Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima mobilitate în cadrul proiectului „Green bridge for future”

Un pod verde pentru viitor

Prima mobilitate în cadrul proiectului „Green bridge for future”

„Mobilitatea din Italia a fost o aventură plină de emoții și peripeții, locuri frumoase de vizitat și oameni minunați cu care am colaborat". „O mobilitate de genul celei din Italia este o experiență frumoasă de neuitat ....", „... o experiență minunată pe care mi-aș dori să o retrăiesc".

Sunt câteva din gândurile exprimate în testimonialele aplicate elevelor participante la mobilitatea din Italia, prima mobilitate din cadrul proiectului „Green bridge for future", proiect Erasmus+ - Parteneriate pentru cooperare pe domeniul Educației școlare - KA210 (parteneriate la scară mică / de mică anvergură), având ca număr de referință 2021-2-RO01-KA210-SCH-000048099.
În perioada 3 - 7 octombrie 2022, un grup de șase eleve de gimnaziu și doi profesori însoțitori de la școala noastră (Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia - România) au participat, alături de elevi și profesori de la Gül Çetin Kaur Anatolian High School din Turcia, la diverse activități în domeniul protecției mediului, organizate de partenerul din Italia, Instituto Comprensivo „D. Bramante" - Italia.
Au fost propuse de către gazdele noastre activități diverse sub genericul „Un pod verde pentru viitor". De la activități ce vizează protecția mediului, explicate și demonstrate de/ sub îndrumarea unor specialiști în domeniu (biolog marin, ghizi, membri, Asociația Legambiente etc.), la activități interactive animate de un grup local de cercetași și nu în ultimul rând, activități culturale. Și am aminti doar două: despre construcția NZEB (aproape zero energie climatică), respectiv excursia la Riserva naturale del Furlo, arie naturală protejată care ne-a permis, ca pe lângă admirarea unor frumuseți naturale spectaculoase, a unor locuri încărcate de istorie, observarea unor elemente de biodiversitate unice în lume.
Și fiecare zi a adus ceva deosebit, astfel încât putem spune că au fost cinci zile de activități de învățare, un benefic schimb de bune practici în vederea dezvoltării de abilități privind explorarea responsabilă a resurselor naturale, patrimoniului cultural și a identității locale.
Bun rămas, Italia, și vă așteptăm cu drag la noi, în România (țara care va găzdui a doua mobilitate)!
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Prima mobilitate în cadrul proiectului „Green bridge for future”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:29:08 Ora standard a Europei de Est