Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Metode noi de predare și terapie, în sprijinul copiilor cu CES

Conferinţa de încheiere a parteneriatelor strategice Erasmus+ All together şi I am Unique

Metode noi de predare și terapie, în sprijinul copiilor cu CES

Marți, 4.10.2022, Hotelul Maxim din Oradea a găzduit conferința de finalizare și diseminare a rezultatelor proiectelor Erasmus+ ,,I am Unique" și ,,All together" derulate de C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea în perioada 2019-2021.

Conferinţa de încheiere a parteneriatelor strategice Erasmus+ All together şi I am Unique
Metode noi de predare și terapie, în sprijinul copiilor cu CES
Marți, 4.10.2022, Hotelul Maxim din Oradea a găzduit conferința de finalizare și diseminare a rezultatelor proiectelor Erasmus+ ,,I am Unique" și ,,All together" derulate de C.S.E.I. ,,Cristal" Oradea în perioada 2019-2021.
Au fost prezenți reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean, CJRAE Bihor, DGASPC Bihor, Consiliul Județean Bihor, cadre didactice din instituțiile partenere, părinți, dar și reprezentanți ai comunității locale.
Întâlnirea a fost deschisă cu un scurt moment artistic oferit de elevii preșcolari și școlari din cadrul CSEI Cristal, urmat de un mini recital de vioară și flaut oferit de elevi ai Liceului de Arte din Oradea.
Coordonatoarea proiectelor, prof. Maria Ramona Vesa, directoarea CSEI Cristal, a făcut un scurt bilanț al activităților, precizând faptul că cele două proiecte au fost ca doi gemeni, prezentând apoi aspecte relevante din activitățile derulate în cadrul proiectelor, precum și metodele preluate de la parteneri, care au fost implementate în cadrul instituției.
Parteneriatul strategic Erasmus+ ,,All Together", care a reunit cinci parteneri din patru țări, Germania, Marea Britanie, Bulgaria și România, a avut drept scop îmbunătățirea relațiilor în mediul școlar și crearea unui climat educațional propice. Parteneriatul strategic Erasmus+ ,,I am Unique" s-a derulat cu participarea a cinci școli din Turcia, Norvegia, Italia, Grecia și România, instituții care aveau nevoia comună de revizuire a curriculumului și metodelor de predare pentru copiii cu CES cărora le oferă servicii educaționale. Prof. Ramona Vesa a menționat faptul că derularea proiectelor a fost afectată de pandemie, însă, în ciuda restricțiilor, au fost derulate multe dintre mobilitățile planificate, iar în final, s-a reușit implementarea metodelor care au fost prezentate în școlile partenere. Principalele metode noi implementate au fost: Programul AAI - Animal Assisted Interactions - terapie cu căței terapeutici și cai, Exprimarea emoțiilor prin povești dublate de comunicare augmentativă alternativă, Codding Unplugged (în parteneriat cu preșcolarii de la G.P.P. Nr. 20 Oradea), Metoda prin integrare senzorială, dar și Yoga pentru copii.
În cadrul parteneriatului strategic Erasmus+ ,,All Together" au fost organizate activități care au avut drept scop întărirea relațiilor profesor-elev, profesor-părinte, profesor-profesor, iar evenimentul Moovie Night, în cadrul căruia, copiii, părinții acestora și cadrele didactice au fost împreună să vizioneze un desen animat la cinematograf, s-a bucurat de un real succes în rândul participanților.
,,În urma proiectelor implementate, au avut de câștigat, în primul rând, preșcolarii și elevii din cadrul instituției noastre, care au făcut cunoștință cu metode noi de predare și terapii, iar ca și rezultat final al proiectelor au fost lansate două publicații, care cuprind descrierea metodelor implementate", a declarat prof. Ramona Vesa, care și-a exprimat speranța, că acest proiect va avea continuitate prin dezvoltarea unor parteneriate locale.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:40:19 Ora standard a Europei de Est