (îndrumat de Maria Roșu, solistă - Denisa Peșel), dansul cu stegulețe al grupei pregătitoare (ed. Ancuța Tunduc), trupa de dans modern (instructori, membri ai trupei M&Q din Oradea), dans popular din Bihor (instructori Maria Simai și Ancuța Tunduc), teatru de păpuși, cu „Sarea-n bucate” (actorii - director Florica Vesa, educatoare: Jozsa Judit, Delia Pipa, Emilia Domjan și Ancuța Tunduc), o nouă repriză de dans, cu un grup de liceeni, de la C.T. „Alex. Roman” (absolvenți ai Grădiniței „Holcim”).
Să mai spunem că în cadrul mesei rotunde a fost pus în discuție noul curriculum, precum și multe alte aspecte și probleme de metodică, programe și proiecte, fiind avansate o seamă de propuneri printre care promovarea obiceiurilor și tradițiilor locale...
Activitățile extracurriculare s-au încheiat într-o atmosferă de poveste, la iarbă verde, într-un cadru de baladă, la o cabană de la Gepiș.
Și-ncălecai pe-o șa și v-o spusei așa! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Activitățile extracurriculare... la Grădinița „Holcim” din Aleșd.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:12 Ora standard a Europei de Est