Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

International Conference of Intelligence, Security, and Governance, ediția a doua

Vineri, 14 octombrie,

International Conference of Intelligence, Security, and Governance, ediția a doua

În cuvântul său, președintele Fundației Șinca, dr. George-Marius Șinca și decanul Facultății de Științe Socio-Umane și Educație Fizică și Sport din cadrul Universității de Vest „Vasile Goldiș" Arad, conf. univ. dr. Speranta Milancovici, au deschis cea de-a doua ediție a evenimentului anual „International Conference of Intelligence, Security, and Governance" organizat cu ocazia Lunii Europene a Securității Cibernetice.

Totodată, mesajul de început al sesiunilor de comunicări științifice a fost susținut de prorectorul Universității de Vest „Vasile Goldiș" Arad, conf. univ. dr. Cristian Bențe.
Luna europeană a securității cibernetice este prilejul cu care în data de 14.10.2021, începând cu ora 9.30, s-a organizat un eveniment marcant la nivel internațional „International Conference of Intelligence, Security, and Governance", la care au participat specialiști din domeniul securității informației, studenți și profesori din mediile universitare din județele Cluj, Arad și Bihor de la Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș" Arad și Universitatea ,,Agora" din Oradea, respectiv elevi și profesori din cadrul Școlii Gimnaziale „Iosif Vulcan" Holod, Bihor.
Inițiativa anuală „International Conference of Intelligence, Security, and Governance" aparține domnului dr. ing. George-Marius Șinca, cel care deține o certă experiență în domeniul cercetării științifice a securității cibernetice atât din perspectivă tehnică, teoretică cât și din perspectiva dreptului național și internațional comparat.
  În contextul în care provocările din arealul cibernetic evoluează într-un ritm alert unde comportamentul uman reprezintă un rol fundamental pentru siguranța în mediul cibernetic, „International Conference of Intelligence, Security, and Governance" s-a concentrat în mod deosebit pe creșterea gradului de conștientizare a cetățenilor din România și a dezvoltării culturii de securitate cibernetică prin expunerea unor exemple concrete și tematici specifice domeniului, dar, în același timp, adaptate pe înțelesul publicului larg, contextului de securitate cibernetică European.
În subsidiar, obiectivul evenimentului a fost de a se asigura că toți participanții sunt informați cu privire la provocările, pericolele, vulnerabilitățile și riscurile la care pot fi expuși în arealul cibernetic și că sunt corect direcționați spre surse concrete de educare și obținere a instrumentarului necesar pentru o reziliență eficientă în mediul online.
Temele prezentate
Dr. Pavel Tal, CyBureau - The Institute for Cyber Policy Studies, Israel, Advanced Persistent Threats
Dr. Col.(r) Adrian Toma, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș" Arad, Insecuritatea cibernetică, din perspectiva diseminării neautorizate ori alterării datelor având caracter personal
Drd. Dimitrie-Daniel Plăcintă, Academia de Studii Economice din București, Aplicații ale inteligenței artificiale în domeniul educațional
Dr. Diana Elena Căpriță, Academia de Studii Economice din București, România, Criza Energetică - Context, Provocări, Soluții
Dr. ing. George Marius Șinca, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, The cyber power in the context of contemporary realism
Prof. Tatiana Șinca, Școala Gimnazială „Iosif Vulcan" Holod, Implicațiile insecurității cibernetice în instituțiile preuniversitare din România
Mesajul de încheiere a „International Conference of Intelligence, Security, and Governance" a fost transmis de decanul Facultății de Științe Socio-Umane și Educație Fizică și Sport din cadrul Universității de Vest „Vasile Goldiș" Arad, conf. univ. dr. Speranța Milancovici.
Partenerii evenimentului
Partenerii evenimentului au fost: Fundația Șinca, Universitatea ,,Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș" Arad, Universitatea ,,Agora" din Oradea, Agerpres.
Activitățile educaționale, de cercetare științifică și sociale ale Fundației Șinca pot fi urmările pe următoarele canale de comunicare:
www.sinca.org | https://www.facebook.com/fundatiasinca | https://www.instagram.com/fundatia.sinca/
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: International Conference of Intelligence, Security, and Governance, ediția a doua.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:02 Ora standard a Europei de Est