Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Campus pentru învățământ dual, după modelul din Brașov

Campusul pentru învățământ special devine unul pentru învățământ dual

Campus pentru învățământ dual, după modelul din Brașov

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat într-o conferință de presă susținută marți, 20 septembrie 2022, dezvoltarea și dotarea unui campus pentru învățământ dual în Municipiul Oradea.

Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) este oportunitatea de finanțare a acestui proiect. Pe componenta de educație, prin PNRR se alocă 338 de milioane de euro pentru dezvoltarea a 10 consorții regionale și dezvoltarea și dotarea a 10 campusuri profesionale integrate.
În acest scop, Consiliul Județean Bihor propune înființarea unui consorțiu format din Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea, Universitatea Oradea, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, unitățile de învățământ tehnologic și profesional și cei mai mari agenți economici din județul Bihor. Responsabilitățile fiecărui partener al consorțiului vor fi stabilite în următoarea perioadă.
Consorțiul ne-ar permite să acționăm împreună pentru consolidarea acestui învățământ dual, în așa fel încât să avem oameni mai bine pregătiți, să avem sectorul privat implicat mult mai mult în pregătirea următorilor angajați, să avem consolidată legătura dintre Universitatea Oradea și mediul privat, în așa fel încât să creăm condiții pentru dezvoltare. Pentru dezvoltarea județului în anii următori, este o necesitate existența unor oameni cu bune calificări profesionale, cu salarii bune pe piața forței de muncă. Prin urmare, pentru noi consolidarea învățământului dual rămâne o prioritate și în anii următori, nu doar în Municipiul Oradea, ci în tot județul Bihor", a precizat Ilie Bolojan.
Campusul pentru învățământ special devine unul pentru învățământ dual
În al doilea rând, Consiliul Județean Bihor propune reconversia campusului școlar care este în construcție pe strada Ceyrat din Municipiul Oradea, dintr-un campus pentru învățământ special în unul pentru învățământ dual.
Din datele Inspectoratului Școlar Județean Bihor, se constată faptul că numărul elevilor înscriși în unitățile de învățământ special este în scădere. În anul școlar 2019 - 2020 erau înscriși 858 de elevi, iar în 2020 - 2021, 773.
De asemenea, atât școlile speciale, cât și Inspectoratul Școlar Județean, consideră că este inoportună reunirea tuturor ciclurilor de școlarizare în același spațiu, precizând că elevii preșcolari nu sunt compatibili cu elevii cu tulburări de comportament din ciclul profesional. Interacțiunea cu elevi de alte vârste și diagnostice ar putea duce la stagnări în evoluție.
În plus, Ministerul Educației își propune integrarea unui număr cât mai mare de elevi din învățământul special în cel de masă. Așadar, campusul aflat în prezent în construcție este supradimensionat față de necesitățile și prognozele legate de învățământul special din județul Bihor.
Campusul poate fi foarte ușor reconfigurat, pentru că lucrările acoperă toate necesitățile unui campus general: sunt spații de cazare, ateliere de lucru, săli de curs, bibliotecă, cabinet medical, cantină, sală de mese. Prin urmare, respectă toate necesitățile unui spațiu general de învățământ, inclusiv pentru cel dual", a adăugat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, în conferința de presă.
Un avantaj al dezvoltării unui campus pentru învățământul dual este poziționarea geografică a acestuia. Se află în imediata vecinătate a Universității Oradea și a viitorului Parc Științific și Tehnologic, un proiect realizat din fonduri europene de Consiliul Județean Bihor.
Companiile mari din județul Bihor se vor implica, de asemenea, în susținerea acestui tip de învățământ atât prin predare, cât și prin dotarea unor spații și alocarea unor burse pentru elevi.
Ilie Bolojan a mai precizat „Modelul nostru este Școala Profesională Germană Kronstadt din Brașov. La materiile de specialitate, ne vom baza pe inginerii și maiștrii de la marile companii. Una dintre problemele pe care le-am realizat în acești ani este o ușoară decuplare a sistemului de învățământ față de mediul economic. Companiile erau reticente să dezvolte clase de învățământ dual, pentru că materiile de specialitate care se predau acolo nu aveau nicio legătură cu ceea ce face o companie în realitate. Sunt convins că se va dovedi în anii următori că majoritatea absolvenților sunt angajați de către companiile care vor avea clasele de învățământ dual".
Finanțarea cu fonduri europene reprezintă o oportunitate pentru dezvoltarea acestui proiect în valoare de aproximativ 16 milioane de euro, fără TVA. În prezent, construcția este realizată în proporție de 80%, toate decontările făcute către constructor fiind alocate din bugetul propriu al Consiliului Județean Bihor.
Atât înființarea consorțiului, cât și reconversia campusului școlar vor fi pe ordinea de zi a ședinței ordinare de joi, 22 septembrie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:14:34 Ora standard a Europei de Est