Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

36 de elevi și-au primit rezultatele la examenele susținute

Vineri, la Școala Gimnazială ,,Dacia”, s-au împărțit certificate Cambridge

36 de elevi și-au primit rezultatele la examenele susținute

De peste un deceniu, Școala Gimnazială ,,Dacia" din Oradea colaborează cu foarte bune rezultate cu Consiliul Britanic. ,,Anual, motivăm și încurajăm elevii din școala noastră să se pregătească temeinic la limba engleză, susține doamna profesor de engleză Sarca-Crișan Raluca.

O bună cunoaștere a limbii engleze, confirmată de un certificat Cambridge, oferă numeroase oportunități pe plan profesional și personal. Examenele Cambridge sunt complexe și testează toate competențele lingvistice. Participarea la un astfel de examen reprezintă un obiectiv atins, o motivație suplimentară pentru învățare și o satisfacție deosebită, care dă elan pentru eforturi viitoare și ajută la creșterea stimei de sine. Ne bucură enorm rezultatele excelente obținute de elevii noștri, deoarece dincolo de acest certificat recunoscut internațional, se află sute de ore de muncă, emoții, reușite, progres, încredere, zâmbete și mândrie", conchide Raluca.
Iar doamna prof. Mada Claudia-Ioana, colega sa de catedră, ține să adauge: ,,Examenele Cambridge nu mai sunt o noutate în zilele noastre. A ajuns un ,,trend" ca elevii pasionați de limba engleză să susțină examene Cambridge. De unde această ,,modă"? Eu consider că promovarea unui examen cu recunoaștere internațională, precum testul Cambridge, este un ,,boost" pentru încrederea în sine și aduce o doză mare de motivație pentru a continua învățarea pe viitor, ajutând elevii să-și dezvolte competențele lingvistice și să-și îmbunătățească limba engleză pas cu pas, e de părere Claudia.
Alături de cele două profesoare de engleză, la festivitate a participat și directorul adjunct, doamna profesor Carmen Diana Cosman, care a înmânat elevilor certificatele Cambridge.
Au primit certificate Cambridge: Roșu Emma Anastasia și Nistor Carina Elena (nivelul Starters); Micula Alesia Anya, Buz Patric George, Tirla Diana, Lasca Mara Ana, Ruge Sofia Elena, Erdei Casian Ștefan, Crestici Ada Maria, Hava Bogdan Andrei Tudor, Praja Darian Luca, Pataki Sebastian Andrei, Gheorghe Labău Patricia, Lazăr Răzvan Bogdan, Popovici Dragoș Andrei, Doboș Lucas Ionuț, Zbârcea Luca Ștefan, Matei Sarah Maria, Simuț Ana Sofia, Buibaș Adrian Antoniu, Codre Flavius, Mada Carina Ioana (nivelul Flyers); Ciceu Elias Jerom, Dronca Ariana Maria, Sotoc Sânziana Nicole, Mlendea Carla, Mlendea Sara, Nagy David Andrei, Petrică Andrei Alexandru, Sava Alexandru Mihai (examenul Key for Schools); Jurjuț Bogdan, Câmpan Ayanna Daria, Popa Maria Valentina, Tunduc Tania, Hadade Diana Marina și Toma Aida Maria (examenul Preliminary for Schools).
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: 36 de elevi și-au primit rezultatele la examenele susținute.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:31 Ora standard a Europei de Est