Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Întâlnire de lucru cu inspectori în educație timpurie antepreșcolară

„Joc, respect și bucurie” - noul concept de educație timpurie

Întâlnire de lucru cu inspectori în educație timpurie antepreșcolară

Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a fost luni, 26.09.2022, gazda consfătuirilor pedagogice ale cadrelor didactice care își desfășoară activitatea în creșele din județul Bihor.

La întâlnire au participat d-na Georgeta Bara, inspector școlar de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, d-na Lucia Negrău, director al Grădiniței Nr. 30, d-na Maria Agape, director Creșa Oradea, d-na Monica Ștefănică director al GPP Nr.1 Beiuș și un număr de 47 de specialiști din creșele de pe raza județului Bihor.
Temele dezbătute au fost: legislația în vigoare care reglementează organizarea și funcționarea creșelor, atât a celor arondate unităților de învățământ cu nivel preșcolar, cât și a celor nearondate, rămase în subordinea autorităților locale și Curriculum-ul pentru educație timpurie care trebuie aplicat unitar în activitatea instructiv-educativă din creșe.
Sub deviza „Joc, respect și bucurie", d-na Georgeta Bara a prezentat noul concept de educație timpurie care se desfășoară de la naștere până la 6 ani, concept care are în vedere dezvoltarea holistică a copilului, dar și sprijinirea familiilor. D-na inspector a punctat faptul că legislația în vigoare reconsideră creșele ca unități ale învățământului preuniversitar cu Metodologie de organizare și funcționare, Curriculum național, Proiectare curriculară pe structura anului școlar, Regulament-cadru de organizare și funcționare și Elaborare de programe/proiecte/activități. Au fost dezbătute pe rând toate aceste aspecte cu exemplificarea documentelor care vor constitui portofoliul cadrelor didactice care, în perspectivă, vor avea posibilitatea să-și susțină gradele didactice în unitățile de educație antepreșcolară.
D-na Lucia Negrău, în calitate de coordonator al activității metodologice al unității de învățământ Creșa Oradea, desemnat de către ISJ Bihor, a prezentat Procedura Operațională privind organizarea, funcționarea și coordonarea unităților de educație timpurie antepreșcolară și Planul de activități pentru realizarea coordonării metodologice.
Întâlnirea a continuat cu precizări privind completarea condicii de activități și a modelelor de bune practici din activitatea desfășurată de către educatoarele din cele 15 structuri ale Creșei Oradea, susținute de către d-na Maria Agape, director Creșa Oradea.
Dinamica societății actuale impune modificări rapide și în sistemul de învățământ astfel încât, actul instructiv - educativ să fie adaptat precocității „copilului contemporan".

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:13:09 Ora standard a Europei de Est