Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Conferința susținută de prof. univ. dr. Ion Cuceu

Vineri, a avut loc la Muzeul Ţării Crişurilor Oradea

Conferința susținută de prof. univ. dr. Ion Cuceu

Muzeul Ţării Crişurilor Oradea (Complex Muzeal) a organizat vineri, 23 septembrie 2022, conferința susținută de prof. univ. dr. Ion Cuceu cu titlul Manuscrisele Fondului „Ion Mușlea" la Arhiva de Folclor a Academiei Române, ce a avut loc în sala de conferințe a instituției muzeale din Str. Armatei Române nr. 1/A.

În cadrul evenimentului au mai luat cuvântul prof. univ. dr. Gabriel Moisa, manager al Muzeului Țării Crișurilor și dr. Vasile Todinca, cercetător științific I în cadrul Secției de Etnografie a Muzeului Țării Crișurilor.
Evenimentul a fost organizat de Muzeul Ţării Crişurilor Oradea - Complex Muzeal, alături de Universitatea din Oradea prin Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării și Centrul de Studii Interdisciplinare al Academiei Române, în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor, Primăria Municipiului Oradea, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, prin Facultatea de Studii Europene și Institutul Arhiva de Folclor a Academiei Române.
Prof. univ. dr. Ion Cuceu este o personalitate remarcabilă a etno-folcloristicii românești situându-se în galeria marilor specialiști români ai domeniului, parcursul academic fiind unul de excepție, atât din punct de vedere publicistic, cât și din punct de vedere al documentărilor și specializărilor realizate în antropologie culturală şi etnologie comparată la Université Victor Segalen - Bordeaux - Franţa, Academia Ungară de Ştiinţe - Budapesta, Academia de Ştiinţe a Republicii Moldova, Universitatea Ujgorod-Ukraina, Centrul de Antropologie Culturală şi Etnologie Europeană, din cadrul Institutului de Sociologie al Universităţii Libere din Bruxelles (Prof. dr. Marianne Mesnil), la Institutul de Etnografie al Academiei Maghiare de Ştiinţe, Budapesta - prof. dr.Agnes Kovács şi la Universitatea din Budapesta, prof. dr.Voight Vilmos, la Institutul de Etnografie și folclor al Academiei Române de la București sub îndrumarea profesorilor Mihai Pop, Ovidiu Bârlea și Alexandru Amzulescu, precum și la Institutul de Lingvistică şi Istorie Literară al Universităţii din Iaşi: prof. dr. Petru Caraman şi prof. dr. Gheorghe Ivănescu.
Între 1990 și 2011 a fost director al Institutului Arhiva de Folclor a Academiei Române, contribuind din plin la informatizarea și la digitalizarea acesteia. Este autor și coordonator a 20 de volume, a 17 cărți, a peste 130 de articole și studii de specialitate, a susținut 195 de conferințe în țară și străinătate, a coordonat 13 programe de cercetare și 15 corpusuri de texte etnografice și folclorice, a participat la 172 de sesiuni și congrese științifice, a condus 43 de teze de doctorat. Totodată face parte din bordul a numeroase instituții și reviste de specialitate din țară și străinătate. Pentru aceste realizări a fost premiat de Academia Română și de către alte instituții culturale, civice, religioase și de specialitate din țară și străinătate.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:46:37 Ora standard a Europei de Est