Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Noi și cartea cu povești

Proiect de suflet pentru copii

Noi și cartea cu povești

,,Cartea mea cu povești", cel de-al 70-lea volum al poetei Mihaela Dindelegan, a fost lansată marți, 4 octombrie 2022, în prezența a peste 300 de elevi, la Liceul de Arte Oradea și la Liceul Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu".

Autoarea a fost însoțită la eveniment de realizatorul ilustratelor la poveștile în versuri, actorul Rin Tripa, de doamna Miorița Săteanu, cetățean de onoare al municipiului Oradea, și de tânărul folkist Andrei Arad, elev la Liceul de Arte.
Cu o naturalețe specifică experienței îndelungate cu copiii, invitații au cucerit încă din primele clipe elevii, care s-au lăsat purtați în lumea poveștilor, a inocenței și a armoniei, acolo unde fiecare vietate deține puteri supranaturale de înțelegere și relaționare cu cei din jur. Aceasta a fost, de fapt, și ținta autoarei, care a dorit să aducă în atenția celor mici aspecte esențiale privind empatia, cât și relația cu natura, flora și fauna din jur. Pacea, armonia și înțelegerea constituie mesajul esențial al volumului pe care copiii l-au primit cu deosebit entuziasm.
Indiferent că aduc în atenție exemple din lumea animală, cea acvatică sau din rândul speciei umane, poveștile scot în evidență posibilitatea înlăturării conflictelor prin dezvoltarea capacității de înțelegere a vieții celuilalt, respectiv printr-o corectă relaționare la categoriile de vietăți din jur.
Cartea prezentată copiilor conține 23 de povești în versuri și 78 de imagini. Textele au un limbaj foarte accesibil și ușor de memorat, un ritm și o muzicalitate extrem de plăcute și se încheie cu o concluzie moralizatoare, în genul fabulelor. Fiecare poveste este însoțită de planșe colorate, parțial colorate sau integral de colorat, astfel încât copiii să fie stimulați să-și dezvolte și talentul artistic odată cu însușirea mesajului. Ilustrațiile reflectă întru totul conținutul poveștilor și constituie prin ele însele stimuli pentru educația spre non-violență a copiilor.
Volumul ,,Cartea mea cu povești" a apărut în urmă cu câteva zile la Editura Primus Oradea și a beneficiat de granturi din partea Primăriei Municipiului Oradea, fiind rezultatul proiectului ,,Noi și cartea cu povești", al Asociației Culturale Pro Lirica Oradea, al cărei președinte este Mihaela Dindelegan.
(R.P.)
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Noi și cartea cu povești.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:27 Ora standard a Europei de Est