Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,FUTURE AWAITS CODING” a ajuns la final

Proiect Erasmus la ,,Oltea Doamna”

,,FUTURE AWAITS CODING” a ajuns la final

În ultimii trei ani, în perioada 2019-2022, în cadrul Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna" Oradea, s-a desfășurat proiectul ERASMUS + K229 ,,FUTURE AWAITS CODING" Nr. proiect: 2019-1-HU01-KA229-060933_2, coordonat de către prof. Ienei David Laura și desfășurat în parteneriat cu cinci țări: Ungaria (coordonatoarea principală a proiectului), Italia, Turcia, Bulgaria și Finlanda.

Activitățile desfășurate în cadrul proiectului  au avut ca scop dezvoltarea abilităților TIC ale cadrelor didactice și ale elevilor prin utilizarea tehnologiilor moderne și a mobilității virtuale, proiectarea de noi modele de învățare pentru a facilita procesul de învățare, găsirea unor abordări creative de către elevi și realizarea unui număr de produse finale (rezultate) pentru a partaja cu școlile partenere, care dezvoltă competențe ale elevilor și ale profesorilor, competențe cheie.
Pe parcursul proiectului, 14  cadre didactice, membre în  proiect, au organizat și implementat activitățile și au avut ocazia de a participa la mobilitățile organizate de țările partenere, au beneficiat de informațiile dobândite și s-au implicat direct în implementarea proiectului la nivelul școlii.
Prin activitățile desfășurate, proiectul ,,Future Awaits Coding" a încurajat elevii să participe la competiții naționale și internaționale în domeniul STEM și Coding, cultivându-le curiozitatea științifică, deschizându-le apetența spre nou, sporindu-le încrederea în capacitățile proprii, prin implicare și mobilizare în actul de creație.
Aceste activități de ,,coding" contribuie la dezvoltarea gândirii critice, a celei logice, cât și a dezvoltării gândirii creative, oferindu-le elevilor libertatea de a vedea răspunsul la întrebarea ,,Ce se întâmplă dacă fac asta?". STEM este următorul pas în materie de educație, și nu numai. Elevii Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna" au dovedit că sunt familiarizați cu activitățile STEM, iar noi, dascălii ne-am îmbogățit ,,bagajul" de cunoștințe cu idei noi pe care le vom pune în practică  și pe viitor cu elevii noștri.
           Proiectele STEM îi ajută pe elevii noștri să ducă rezolvările matematice dincolo de teorie și să le folosească pentru a rezolva situații din viața cotidiană. Ei reușesc astfel să facă o conexiune între ceea ce învață la materiile școlare și lumea înconjurătoare, stârnind astfel curiozitate și interes în a explora tot ceea ce îi înconjoară.
Prof. Laura Ienei David

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:30:37 Ora standard a Europei de Est