Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Munții contează! Păstrează munții curați!” - 2022

În 14 septembrie, cu ocazia Zilei Naționale a Muntelui

„Munții contează! Păstrează munții curați!” - 2022

În data de 14 septembrie 2022, cu ocazia Zilei Naționale a Muntelui, sub deviza „Munții contează!Păstrează munții curați!" Garda de Mediu Bihor (reprezentată de doamna comisar Nadia Cotrău), în parteneriat cu Agenția pentru Protecția Mediului Bihor (reprezentată de doamna Dorina Radoveț), Direcția Silvică Bihor (reprezentată de dl. ing. Rafel Pituț), Connectronics Group (prin prezența d-lui George Gașca) și Primăria Comunei Roșia, a organizat un eco-teambuilding într-o zonă pitorească a comunei Roșia, denumită sugestiv „Cheile Cuților", datorită reliefului marcat de stânci abrupte.

            Evenimentul se află la a II- a ediție, iar actorii principali ai acestuia au fost, pe lângă reprezentanții instituțiilor mai sus-amintite, elevii claselor a III-a și a IV-a de la Școala Gimnazială Nr. 1 Roșia, respectiv elevii clasei a IV- a B de la Școala Gimnazială „Octavian Goga" Oradea, coordonați de doamnele lor învățătoare (prof. Ujoc Maria, Ușvat Irina și David Ioana).
            Atestată documentar în 1445, Roșia este considerată una din cele mai complexe zone carstice din România. Astfel, în timp ce am admirat frumusețile locurilor, parcurgând traseul turistic marcat al Cheilor Cuților, de unde am adunat peturi sau ambalaje, care spre surprinderea noastră au fost puține, deși ni s-a spus că zona este frecvent vizitată de turiști, am aflat și o mulțime de informații despre formele de relief din zonă, soluri, resurse naturale, faună și floră, precum și despre existența a numeroase peșteri în care trăiesc mai multe specii protejate de lilieci. Preț de câteva minute am făcut un popas pentru a admira priveliștea dintr-o poieniță și am savurat moșocoarnă cu brânză, o plăcintă specifică zonei în care ne aflam, oferită cu mult drag de reprezentanții școlii și primăriei din Roșia. Una din atracțiile zonei este fără îndoială Peștera cu Cristale din Mina Farcu, pe care elevii au vizitat-o, descoperind frumusețea delicatelor cristale de calcit și aflând că până nu demult mina a fost funcțională și de acolo se extrăgea minereul de bauxită, încă neepuizat.
            După vizita captivantă de la Mina Farcu elevii au desfășurat împreună o mulțime de activități ce au avut ca scop interccunoașterea, munca în echipă, socializarea, toate acestea în scopul practicării mișcării în aer liber, în aer curat (zona reprezintă una din zonele cel mai puțin poluate din județul Bihor, iar peisajele de un verde primăvăratic vorbesc de la sine) și a realizării unei lucrări comune, din materiale reciclate („Gardianul pădurii"), deoarece proiectul desfășurat la nivel național își dorește promovarea unui comportament ecologic, prin conștientizarea populației cu privire la importanța păstrării naturii curate, sănătoase și își propune educarea și încurajarea tuturor cetățenilor țării să respecte Regula de aur în protejarea mediului înconjurător: „Redu-Refolosește-Reciclează".
            Concluzia la care am ajuns cu toții, atât cadre didactice, cât și elevi și adulți care ne-au însoțit, este că astfel de activități sunt binevenite, sunt benefice și au caracter constructiv, nu numai din punct de vedere al formării copiilor ca viitori adulți responsabili față de mediul înconjurător, ci și al formării unor deprinderi de muncă în echipă cu alți copii, alții decât colegii de clasă/școală, al dezvoltării potențialului creativ prin activități spontane, realizate în contexte noi.
 Prof. David Ioana-Daniela
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: „Munții contează! Păstrează munții curați!” - 2022.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:01:03 Ora standard a Europei de Est