Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Mondială a Educației la Grădinița Nr. 52

„Educația ne unește”

Ziua Mondială a Educației la Grădinița Nr. 52

În cadrul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 52 din Oradea, micii preșcolari, alături de dascălii lor au desfășurat o serie de activități specifice cu ocazia Zilei Internaționale a Educației, pentru a sublinia valoarea incontestabilă pe care o are educația.

În debutul evenimentului, directorul unității, prof. Sala Ioana, a felicitat colectivul de cadre pentru dedicarea, implicarea și contribuția acestora în procesul de învățământ, asigurând profesorii de tot sprijinul pentru implementarea viitoarelor proiecte.
Sub egida motto-ului „Educația ne unește", cadrele didactice, prof. Lavinia Petruț și Petre Liana, au explicat preșcolarilor importanța educației în viața fiecărui copil și respectul cuvenit fiecărui factor implicat în educația lor. Panoul „Împreună reușim" realizat de aceștia prin decupare și lipire, fiind o lucrare colectivă, tronează la intrarea principală în grădiniță.
La Grupa Pisicuțelor, educatoarele prof. Raluca Ardelean și Anca Costea au creat un mediu liber de exprimare a opiniilor, improvizând un studio de televiziune, unde copiii au realizat un reportaj în care și-au exprimat propriile păreri asupra importanței educației, demonstrând cunoștințe valoroase despre acest concept. Pe urmă, au confecționat câte un autoportret cu o carte în mână, ca simbol al importanței studiului. Grupa mică C, sub atenta îndrumare a cadrelor didactice, prof. Săcădat Adriana și Pașcalău Liliana, au urmărit o scurtă prezentare animată despre scopul și formele educației, după care au realizat câte o creație artistico-plastică prin pictarea amprentei palmare. 
Copiii din grupa ,,Piticilor isteți", secția maghiară, sub îndrumarea doamnelor prof. Șora Márta și Szilágyi Ella-Mónika, au desfășurat jocuri bazate pe valorile esențiale promovate la nivelul grădiniței, încredere, responsabilitate, cooperare, comunicare, prietenie pentru coeziunea grupului, iar în cadrul activității de educare a limbajului au urmărit povestirea ,,Ha én felnőtt volnék", de Janikovszky Éva, realizând o activitate practică pe baza acesteia, prin care au reliefat importanța educației pentru viața copiilor în special, și pentru comunitate în general. De asemenea, prof. Juhász Katalin și Dimény Éva au desfășurat cu preșcolarii secției maghiare un joc didactic interactiv, prin metoda cubului, în vederea dezvoltării inteligenței emoționale.
Pentru a marca acest eveniment, spiridușii grupei mari A au răsfoit și „citit" cărțile preferate din biblioteca grupei, după care, pe rând, fiecare spiriduș a devenit un mic dascăl pentru colegii săi, învățându-i câte un lucru educativ din poveștile lecturate. Desenele realizate de micii dascăli au fost apreciate de doamnele educatoare prof. Ioana Matei și Popa Claudia.
Preșcolarii grupei mici ,,Steluțe", sub amprenta cadrelor didactice, prof. Nicoraș Geanina și Săcădat Alina, precum și copiii din grupa mică - Grupa florilor", îndrumați de prof. Nan Maria și Druță Valeria, au participat la o activitate artistico-plastică, realizând individual, respectiv în comun, câte o planșă prin tehnica dactilopictură. Activitatea desfășurată a avut ca scop familiarizarea copiilor cu semnificația zilei de 5 Octombrie și evidențierea rolului dascălilor în educație. Grupa Fluturașilor, coordonată de prof. Micu Camelia și Laza Giorgiana, a sărbătorit prin alegerea tuturor activităților îndrăgite de copii, mai precis colorare în cărticele, construcția unor adăposturi pentru necuvântătoare, exersarea jocurilor muzicale cunoscute, realizarea de puzzle și completarea unei fișe tematice.
Ștrumfii grupei mijlocii A au făcut echipă cu educatoarele lor, prof. Hus Ramona și subsemnata, prof. Ardelean Liana, realizând în comun un afiș pentru importantul eveniment, fiind reprezentat printr-un pom al cunoașterii, ale cărui roade sunt chiar deprinderile și abilitățile practice și sociale aflate în curs de formare în rândul preșcolarilor. Ghirlandele cu inimioare și amprentele palmare pictate de copii au dat un aer festiv grupei în care s-au desfășurat activitățile.
Cu toate că Ziua Internațională a Educației este declarată pe 5 Octombrie, cultivarea spiritului de echipă, acceptarea unicității și a rolului fiecărui partener educațional, copil-părinte-cadru didactic, au fost prioritățile grădiniței noastre, astfel putem considera fiecare zi o mare sărbătoare, căreia îi acordăm respectul cuvenit prin empatie și grijă față de copii și profesionalism în desfășurarea actului educațional.
Prof. Ardelean Liana
Vedeţi mai multe poze în Galeria foto: Ziua Mondială a Educației la Grădinița Nr. 52.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:06 Ora standard a Europei de Est