Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Jocurile exploratorilor” - o activitate extracurriculară de succes

Vineri, în curtea Colegiului Național ,,Iosif Vulcan” Oradea, a fost multă veselie!

,,Jocurile exploratorilor” - o activitate extracurriculară de succes

,,Apoi este-o vorbă: dacă-i copil, să se joace, dacă-i cal, să tragă și dacă-i popă, să citească"! Ion Creangă

Vineri, 23 septembrie  2022, curtea Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" Oradea s-a umplut de veselie și culoare. Micii exploratori ai clasei a III-a B, prof. Maria Duma, continuă și anul acesta școlar călătoria lor instructiv-educativă prin ,,Piramidele cunoașterii".
La început de an școlar, toți partenerii educaționali ai micilor exploratori au venit să îi susțină, să îi cunoască mai bine, să se joace împreună cu ei.
Grupul de părinți, organizatori ai acestei activități extracurriculare, a pregătit cu multă dăruire atelierele tematice, a conceput și tipărit bilete de participare la ateliere și la tombolă.
Echipele atelierelor tematice au fost formate din părinți, cadre didactice și cadre didactice auxiliare, în frunte cu doamna director, prof. Simona Martin.
Cele 14 ateliere tematice au fost:
1. ,,Pictat tricouri", organizatori: Butaci Cristina, Lăzău Alice, Lata Luminița, Mareș Andreea, Matei Camelia, Maghiar Alina
2. ,,Pictură pe față copii", organizatori: prof. Blaga Emilia, prof. Clonda Angela, Clonda Celia, Cotrău Oana
3. ,,Puzzle Hanayama", organizator: Borz Delia
4. ,,Mâini cu har", organizatori: prof. Dem Irina, prof. Aurelia Susan, Pașc Loredana
5. ,,La țintă cine nimerește, bunica din cămară îl răsplătește", organizatori: Gudiu Cornelia, Adriana Blaga, Marian Andra  
6. ,,Ochii care ne veghează" (pictură pe lemn), organizatori: Colar Alina, Mateaș Gabriela, Ierugan Marcela
7. ,,Ștafete sportive", organizatori: prof. Dorin Holczman,  Filip Lorena, Nica Florin
8. ,,Dulce pentru suflet dulce", organizatori: Colar Alina, Abrudan Adriana, Crăciun Adriana, Martin Simona, Roman Alina, Sidea Dana, Tal Alina
9. ,,Coafuri moderne", organizatori: Ardelean Codruța, Pap Mirela
10. ,,Manichiuri în vogă", organizatori: Șuteu Florentina, prof. Dumea Paula
11. ,,Limonadă, ceai cald și masaj", organizatori: Merca Mara, Badeu Simona
12. ,,Toboganul fermecat", organizatori: Duma Alin, Kovacs Finola, Pușcaș Narcis, Nica Florian
13. ,,Pop-corn doriți?", organizatori: prof. Popa Teodora, Banyai Florica, Duma Anca
14. ,,Cine câștigă la tombolă?", organizatori: prof. Maria Duma, eleve practicante din cl. a X-a A
Muzica și sonorizarea au fost asigurate de Varga Adrian. 
Implicarea părinților în activități extracurriculare și extrașcolare este o necesitate, oferind posibilitatea acestora să observe comportamentul propriilor copii în grupul școlar, facilitează o bună comunicare cu cadrele didactice, cu conducerea școlii și cu cadrele didactice auxiliare.
Participarea tuturor cadrelor didactice care lucrează cu elevii clasei a III-a B a fost primită cu multă bucurie de elevi și părinți. Doamna director, prof. Simona Nicoleta Martin a participat la ateliere, s-a jucat cu elevii, a vorbit cu părinții, dorind o cât mai bună colaborare între conducerea școlii și colectivele de elevi și părinți.
Acest tip de activitate extracurriculară este o tradiție la ,,Harris Academy Kenley" din Londra, Regatul Unit; mi-a plăcut foarte mult când am participat și eu acolo la o activitate asemănătoare. Proiectele internaționale lărgesc orizontul educativ al cadrelor didactice; încurajez colegii să participe la proiecte Erasmus, eTwinning, deoarece vor dobândi multă experiență și cunoștințe noi, benefice elevilor cu care lucrează.
 ,,Jocurile exploratorilor" a fost o activitate extracurriculară de succes, care sper să devină o tradiție și la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan"!
Prof. Maria Duma
Vedeți mai multe poze (31 de poze și colaje) în Galeria foto: ,,Jocurile exploratorilor” - o activitate extracurriculară de succes.
Poate vreți să vedeți și ce nu ați mai văzut:
Jocurile Exploratorilor-CANVA
JOCURILE EXPLORATORILOR-YouTube
 
***
La o asemenea realizare superbă, nu se poate să rămânem imuni și să nu reacționăm!
Doamnelor și domnilor profesori, părinți, dragi copii,
Ați fost și sunteți minunați! 
Citind articolul și văzând pozele (colajele) și înregistrările video, constatăm cu încântare ce se poate face la o activitate extracurriculară, gândită și pregătită ca la carte de un profesor cu vocație, ca doamna profesor Maria Duma.
Maria, mă bucur că a văzut și doamna director Simona Martin activitatea ta și a partenerilor de proiect! E cartea ta de vizită, lucrarea ta de ,,licență", prezentată public, în fața părinților și a unui public numeros care va urări această postare!
Nota 10, cu felicitări!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:14 Ora standard a Europei de Est